Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Opel Cascada 2013 naživo: kandidát na nejhezčí cabrio na trhu
28.4.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Cascada má být vrcholem nabídky a při osobním setkání působí opravdu luxusně. Slušivé tvary doplňuje i lepší interiér s jistou mírou praktičnosti.
Práce motoristického novináře je občas poněkud jednotvárná. Zpracovávání běžného zpravodajství střídají testy aut a tuto rutinu sem tam naruší pozvánka na nějakou mezinárodní prezentací. To bývá „výlet” naplněný zaručeně nezaujatými přednáškami o představované novince a samozřejmě i nějakým tím ježděním. Jednou za čas pak dorazí pozvánka na událost, jež je zaměřena na techniku, se kterou se v bližší či vzdálenější budoucnosti setkáme v běžných autech.
Při podobné akci jsme dostali příležitost seznámit se s novými motory a převodovkami, které jsou očekávány v nových Opelech. Hlavními hvězdami programu byly benzínová a dieselová šestnáctistovka a spolu s nimi i nové převodovky. Můžete se tak těšit na celou řadu technických detailů nových jednotek, a protože nám bylo dopřáno se s nimi i krátce svézt, nebudou chybět ani první dojmy a u nás již obvyklá videa se zrychlením.
To ale až příště. V testovacím areálu jsme narazili také na žhavou novinku Opelu, kterou není nic jiného, než kabriolet Cascada. Ten si svou premiéru odbyl na letošní Ženevě a přestože na některých trzích už se prodává, u nás na něj stále čekáme. Využil jsem tedy příležitosti a pokusil se ji poznat blíže. Bohužel, uspěl jsem jen částečně. To, o co jsem stál nejvíce, tedy o jízdu, mi umožněno nebylo, s nafocením už tak velký problém nebyl. Ale i v jeho případě jsem narazil na omezující podmínku. Akce se konala v testovacím středisku firmy, ve kterém se kolem nás proháněla řada více či méně zamaskovaných prototypů, a tak vytáhnout ve venkovních prostorách fotoaparát bylo něco jako snažit se mávat s pistolí v blízkosti amerického prezidenta. Nakonec bylo odsouhlaseno místo, vůz přeparkován a já mohl začít fotit. Vznikla z toho menší sada použitelných fotek a přestože jejich kvalita nedosahuje obvyklého standardu, věřím, že mi to s ohledem na okolnosti vzniku odpustíte.
Teď už ale k samotné Cascadě, kterou jsem mohl prozkoumat alespoň staticky. Původně byla avizována jako Astra cabrio, ale v reálu se jí dostalo osobitého vzhledu. Celá byla příď je přepracována a působí komplexnějším dojmem. Její dominantou je zvětšený gril sestávající z chromovaných lamel. Ta nejmohutnější v jejímž středu trůní Opelův blesk má profil křídla moderního dopravního letadla, což zdůrazňují vzhůru natočené konce v podobě wingletů. Navazuje na ni nárazník s „křidélky” inspirovanými snad vozy Formule 1 a mřížkou, kterou najdeme i u ostré Astry OPC. Kapota dostala navíc dva prolisy, shodné s Astrou jsou tak jen světlomety.
Pohledu z boku dominuje klínovitý profil pontonu karoserie ukončený elegantní zádí. Aplikace plátěné střechy umožnila designérům zachovat kompaktní krátký převis a auto vypadá vyváženě nejen se střechou nahoře, kdy se tváří spíše jako kupé, ale také bez ní. Zvláště v uzavřené podobě to Cascadě sluší, střecha dostala profil, o kterém si vozy coupé-cabrio kategorie mohou nechat jen zdát. Snad jen Volvo C70 nezůstává pozadu, tomu to ale kazí dlouhý kufr. Také při pohledu zezadu nezbývá, než uznale kývat hlavou. Kdysi dávno jsem v testu Astry Sports Tourer prohlásil, že Opel se do jisté míry stává hybatelem designových trendů - u Cascady to jednoznačně platí také, ve své třídě (a nejen v ní) je dle mého názoru nejelegantnějším vozem.
V interiéru už tolik odlišností od Astry není, přesto i zde došlo aplikací několika málo prvků k výraznému posunu. Základní architektura je stejná, navíc je zde jen kaplička přístrojů roztažená až nad středovou konzoli. Palubní deska tím získala na uzavřenosti a výsledkem je bezpečnější pocit za volantem. O zbytek se postaralo použití jiných materiálů. Tmavší plasty, obšití palubní desky umělou kůží a hlavně výrazná sedadla čalouněná jemnou kůží dávají poznat, že člověk sedí ve vrcholném modelu. Zvláště ona sedadla působí velmi dobře jak délkou sedáku a opěradla, tak jejich tvarováním a měkkostí a tvrdostí na patřičných místech. Místa je v interiéru tak akorát, jen si musíte zvyknout na jisté obepnutí. Co si ale více přát, když jedete s nebem nad hlavou. To platí i o místech ve druhé řadě, kam se celkem pohodlně uloží i průměrný dospělý Evropan.
Jak vidíte, po designové stránce Cascada rozhodně má co nabídnout a ani interiér na tom není bídně. Jen tak jízda chyběla, což je u auta, bohužel, dosti důležitá vlastnost. Na verdikt v tomto směru si holt budeme muset ještě počkat, přesto jednu věc zmínit mohu již teď. Snad podědí něco ze schopností výborné Astry OPC, focený vůz byl ale vybaven dieselovým dvoulitrem s dvojitým přeplňováním. Výkon mu chybět nebude, jeho venkovní projev je ale po akustické stránce dost výrazný, a tak bude jízda se staženou střechou právě v tomto provedení plna nýtovacích orgií...
Fotografie z prvního živého setkání s Opelem Cascada






































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins