Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Opel Cascada 2013 naživo: kandidát na nejhezčí cabrio na trhu
28.4.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Cascada má být vrcholem nabídky a při osobním setkání působí opravdu luxusně. Slušivé tvary doplňuje i lepší interiér s jistou mírou praktičnosti.
Práce motoristického novináře je občas poněkud jednotvárná. Zpracovávání běžného zpravodajství střídají testy aut a tuto rutinu sem tam naruší pozvánka na nějakou mezinárodní prezentací. To bývá „výlet” naplněný zaručeně nezaujatými přednáškami o představované novince a samozřejmě i nějakým tím ježděním. Jednou za čas pak dorazí pozvánka na událost, jež je zaměřena na techniku, se kterou se v bližší či vzdálenější budoucnosti setkáme v běžných autech.
Při podobné akci jsme dostali příležitost seznámit se s novými motory a převodovkami, které jsou očekávány v nových Opelech. Hlavními hvězdami programu byly benzínová a dieselová šestnáctistovka a spolu s nimi i nové převodovky. Můžete se tak těšit na celou řadu technických detailů nových jednotek, a protože nám bylo dopřáno se s nimi i krátce svézt, nebudou chybět ani první dojmy a u nás již obvyklá videa se zrychlením.
To ale až příště. V testovacím areálu jsme narazili také na žhavou novinku Opelu, kterou není nic jiného, než kabriolet Cascada. Ten si svou premiéru odbyl na letošní Ženevě a přestože na některých trzích už se prodává, u nás na něj stále čekáme. Využil jsem tedy příležitosti a pokusil se ji poznat blíže. Bohužel, uspěl jsem jen částečně. To, o co jsem stál nejvíce, tedy o jízdu, mi umožněno nebylo, s nafocením už tak velký problém nebyl. Ale i v jeho případě jsem narazil na omezující podmínku. Akce se konala v testovacím středisku firmy, ve kterém se kolem nás proháněla řada více či méně zamaskovaných prototypů, a tak vytáhnout ve venkovních prostorách fotoaparát bylo něco jako snažit se mávat s pistolí v blízkosti amerického prezidenta. Nakonec bylo odsouhlaseno místo, vůz přeparkován a já mohl začít fotit. Vznikla z toho menší sada použitelných fotek a přestože jejich kvalita nedosahuje obvyklého standardu, věřím, že mi to s ohledem na okolnosti vzniku odpustíte.
Teď už ale k samotné Cascadě, kterou jsem mohl prozkoumat alespoň staticky. Původně byla avizována jako Astra cabrio, ale v reálu se jí dostalo osobitého vzhledu. Celá byla příď je přepracována a působí komplexnějším dojmem. Její dominantou je zvětšený gril sestávající z chromovaných lamel. Ta nejmohutnější v jejímž středu trůní Opelův blesk má profil křídla moderního dopravního letadla, což zdůrazňují vzhůru natočené konce v podobě wingletů. Navazuje na ni nárazník s „křidélky” inspirovanými snad vozy Formule 1 a mřížkou, kterou najdeme i u ostré Astry OPC. Kapota dostala navíc dva prolisy, shodné s Astrou jsou tak jen světlomety.
Pohledu z boku dominuje klínovitý profil pontonu karoserie ukončený elegantní zádí. Aplikace plátěné střechy umožnila designérům zachovat kompaktní krátký převis a auto vypadá vyváženě nejen se střechou nahoře, kdy se tváří spíše jako kupé, ale také bez ní. Zvláště v uzavřené podobě to Cascadě sluší, střecha dostala profil, o kterém si vozy coupé-cabrio kategorie mohou nechat jen zdát. Snad jen Volvo C70 nezůstává pozadu, tomu to ale kazí dlouhý kufr. Také při pohledu zezadu nezbývá, než uznale kývat hlavou. Kdysi dávno jsem v testu Astry Sports Tourer prohlásil, že Opel se do jisté míry stává hybatelem designových trendů - u Cascady to jednoznačně platí také, ve své třídě (a nejen v ní) je dle mého názoru nejelegantnějším vozem.
V interiéru už tolik odlišností od Astry není, přesto i zde došlo aplikací několika málo prvků k výraznému posunu. Základní architektura je stejná, navíc je zde jen kaplička přístrojů roztažená až nad středovou konzoli. Palubní deska tím získala na uzavřenosti a výsledkem je bezpečnější pocit za volantem. O zbytek se postaralo použití jiných materiálů. Tmavší plasty, obšití palubní desky umělou kůží a hlavně výrazná sedadla čalouněná jemnou kůží dávají poznat, že člověk sedí ve vrcholném modelu. Zvláště ona sedadla působí velmi dobře jak délkou sedáku a opěradla, tak jejich tvarováním a měkkostí a tvrdostí na patřičných místech. Místa je v interiéru tak akorát, jen si musíte zvyknout na jisté obepnutí. Co si ale více přát, když jedete s nebem nad hlavou. To platí i o místech ve druhé řadě, kam se celkem pohodlně uloží i průměrný dospělý Evropan.
Jak vidíte, po designové stránce Cascada rozhodně má co nabídnout a ani interiér na tom není bídně. Jen tak jízda chyběla, což je u auta, bohužel, dosti důležitá vlastnost. Na verdikt v tomto směru si holt budeme muset ještě počkat, přesto jednu věc zmínit mohu již teď. Snad podědí něco ze schopností výborné Astry OPC, focený vůz byl ale vybaven dieselovým dvoulitrem s dvojitým přeplňováním. Výkon mu chybět nebude, jeho venkovní projev je ale po akustické stránce dost výrazný, a tak bude jízda se staženou střechou právě v tomto provedení plna nýtovacích orgií...
Fotografie z prvního živého setkání s Opelem Cascada
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před hodinou - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien