Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Mitsubishi Lancer Sportback a Sportback Ralliart: První jízda
30.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mitsubishi uvádí na trh v pořadí třetí verzi svého Lanceru. Verzi Sportback i její ostrou variantu Ralliart jsme měli možnost vyzkoušet osobně.
Na počátku vzniku tohoto atraktivního hatchbacku byla studie z roku 2005 Concept-Sportback, která slavila velký úspěch. Možná i proto s ním má produkční Lancer Sportback mnoho společných prvků a je vytvořen pouze pro evropské zákazníky, které chce oslovit i svojí praktickou stránkou.
Novinka měří na délku 4585 milimetrů (4570 mm má klasický sedan) a z hlediska vnějšího vzhledu přináší zejména další variaci přední masky vozu na téma „proudová stíhačka“ (plný tvar, v matné černé barvě, s chromovaným rámečkem), zatímco zadní část vozu designem navazuje na linie původní studie Concept Sportback se značně zkoseným úhlem zadních dveří (58°), které jsou opatřeny standardně dodávaným a velmi výrazným střešním spoilerem. Protáhlé zadní kombinované svítilny rozšiřují postoj vozu tím, jak opticky obtékají nárazník. U verze Ralliart, která přijde na trh i jako tříprostorový sedan, podtrhují její vzhled také tmavé disky všech čtyřech poháněných kol, otvory pro přívod vzduchu k přeplňovanému čtyřválci (176 kW) v přední kapotě a výraznější lakování. Japonský výrobce proto právem označuje tuto novinku jako spojovací článek mezi standardními verzemi Lanceru a špičkovým Evolutionem. Podle nás tak bude hlavní konkurencí pro tento model Subaru Impreza WRX.



Mitsubishi Lancer Sportback v sobě tedy zvláště u verze Ralliart kombinuje agresivní vzezření s praktičtějším využitím, než je tomu u klasického sedanu. Pětimístný interiér vychází ze čtyřdveřové varianty. Přístrojová deska je totožná a potěší dobrým rozmístěním všech ovládacích prvků, vadí jen absence podélně stavitelného sloupku volantu a použití tvrdších plastů. Zavazadelník, který disponuje základním objemem 0,344 m3, má navíc standardně upravitelnou výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedadel a další praktické detaily.
Na katalánských silničkách, z nichž některé slouží také jako trati stejnojmenné rallye, jsme si mohli naplno vyzkoušet jízdu s novým modelem, a zvláště s verzí Ralliart dostat maximum z podvozku, brzd a motoru. Přitom jsme ocenili možnost řazení na volantu, které dovoluje dvouspojková převodovka STT, a přepínání mezi sportovním a normálním režimem. Díky stálému pohonu všech kol a velmi výkonné pohonné jednotce dokáže 1,6 tuny těžký vůz i za zhoršených adhezních podmínek zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za velmi slušných 7,1 sekund a v podobném tempu pokračovat až maximu 220 km/h. Spotřeba se dá v normálním jízdním modu přitom udržet pod dvanáctilitrovou hranicí. Využití plného potenciálu znamená pokoření hodnoty 15 l/100 km. Ve španělských horách nám palubní počítač ukazoval ještě o něco více, i když je třeba říci, že všem členům posádky opravdu nebylo do smíchu a víceméně odmítli ten den i obědvat.
Na trh ale nejdříve přijde klasická pětidveřová verze Lanceru, která obdobně jako špičkový Ralliart potěší tuhou karoserií, díky zadní víceprvkové nápravě také výtečným podvozkem a daleko úspornějšími motory pohánějícími kola přední nápravy. Běžný Sportback sdílí pohonné jednotky spolu se čtyřdveřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio tří čtyřválců (1,5/80 kW, 1,8/105 kW a známý turbodiesel 2,0 DI-D/103 kW) plus čtyři převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT a šestistupňová automatizovaná CVT).
Mitsubishi Lancer Sportback se bude na českém trhu nabízet od září, na verzi Ralliart si však budeme muset počkat do příštího roku. Již nyní jsou známy také ceny tohoto atraktivního hatchbacku. Dovozce nás překvapil zejména základní cenou 449 900 Kč (model 1,5 Inform), kterou lze navíc ještě trochu stlačit montáží pevné přepážky. Na vrcholu nabídky zatím stojí Lancer Sportback 2,0 DI-D Instyle s cenou 769 900 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins