Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Máme ho. Našli jsme pohled, z nějž světla Škody Octavia 2017 vypadají dobře
7.2.2017 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Také na něj čekáte? Byli jsme posedlí touhou jej najít a přes počáteční beznaděj jsme ho objevili. Facelitovaná Octavia může být i šik.
Tip: Přečtěte si i komplexní První test inovované Škody Octavia, který vám prozradí více i o jiných než vzhledových změnách.
Škoda loni vzbudila pozdvižení, když světu poprvé ukázala faceliftovanou Octavii. Důvody, proč se kolem jinak okrajově sledovaného kroku seběhla taková mela nejen v České republice, byly v zásadě tři. Jednak se Škoda už samotným pokusem rozdělit přední světla vedví pustila na tenký led. Jednak je konkrétní způsob provedení této změny dost svérázný a do třetice firma nejprve uvolnila fotografie, které příď neukazovaly zrovna v nejlepším světle. A protože první dojem uděláte jen jednou, zůstal ještě po měsíce v myslích publika jasně převažující pocit, že tento facelift se prostě nepovedl.
Je to pravda? Na to uspokojivě odpoví zřejmě jen čas. Faktem nicméně je, že i když s vámi někteří novináři budou hrát v těchto dnech hru podobnou ději příběhu Císařovy nové šaty a tvrdit, jak auto není fotogenické, ale ve skutečnosti působí úplně jinak, není to pravda. Působí prakticky stejně, jen možnost podívat se na příď z vícero úhlů a poněkud plastičtěji část kontroverze odstraňuje. Je opravdu těžké najít někoho, kdo by řekl, že se mu faceliftovaná Octavie líbí, že je hezká, že je hezčí než byla. Modernější, jiná, zajímavá, nevadí mi, zvykl jsem si, nepřijde mi ošklivá... To nejsou zase tak neobvyklé pocity a můžeme říci, že pokud se na vůz bude dívat několik hodin či dnů, budete jej dost možná hodnotit takto nebo podobně. Ale slova o kráse a líbivosti opravdu nezaznívají, vyškrtneme-li si ze skupiny hodnotících lidi, které má automobilka na výplatní pásce.
To berte jako souhrn reakcí, které jsme zaslechli ať už dříve na statické prezentaci vozu ve Vídni nebo nyní v okolí portugalského Porta, kde jej můžeme poprvé okusit i v akci. K jízdním dojmům se dostaneme později, v Portugalsku jsme ale auto mohli také vidět v řadě provedení a pod širým nebem, což si zaslouží pár postřehů. Pochopitelně, krása je v očích toho, kdo se dívá, takže nebudeme vynášet soudy o tom, jestli vůz hezký je nebo ne, to posuďte sami. Chtěli jsme mu ale dát šanci se v tom nejlepším světle ukázat a zprostředkovat vám pohledy nejvíce se blížící těm, které zaznamená jen vaše oko.
Předně je třeba říci, že auto nepůsobí stejně v každé z dostupných barev. Nebyl to jen náš pocit, když jsme hleděli na flotilu zaparkovaných vozů - obecně platí, že čím světlejší barvu Octavie má, tím problematičtěji nová světla působí. Bílá nebo stříbrná mu vážně moc nesluší, šedá či černá více. Barva, v níž se „oktávka” zdá být i docela atraktivní, je modrá, a tak jsme pro první test sáhli po takto zbarveném provedení. A rovnou s cílem jej v líbivé póze zachytit i na fotografii, což je vždy trochu složitější.
Pokud vás tak jako... skoro všechny prvotní odhalení Octavie 2017 pobouřilo, jistě jste si říkali, ze reálně přece musí vypadat lépe, však jej musela vidět už spousta lidí, kteří jeho design schválili, takže pár fotek nemusí být úplně vypovídající. To jednak. A pak, i kdyby se facelift opravdu nepovedl, musí přece existovat úhel, pohled, z nějž vůz bude vypadat dobře. Jenže takový ne a nepřicházel, však ani na spoustě fotek z komorní i veřejné premiéry ve Vídni jsme nenarazili na pohled, nad nímž bychom řekli: „Takhle to vypadá dobře!” Prostě se to nestalo, a tak jsme se rozhodli, že takový záběr pořídíme sami.
Odpověď na otázku: „Jak je možné, že jsme neviděli pohled, z nějž by to nové přídi Octavie opravdu slušelo?” se ale rychle začala nabízet sama: „Možná žádný neexistuje.” I když testovaný modrý kombík bychom z našeho subjektivního pohledu neoznačili za ošklivý, vytvořit pěkný záběr jeho přídě se zdálo být nemožné. Opravdu jsme toho vyzkoušeli spoustu - pohledy shora, zdola, zprava, zleva, v různém barevném prostředí, s různými scenériemi, za různého světla, s různou fototechnikou... Za leckterých z těchto okolností vypadala Octavie 2017 na vlastní oči vážně docela k světu, ale pěkná fotka? Pořídili jsme jich asi 500, z nichž část můžete spatřit níže, a nic, prostě ze žádné jsme neměli pocit, že to autu opravdu sluší.
Byli jsme už zoufalí, ale naštěstí jsme byli posedlí touhou něco takového najít, tak se to nakonec podařilo. Prostředí k tomu stačilo vcelku nudné, chtělo to hrát si s pozicí auta v ostrém stoupání vedoucím k opuštěnému skladu či něčemu takovému. Stalo se tak opravdu po spoustě pokusů a omylů, takže pokud byste sami chtěli něco takového vyfotit a ušetřit čas, je třeba na to jít asi takto:
Najděte místo, kde je možné umístit zadní nápravu o desítky centimetrů výše než příď.
Sklon auta musí být opravdu velký - první pokus, kdy kola zůstala ještě daleko od „vrcholu kopečka”, nebyl dostačující.
Už tady se začíná příď Octavie jevit atraktivní, chce to ale přijít ještě blíže a dostat se do ještě ostřejšího úhlu směrem k přídi.
Ještě kousek a... cvak. Vidíte ji?
Samozřejmě, berte to s nadsázkou. K podobnému výsledku by se zřejmě dalo dopracovat i bez nutnosti auto takto složitě „štelovat”, chceme tím spíše naznačit, že udělat pěknou fotku s tímto autem není jednoduché. A tak jsme jej zkoušeli různě naklánět, natáčet přední kola, k fotit je z různých rovin, až jsme díky tomu došli k tomuto pohledu.
A řekněte, že není hezký. Z auta takto čiší dynamika, agresivita, příď je sympaticky plastická, vyvolává až „letecké pocity”, to dosud Octavie zdaleka nedělala. Má to ale pochopitelně svou logiku - při tomto pohledu na sebe spodní linie světel mnohem více navazují, nevypadají, že míří každá jinam. A také není patrný tvar vnějšího světla, které se bůhvíproč trochu rozšiřuje směrem k blatníku a podivné dojmy podtrhuje. Octavie se zkrátka může líbit, jen to chce... více hledat.
Nám se příď takto zamlouvá, opravdu, v redakci jsme se shodli, že to je hezký pohled. Budeme rádi, pokud to uvidíte stejně a pokud ne? Tak je pro vás Octavia 2017 ošklivá i tak, no. Co se dá dělat. Vaše manželka se také nemusí líbit každému a stejně nechcete, aby vám o tom někdo vyprávěl...
Třeba se vám také bude Octavia 2017 líbit i na dalších fotkách, některé záběry jsou nadějnější než jiné - to posuďte s pomocí skromnějšího výběru z oněch asi 500 pořízených fotek níže. A pochopitelně, facelift není jen o vzhledu a auto jsme důkladně protáhli i silnicích a dálnicích všeho druhu, takže tento krátký článek berte jen jako upoutávku. S dalšími dojmy se přihlásíme - věřte, že se toho změnilo více než jen vzhled...
Výběr z dalších fotografií zachycujících příď Octavie 2017 v různých pózách
Modrá je pro dojem ze vzhledu faceliftované Octavie dobrá
Se světlou barvou karoserie se nám nová přední světla zamlouvala ze všeho nejméně, ale... třeba to uvidíte jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před hodinou - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 3 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva