Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem

Populární SUV Hyundai Tucson má svého nástupce. Ve skutečnosti se ale jedná o zcela nové auto, které má se svým předchůdcem jen málo společného nejen díky novému designu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem

5.1.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Populární SUV Hyundai Tucson má svého nástupce. Ve skutečnosti se ale jedná o zcela nové auto, které má se svým předchůdcem jen málo společného nejen díky novému designu.

Tucson patřil a stále ještě patří k nejoblíbenějším modelům v nabídce Hyundai. Od roku 2004 se jej po celém světě prodalo více než milion kusů, přičemž jenom v Evropě to bylo více než 250 000 vozů. Nový ix35 má všechny předpoklady jeho úspěch ještě rozhojnit. Jedná se totiž o vůz navržený tak, aby plnil očekávání především evropských zákazníků. Přitom se ale s jeho prodejem počítá po celém světě (většinou pod označením Tucson).

Hyundai ix35 je prvním SUV své automobilky, kompletně vyvinutým v evropském středisku značky v Rüsselsheimu, kde byl také pod vedením Thomase Bürkleho navržen jeho design. Nový styl designu současně přináší i podstatné zlepšení aerodynamických vlastností. To se projevuje nejen na nižší spotřebě, ale také na menší hlučnosti při jízdě velkou rychlostí. Vývoj vozu trval 36 měsíců.

Výrazný styl vozu, označovaný jako Fluidic sculpture, je skutečně originální s neobvyklými průniky zaoblených ploch. Ovšem také interiér zaujme jak výběrem nových povrchových materiálů, tak moderním designem, s řadou zajímavých stylistických prvků. Především uspořádání středové konzole s kovovými povrchy budí dojem výjimečnosti.

Novinka působí jako exkluzivní vůz, daleko víc než Tucson, tradiční SUV, jež se svým pojetím blíží k off-roadům. Nový ix35 chce být a skutečně je crossoverem s atraktivními tvary, jimiž budí pozornost. Současně chce oslovit i zákazníky s vyššími nároky než dosud. Ruku v ruce s tím jde i posun orientace od možnosti pohybu v terénu směrem k atraktivním vozům, jejichž doménou je jízda po silnici, ale přitom i nadále nabízejících pohon všech kol. Jeho orientace je tedy podobná Fordu Kuga, i když k hlavním konkurentům se budou nyní řadit rovněž Nissan Qashqai, BMW X1, a samozřejmě také Škoda Yeti.

Současně s proměnou stylu přichází i zkvalitnění výbavy. Po stránce bezpečnosti jsou například k bočním airbagům přidány i okenní airbagy, dále aktivní opěrky hlavy či sledování tlaku v pneumatikách TPMS. Kromě ESP a TCS je v ix35 také asistent pro rozjezd do stoupání HAC (Hill Start Assist Control) a řízené brzdění při jízdě z prudkého klesání DBC (Downhill Brake Control). Nabízet se bude také samočinný parkovací asistent a kamera sledující dění za vozem, na přání lze získat i panoramatické střešní okno.

Hyundai ix35 vznikl na koncernové platformě C, tedy stejné, jakou používají kompaktní modely Hyundai i30 a Kia cee’d. Délka vozu je 4410 mm (o 85 mm více než Tucson, přičemž se nový vůz protáhl především zadním převisem, zatímco ten přední se dokonce zkrátil) při rozvoru prodlouženém o 10 mm na 2640 mm. Nový charakter je zdůrazněn i tím, že je o 10 mm nižší (1660 mm) a současně o 20 mm širší (1820 mm). Sportovní design podtrhují i nová litá kola, připravená v rozměrech 16, 17 a 18 palců.

Novinka má v souladu s novou filosofií značky o poznání menší hmotnost, a tím i hospodárnější provoz. Verze se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol má pohotovostní hmotnost 1 450 kg. V tomto ohledu se ve své kategorii zařadí mezi nejlepší a přitom se prezentuje s velmi solidními výkony všech pohonných jednotek. Od zahájení prodeje v prvním čtvrtletí 2010 budou k dispozici už známý zážehový dvoulitr Theta II a dvě verze dvoulitrového turbodieselu řady R se zvýšeným výkonem. Tyto motory budou kombinovány s přímo řazenými i automatickými převodovkami, pouze motor 2,0 CRDi/136 k bude k dispozici pouze s přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol.

Ve druhé polovině roku se k nim přidají další dva motory vycházející ze strategie downsizingu a kombinované s pohonem předních kol. Zcela nový zážehový čtyřválec 1,6 GDi kombinuje přímé vstřikování benzinu s přeplňováním turbodmychadlem. K tomu přidává i systém samočinného vypínání a znovuspouštění motoru při zastavení ISG (Idle Stop & Go). Tím bude vybaven i nový turbodiesel CRDi 1,7 l.

Hyundai ix35 plní to, co slibuje. Vyzkoušeli jsme jej s výkonnějším turbodieselem a samočinnou převodovkou s možností sekvenčního řazení Shiftronic. Je příjemným autem pro jízdu na dálnici i obratným vozidlem v městském provozu. V atraktivně vyhlížejícím interiéru jsou z hlediska řidiče všechny ovládací a informační prvky přesně tam, kde je očekává. Novinkou je bezklíčkové spouštění motoru tlačítkem. Zajímavé je umístění otáčkoměru a rychloměru s modrým podsvícením číselníků do dvojice tubusů směřujících k řidiči. V hustém provozu nás zaujala zcela nová integrovaná navigace, pracující s kamerou a prostorovým zobrazením blížící se křižovatky na displeji 6,5", s názorným vyznačením správné trasy na reálném zobrazení.


Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 1 - ix35_01Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 2 - ix35_06Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 3 - ix35_09Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 4 - ix35_12Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 5 - ix35_16Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 6 - ix35_18Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 7 - ix35_30Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 8 - ix35_33Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 9 - ix35_34Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 10 - ix35_39Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 11 - ix35_41Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 12 - ix35_44Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 13 - ix35_45Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 14 - ix35_48Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 15 - ix35_49Hyundai ix35: první jízda s novým Tucsonem - 16 - ix35_32

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.