Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: první dojmy z českých silnic
17.7.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
I v Evropě Hyundai nabídl sympaticky vyhlížejícího nástupce modelu Coupe. Jaký skutečně je jsme poprvé poznali na českých silnicích.
Genesis Coupe vypadá na první pohled jako vůz z jiného světa. A nemáme nyní na mysliani tak pohled na vůz jako takový, byť i jeho vzhled je jistě svérázný, ale spíše na jeho technické parametry. V době, kdy se evropské automobilky takřka bez výjimky stůj co stůj honí za co nejnižší normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2 přichází dvoudvéřový Genesis s objemným šestiválcem o objemu 3,8 litru s výkonem jen lehce přes 300 koní, který se do eurotestu hodí asi tak jako traktor před monacké kasino.
A není to zdaleka jediný aspekt, ve kterém jde tento vůz tak proti proudu. Svůj objemný motor standardně kombinuje s manuální převodovkou (my jsme bohužel zatím vyzkoušeli jen verzi s automatem) a nabízí výlučně pohon zadních kol přes samosvorný diferenciál. Když se k tomu všemu přidá sympatická cenovka, na světě je nabídka, která by měla zaujmout všechny ty, na které tradičnější výrobci podobně laděných aut se svými downsizovanými motory, povinnými automaty nebo nedostupnými diferenciály s omezenou svorností poslední dobou kašlou. Jenže třpytí se toto korejské zlato právem? Poprvé jsme zkusili verzi RS právě s motorem 3,8 V6 a víme více.



První kontakt s vozem ve vás pravděpodobně zachová pozitivní dojem. Jeho neotřelý vzhled není zrovna krásný, je ale jedinečný a řada divočejších tvarů ve svém spojení nepostrádá harmonii. Také zvuková kulisa vidlicového šestiválce a jeho výfukového potrubí dokáže zapůsobit a když si tyto první vjemy dáte do kontextu s výše zmíněným, těšíte se na první kilometry s vozem ještě více než kdy dříve. Jenže krom všeho zmíněného je třeba dodat i to, že se jedná o vůz primárně vyvinutý pro severoamerický trh a i když byl pro evropské zákazníky upraven, jeho americká DNA se v určitých ohledech nezapře. Možná i proto je pro starý kontinent určeno maximálně dva tisíce vozů ročně, automobilka jako by zde Genesis Coupe ve větších počtech ani prodávat nechtěla.
Originálně tvarovaná dvoudveřová karoserie nabízí i zásluhou dlouhého rozvoru (2,8 metru) spoustu místa, zejména posádce vpředu. Pokud byste chtěli cestovat vzadu, nebudete mít do nějakých 160 centimetrů výšky problém. Horší už je to s nastupování na tato dvě místa a ten, kdo vás pouští za sebe se musí smířit s tím, že přední opěradla si nepamatují svou původní polohu. Tradičně bohatá výbava vozu zahrnuje mimo jiné automatickou klimatizaci, celokožené čalounění, přední vyhřívaná sedadla, tempomat, kompletní elektrickou výbavu nebo výkonnou audiosoustavu. Na palubě tak z hlediska komfortu strádat rozhodně nebudete.
Po otevření přední kapoty jihokorejského kupé každého překvapí dnes už málo viděný, podélně uložený motor - vidlicový šestiválec s objemem 3,8 litru. Jeho 303 koní a 361 Nm převádí v našem případě šestistupňová samočinná převodovka na kola zadní nápravy. Jeho charakter je příjemně lineární a vzhledem ke svému objemu nabízí solidní výkon v celém spektru využitelných otáček. A jízdní dynamika? Ta už tolik nepřekvapí. Maximálku 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekund výrobci můžeme věřit.
Oproti verzi prodávané ve Spojených státech muselo logicky dojít k drobným úpravám na podvozku a brzdách. Vpředu tak naleznete zavěšení McPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, brzdy jsou dimenzovány na větší zátěž (větší kotouče vpředu i vzadu). Snahu výrobce je nesporně třeba ocenit, do vkusu evropských zákazníků a charakteru českých silnic se ale s naladěním Genesis Coupe tak docela netrefil. Pokud se nebudete pohybovat po kvalitnějším povrchu, kterého je v Čechách jako šafránu, moc jistoty za volantem nezískáte. A situace bude tím obtížnější, čím horší bude povrch vozovky.
Pro vyloženě sportovní jízdu, ke které tahle přemotorovaná zadokolka doslova vybízí, tak její naladění nakonec příliš nesvádí. To ale neznamená, že byste si za volantem nemohli užít trochu legrace - stačí vypnout stabilizační systém a nechat pracovat samosvorný diferenciál Torsen na zadní ose. Za efektního zvuku si tak můžete vychutnat lehkou přetáčivost na výjezdech ze zatáčky a s přesnějším řízením a nejlépe i manuálním řazením byste si mohli dovolit ještě více.
Druhým pro Genesis příjemným režimem je zvolnit a nechat vidlicový šestiválec převalovat v nízkých otáčkách, s čímž ostatně bude souhlasit i samočinná převodovka. V takovém případě nabídne dvoudvéřový Genesis (v Americe - a nejen tam - se prodává i stejně pojmenovaný velký sedan) příjemné svezení, které co do komfortu jízdy českým silnicím naopak neodporuje.
K zajímavému kupé patří i zajímavá cena, která u plně vybavené verze se špičkovým šestiválcem a automatickou převodovkou činí 869 990 Kč. Pro větší úspěch na trhu nabízí zdejší dovozce na tento vůz rozšířenou pětiletou záruku s komplexní péčí (bezplatná výměna olejové náplně a filtru po tuto dobu). Jestli to bude stačit ukáže až čas.
Hyundai Genesis Coupe hraje především na efekt, jeho ostře řezané tvary doplňuje zadní přítlačné křídlo a ze dvou koncovek výfuku se line hrubý zvuk velkoobjemového agregátu. Jízdně se tomuto kupé líbí více v nižších rychlostech a i když vám kombinace schopnosti komfortního přesunu s jízdou bokem v utažených šikanách může přijít zvláštní, zdá se, že právě to umí Genesis Coupe nejlépe. Více se pokusíme zjistit ve velkém testu, na který se teprve chystáme.
Základní cena vozu (Genesis Coupe 2,0 TCI RS): 769 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT): 829 990 Kč
Cena testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS AT + příplatková výbava): 884 990 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 778 ccm
Největší výkon: 223 kW (303 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 361 Nm při 4 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Samočinná šestistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení. Pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,8 l
Mimo město: 7,0 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 385 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 664 kg
Užitečná hmotnost: 266 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 332 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Pořízené fotografie Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6 RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva