Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: první dojmy z českých silnic
17.7.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
I v Evropě Hyundai nabídl sympaticky vyhlížejícího nástupce modelu Coupe. Jaký skutečně je jsme poprvé poznali na českých silnicích.
Genesis Coupe vypadá na první pohled jako vůz z jiného světa. A nemáme nyní na mysliani tak pohled na vůz jako takový, byť i jeho vzhled je jistě svérázný, ale spíše na jeho technické parametry. V době, kdy se evropské automobilky takřka bez výjimky stůj co stůj honí za co nejnižší normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2 přichází dvoudvéřový Genesis s objemným šestiválcem o objemu 3,8 litru s výkonem jen lehce přes 300 koní, který se do eurotestu hodí asi tak jako traktor před monacké kasino.
A není to zdaleka jediný aspekt, ve kterém jde tento vůz tak proti proudu. Svůj objemný motor standardně kombinuje s manuální převodovkou (my jsme bohužel zatím vyzkoušeli jen verzi s automatem) a nabízí výlučně pohon zadních kol přes samosvorný diferenciál. Když se k tomu všemu přidá sympatická cenovka, na světě je nabídka, která by měla zaujmout všechny ty, na které tradičnější výrobci podobně laděných aut se svými downsizovanými motory, povinnými automaty nebo nedostupnými diferenciály s omezenou svorností poslední dobou kašlou. Jenže třpytí se toto korejské zlato právem? Poprvé jsme zkusili verzi RS právě s motorem 3,8 V6 a víme více.
První kontakt s vozem ve vás pravděpodobně zachová pozitivní dojem. Jeho neotřelý vzhled není zrovna krásný, je ale jedinečný a řada divočejších tvarů ve svém spojení nepostrádá harmonii. Také zvuková kulisa vidlicového šestiválce a jeho výfukového potrubí dokáže zapůsobit a když si tyto první vjemy dáte do kontextu s výše zmíněným, těšíte se na první kilometry s vozem ještě více než kdy dříve. Jenže krom všeho zmíněného je třeba dodat i to, že se jedná o vůz primárně vyvinutý pro severoamerický trh a i když byl pro evropské zákazníky upraven, jeho americká DNA se v určitých ohledech nezapře. Možná i proto je pro starý kontinent určeno maximálně dva tisíce vozů ročně, automobilka jako by zde Genesis Coupe ve větších počtech ani prodávat nechtěla.
Originálně tvarovaná dvoudveřová karoserie nabízí i zásluhou dlouhého rozvoru (2,8 metru) spoustu místa, zejména posádce vpředu. Pokud byste chtěli cestovat vzadu, nebudete mít do nějakých 160 centimetrů výšky problém. Horší už je to s nastupování na tato dvě místa a ten, kdo vás pouští za sebe se musí smířit s tím, že přední opěradla si nepamatují svou původní polohu. Tradičně bohatá výbava vozu zahrnuje mimo jiné automatickou klimatizaci, celokožené čalounění, přední vyhřívaná sedadla, tempomat, kompletní elektrickou výbavu nebo výkonnou audiosoustavu. Na palubě tak z hlediska komfortu strádat rozhodně nebudete.
Po otevření přední kapoty jihokorejského kupé každého překvapí dnes už málo viděný, podélně uložený motor - vidlicový šestiválec s objemem 3,8 litru. Jeho 303 koní a 361 Nm převádí v našem případě šestistupňová samočinná převodovka na kola zadní nápravy. Jeho charakter je příjemně lineární a vzhledem ke svému objemu nabízí solidní výkon v celém spektru využitelných otáček. A jízdní dynamika? Ta už tolik nepřekvapí. Maximálku 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekund výrobci můžeme věřit.
Oproti verzi prodávané ve Spojených státech muselo logicky dojít k drobným úpravám na podvozku a brzdách. Vpředu tak naleznete zavěšení McPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, brzdy jsou dimenzovány na větší zátěž (větší kotouče vpředu i vzadu). Snahu výrobce je nesporně třeba ocenit, do vkusu evropských zákazníků a charakteru českých silnic se ale s naladěním Genesis Coupe tak docela netrefil. Pokud se nebudete pohybovat po kvalitnějším povrchu, kterého je v Čechách jako šafránu, moc jistoty za volantem nezískáte. A situace bude tím obtížnější, čím horší bude povrch vozovky.
Pro vyloženě sportovní jízdu, ke které tahle přemotorovaná zadokolka doslova vybízí, tak její naladění nakonec příliš nesvádí. To ale neznamená, že byste si za volantem nemohli užít trochu legrace - stačí vypnout stabilizační systém a nechat pracovat samosvorný diferenciál Torsen na zadní ose. Za efektního zvuku si tak můžete vychutnat lehkou přetáčivost na výjezdech ze zatáčky a s přesnějším řízením a nejlépe i manuálním řazením byste si mohli dovolit ještě více.
Druhým pro Genesis příjemným režimem je zvolnit a nechat vidlicový šestiválec převalovat v nízkých otáčkách, s čímž ostatně bude souhlasit i samočinná převodovka. V takovém případě nabídne dvoudvéřový Genesis (v Americe - a nejen tam - se prodává i stejně pojmenovaný velký sedan) příjemné svezení, které co do komfortu jízdy českým silnicím naopak neodporuje.
K zajímavému kupé patří i zajímavá cena, která u plně vybavené verze se špičkovým šestiválcem a automatickou převodovkou činí 869 990 Kč. Pro větší úspěch na trhu nabízí zdejší dovozce na tento vůz rozšířenou pětiletou záruku s komplexní péčí (bezplatná výměna olejové náplně a filtru po tuto dobu). Jestli to bude stačit ukáže až čas.
Hyundai Genesis Coupe hraje především na efekt, jeho ostře řezané tvary doplňuje zadní přítlačné křídlo a ze dvou koncovek výfuku se line hrubý zvuk velkoobjemového agregátu. Jízdně se tomuto kupé líbí více v nižších rychlostech a i když vám kombinace schopnosti komfortního přesunu s jízdou bokem v utažených šikanách může přijít zvláštní, zdá se, že právě to umí Genesis Coupe nejlépe. Více se pokusíme zjistit ve velkém testu, na který se teprve chystáme.
Základní cena vozu (Genesis Coupe 2,0 TCI RS): 769 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT): 829 990 Kč
Cena testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS AT + příplatková výbava): 884 990 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 778 ccm
Největší výkon: 223 kW (303 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 361 Nm při 4 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Samočinná šestistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení. Pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,8 l
Mimo město: 7,0 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 385 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 664 kg
Užitečná hmotnost: 266 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 332 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Pořízené fotografie Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6 RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch