Honda Accord: Osmá symfonie

Accord je od poloviny sedmdesátých let jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky Honda. Proto si japonská automobilka na jeho osmé generaci nechala opravdu záležet a přestavila jí znovu od základů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Honda Accord: Osmá symfonie

12.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Honda Accord: Osmá symfonie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Accord je od poloviny sedmdesátých let jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky Honda. Proto si japonská automobilka na jeho osmé generaci nechala opravdu záležet a přestavila jí znovu od základů.


Honda Accord: Osmá symfonie - 1 - 39_ACCORD_TOURER_SEDANHonda Accord: Osmá symfonie - 2 - 51_ACCORD_SEDAN_REAR_DYNHonda Accord: Osmá symfonie - 3 - 16_ACCORD_TOURER_REAR_DYN

Osmá generace Hondy Accord se už na první pohled hlásí k odkazu svého předchůdce. Ostatně jeho úspěchy nedávaly příliš důvodů k dramatické revoluci. Proto se Honda vydala cestou důsledné a důkladné modernizace a přizpůsobení Accordu současným požadavkům. Design novinky pokračuje v duchu modelové řady Civic, tedy i zde hraje především na sportovnější notu, celkově je auto širší a robustnější. Na velkou pětiúhelníkovou masku chladiče a úzká přední světla navazuje vysoká kapota. Hladké boky mají dynamičtější tvar zdůrazněný vytaženými blatníky. Ve sportovním duchu se nese také záď. U sedanu je protažená horní hrana zavazadlového prostoru (0,467 m3), která tak nahrazuje spoiler, mohutnější tvary kombi ukrývají proti předchozí generaci daleko lépe přístupný zavazadlový prostor o objemu 0,406 m3, který patří spíše ke standardním hodnotám v segmentu. Výhodou ale je, že dalších 0,053 m3 se nalézá pod podlahou zavazadelníku.

Honda Accord: Osmá symfonie - 4 - 57_ACCORD_SEDAN_INTERIORHonda Accord: Osmá symfonie - 5 - 32_ACCORD_TOURER_INTERIORHonda Accord: Osmá symfonie - 6 - 56_ACCORD_SEDAN_INTERIOR

Tím jsme se dostali do interiéru nové Hondy Accord, která je postavena na zbrusu nové platformě. Sedan i kombi označované Tourer mají nyní shodný rozvor 2705 mm, což znamená prodloužení o 25 mm u sedanu a zkrácení o 15 mm u kombi. Pro větší vnitřní prostor i lepší jízdní stabilitu je důležitý nárůst šířky o celých 80 mm a zvětšení rozchodu kol o 75 mm vpředu a 65 mm vzadu. Interiér novinky se nabízí ve dvou barevných provedeních. Buď můžete mít černý s šedým potahem střechy nebo šedý s černým horním dílem palubní desky. Palubní deska má sportovní design a její povrch je vyroben z měkčených materiálů. Řidiče zaujmou především diodové kontrolní přístroje s červenými ručičkami otáčkoměru a rychloměru. Všechny zobrazované údaje i ovládací prvky se vyznačují velmi dobrou ergonomií a nikdo si uvnitř nebude stěžovat ani na nedostatek odkládacích prostorů a držáků na nápoje.

Honda Accord: Osmá symfonie - 7 - 29_ACCORD_TOURER_INTERIORHonda Accord: Osmá symfonie - 8 - 30_ACCORD_TOURER_INTERIORHonda Accord: Osmá symfonie - 9 - 31_ACCORD_TOURER_INTERIOR

K pohodlí cestujících na palubě vozu přispívá dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní řadu sedadel. I základní verze Accordu jsou vybaveny rádiem s CD a čtyřmi kanály po 30 W, pro vyšší verze je určen audiosystém s měničem na 6 CD a deseti reproduktory včetně subwooferu. Satelitní navigace zahrnuje i mapu s pokrytím celé Evropy a vůbec poprvé se v ní objevuje i Česká republika. Za příplatek je možné mít také zadní parkovací kameru. Pro Hondu Accord je standardem i stabilizační systém (VSA) . Naopak za příplatek leze mít trojici novinek zvyšující bezpečnost jízdy. Prvním systémem je tzv. Lane Keeping Assist, který sleduje pohyb vozidla v jízdním pruhu a od 72 do 180 km/h upravuje účinek posilovače tak, aby udržel vozidlo ve stanoveném směru. Vše se deaktivuje zapnutím směrovky. Bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel udržuje adaptivní tempomat. Pokud je při jízdě s tempomatem potřeba náhle brzdit, je na to řidič upozorněn varovným signálem. Adaptivní tempomat funguje při rychlostech od 30 do 180 km/h. Posledním systémem je Collision Mitigation Brake System (CMBS) . Funguje v návaznosti na adaptivní tempomat a využívá jeho radaru. Pokud reálně hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla, je řidič upozorněn akustickým a vizuálním signálem. Pokud riziko pomine, systém se opět deaktivuje, když nadále přetrvává, k signálu se připojí mírné brzdění a elektromotor několikrát mírně přitáhne bezpečnostní pás řidiče, aby se zvýšila jeho pozornost. Pokud je kolize vyhodnocena jako nevyhnutelná, aktivují se přepínače bezpečnostních pásů a auto začne samo brzdit plným účinkem. CMBS funguje pouze při rychlostech nad 15 km/h a pokud je rozdíl rychlostí aut větší než 15 km/h. Lze jej také vypnout tlačítkem na palubní desce. Sami jsme si simulaci tohoto systému mohli na vlastní kůži otestovat na uzavřeném okruhu a musíme uznat, že v posledních okamžicích před srážkou se snaží využít maximálního účinku brzd a aktivovat všechny zádržné systémy.

Honda Accord: Osmá symfonie - 10 - 59_ACCORD_SEDAN_ENGINEHonda Accord: Osmá symfonie - 11 - 38_ACCORD_TOURER_ENGINE

Tím jsme se dostali k jízdě s novou Hondou Accord. První kilometry jsme absolvovali v po kvalitních silnicích v okolí Vídně a musíme uznat, že nový model nezůstal nic dlužen pověsti této japonské značky. Jak už jsem „nakousl“ širší rozchod kol, tužší skelet karoserie a výkonné motory (zážehové čtyřválce 2,0/115 kW a 2,4 i-VTEC/148 kW a přepracovaný turbodiesel 2,2 i-DTEC/110 kW) jsou zárukou nadprůměrných jízdních vlastností. V duchu sportovních tradic umocňuje sportovní pocit z jízdy i strmý převod řízení a elektrický posilovač řízení. Jeho nastavení poskytuje dobrou zpětnou vazbu i ve vysokých rychlostech. Brzdový systém odpovídá jízdním výkonům a váze vozu (pohotovostní hmotnost 1,6 tuny) a my jsme ani při opakovaném brzdění z dvousetkilometrové rychlosti na dálnici nezaznamenali jeho výraznější fading. Kladně jsme hodnotili také přesnou šestistupňovou ručně řazenou převodovku. Ta je nyní k dispozici ke všem třem agregátům. Zážehový „dvoulitr“ má tedy nově stejnou převodovku jako 2,4 (dříve měl jen pětistupňovou), která se liší jen stálým převodem. Pro oba zážehové motory je možno volit také novou pětistupňovou samočinnou převodovku. Ta disponuje možností sekvenčního řazení páčkami na volantu.

Nová Honda Accord se tedy ani v osmé vydání nijak nezpronevěřila tradicím této japonské značky, jejíž sportovní kořeny prorůstají i tímto modelem. Novinka se na českém trhu prodává v cenách od 619 000 Kč za klasický tříprostorový sedan z dvoulitrovým motorem. Špičkový Tourer 2,4 i-VTEC pak pořídíte za 1 049 000 korun. My se těšíme na první redakční test tohoto vozu v našich podmínkách, který přineseme velmi brzy.

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.