Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení

Pokud jste se byli podívat alespoň na jeden den v Karlových Varech během konání letošního filmového festivalu, nemohli jste nespatřit na první pohled velmi atraktivní dvousedadlové vozy R8 Spyder. My jsme se tento automobilový klenot rozhodli krátce otestovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení

1.8.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud jste se byli podívat alespoň na jeden den v Karlových Varech během konání letošního filmového festivalu, nemohli jste nespatřit na první pohled velmi atraktivní dvousedadlové vozy R8 Spyder. My jsme se tento automobilový klenot rozhodli krátce otestovat.

Supersportovní model Audi R8 je na automobilovém trhu již nějaký čas a těší se velké oblibě. Dokladem toho je i fakt, že výrobní kapacity osmiválcové varianty byly rozprodány, ještě než automobilka oficiálně stačila zahájit prodej. Spekulace ohledně desetiválcové varianty se objevily v podstatě ve stejné době, kdy se na silnicích objevily první kusy, které pohání zážehový osmiválec o objemu 4,2 l a my jsme s odstupem času mohli R8 V10 na vlastní kůži poznat.

Nyní držím v ruce klíčky od otevřené verze tohoto „kočkolapu“, jemuž bije pod kapotou slibovaný desetiválc s objemem 5,2 litru a výkonem 525 koní pocházející z produkce sesterské značky Lamborghini. Letošní novinku z Ingolstadtu máme možnost nejen zkoumat, ale i sami řídit, proto se dlouho nerozmýšlíme a startujeme....

Ano, po prvních kilometrech musím říci, že v případě Audi R8 Spyder se jedná o čistokrevný supersport s naprosto brilantním desetiválcem, který burácí jen deset centimetrů od vašich uší. Jeho největší výkon 525 koní a 530 N.m točivého momentu umožní díky pohonu všech kol Quattro i za ztížených adhezních podmínek katapultovat desetiválcové Audi R8 z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za dechberoucích 4,1 sekundy a podle výrobce činí nejvyšší rychlost i se staženou plátěnou střechou 313 km/h.

Překvapením u „er-osmičky“ je dobře přístupný dvousedadlový interiér, který se kvalitou zpracování a ergonomií blíží ostatním modelovým řadám ingolstadtské značky. Zde si také uvědomuji asi jednu z největších deviz Audi R8. I při dlouhých jízdách vysokými rychlostními průměry po německých dálnicích nabídne svému majiteli prostorový a ovládací komfort srovnatelný s třeba limuzínami A4 a A6. Výbava je na špičkové úrovni ale skvělou audiosoustavu umí přehlušit dokonale opojný zvuk motoru, který, jak můžeme všichni v redakci svorné potvrdit, postupně prostoupí každou buňkou řidičovy i spolujezdcovy tělesné schránky. Ten druhý musí být navíc vybaven velikou důvěrou a silným žaludkem. V tomto voze totiž, v případě ostře projížděných zatáček, prudké akcelerace či extrémního brzdění, nikomu na sedadle vedle volantu rozhodně do smíchu není.

Co se týče tuhosti karoserie, celkem 1 780 kilogramů těžký otevřený vůz se nijak výrazně nekroutí ani při přejezdu příčných nerovností. Podvozek nabídne duální nastavení Comfort a Sport, které obstarávají magnetické tlumiče. Proto lze Audi R8 využívat pro každodenní ježdění a společně se systémem pohonu všech kol quattro prakticky po celý rok. To je možné i díky preciznímu zpracování pouhých 41 kilogramů těžké střechy, která se schová do prostoru mezi motor a sedačky za 19 sekund.

Audi R8 Spyder 5,2 FSI není s cenovkou 4 199 400 korun opravdovým luxusním zbožím pro pár jedinců. Pokud bych měl být jedním z nich určitě bych si tento vůz objednal s manuální převodovkou, která lépe vyhoví sportovnímu stylu jízdy a je lépe sladěna s motorem než je tomu v případě samočinného ústrojí R-tronic.


Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 1 - R8Spyder13Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 2 - R8Spyder15Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 3 - R8Spyder12Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 4 - R8Spyder11Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 5 - R8Spyder10Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 6 - R8Spyder09Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 7 - R8Spyder06Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 8 - R8Spyder05Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 9 - R8Spyder04Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 10 - R8Spyder03Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 11 - R8Spyder02Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení - 12 - R8Spyder01

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.