Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Audi R8 Spyder 5,2 FSI V10: opojné svezení
1.8.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Pokud jste se byli podívat alespoň na jeden den v Karlových Varech během konání letošního filmového festivalu, nemohli jste nespatřit na první pohled velmi atraktivní dvousedadlové vozy R8 Spyder. My jsme se tento automobilový klenot rozhodli krátce otestovat.
Supersportovní model Audi R8 je na automobilovém trhu již nějaký čas a těší se velké oblibě. Dokladem toho je i fakt, že výrobní kapacity osmiválcové varianty byly rozprodány, ještě než automobilka oficiálně stačila zahájit prodej. Spekulace ohledně desetiválcové varianty se objevily v podstatě ve stejné době, kdy se na silnicích objevily první kusy, které pohání zážehový osmiválec o objemu 4,2 l a my jsme s odstupem času mohli R8 V10 na vlastní kůži poznat.
Nyní držím v ruce klíčky od otevřené verze tohoto „kočkolapu“, jemuž bije pod kapotou slibovaný desetiválc s objemem 5,2 litru a výkonem 525 koní pocházející z produkce sesterské značky Lamborghini. Letošní novinku z Ingolstadtu máme možnost nejen zkoumat, ale i sami řídit, proto se dlouho nerozmýšlíme a startujeme....
Ano, po prvních kilometrech musím říci, že v případě Audi R8 Spyder se jedná o čistokrevný supersport s naprosto brilantním desetiválcem, který burácí jen deset centimetrů od vašich uší. Jeho největší výkon 525 koní a 530 N.m točivého momentu umožní díky pohonu všech kol Quattro i za ztížených adhezních podmínek katapultovat desetiválcové Audi R8 z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za dechberoucích 4,1 sekundy a podle výrobce činí nejvyšší rychlost i se staženou plátěnou střechou 313 km/h.
Překvapením u „er-osmičky“ je dobře přístupný dvousedadlový interiér, který se kvalitou zpracování a ergonomií blíží ostatním modelovým řadám ingolstadtské značky. Zde si také uvědomuji asi jednu z největších deviz Audi R8. I při dlouhých jízdách vysokými rychlostními průměry po německých dálnicích nabídne svému majiteli prostorový a ovládací komfort srovnatelný s třeba limuzínami A4 a A6. Výbava je na špičkové úrovni ale skvělou audiosoustavu umí přehlušit dokonale opojný zvuk motoru, který, jak můžeme všichni v redakci svorné potvrdit, postupně prostoupí každou buňkou řidičovy i spolujezdcovy tělesné schránky. Ten druhý musí být navíc vybaven velikou důvěrou a silným žaludkem. V tomto voze totiž, v případě ostře projížděných zatáček, prudké akcelerace či extrémního brzdění, nikomu na sedadle vedle volantu rozhodně do smíchu není.
Co se týče tuhosti karoserie, celkem 1 780 kilogramů těžký otevřený vůz se nijak výrazně nekroutí ani při přejezdu příčných nerovností. Podvozek nabídne duální nastavení Comfort a Sport, které obstarávají magnetické tlumiče. Proto lze Audi R8 využívat pro každodenní ježdění a společně se systémem pohonu všech kol quattro prakticky po celý rok. To je možné i díky preciznímu zpracování pouhých 41 kilogramů těžké střechy, která se schová do prostoru mezi motor a sedačky za 19 sekund.
Audi R8 Spyder 5,2 FSI není s cenovkou 4 199 400 korun opravdovým luxusním zbožím pro pár jedinců. Pokud bych měl být jedním z nich určitě bych si tento vůz objednal s manuální převodovkou, která lépe vyhoví sportovnímu stylu jízdy a je lépe sladěna s motorem než je tomu v případě samočinného ústrojí R-tronic.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva