Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
14.11.2024 | Petr Prokopec
Přijde vám minimálně 18 milionů korun za auto jako z muzea jako trochu silná káva? Chápeme, nové dílo Hanse Wernera Aufrechta je ale vážně něco, a tak se nedivíme ani tomu, že má mít skoro vyprodáno.
Znovuzrozenému Mercedesu 190E EVO II jsme se podívali na zoubek už několikrát. Dnes ale do stejné řeky musíme vkročit znovu, neboť společnost HWA, která za tímto vozem stojí, přišla s novými fotkami a informacemi. A rázem je plně pochopitelné, proč ceny vozu startují na 714 tisících Eur (cca 18 milionů korun), což je mimochodem částka bez daně z přidané hodnoty. Společnost pojmenovaná dle Hanse Wernera Aufrechta, jednoho ze zakladatelů AMG, totiž z původního vozu mnoho nepoužila.
„EVO je mnohem víc než pouhý restomod,“ popisuje firemní prvotinu technický šéf firmy Gordian von Schöning. A dodává, že HWA si za startovní bod nevzala původní provedení EVO II, které vzniklo pouze v 502 kusech, nýbrž obyčejný Mercedes-Benz 190. Což je vlastně zcela v pořádku, neboť tak nedošlo na úbytek legend. A protože HWA opravdu nepoužilo mnoho původní techniky, klientela nebude mít čas si stěžovat, místo toho ji čeká ještě působivější dynamika.
HWA totiž dárcovský vůz kompletně odstrojí až na holý skelet. Přes palubu jsou pak hozeny i přední a zadní sekce, na jejichž místo jsou instalovány nové pomocné rámy ze slitiny hliníku a vysokopevnostní oceli. Zavěšení tak může být namontováno přímo na šasí, což zlepšuje ovladatelnost. U zůstanuvší centrální sekce pak dochází na její vyztužení, přičemž následně je celá konstrukce nabízející dvakrát vyšší tuhost než originál opatřena ochranou proti korozi.
S novými rámy mohlo dojít na posunutí přední nápravy dopředu o 50 milimetrů, zatímco ten zadní nyní hostí převodovku - mimochodem šestistupňový manuál. Třílitrový šestiválec se 450 koňmi pak byl co nejvíce namáčknut na přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou, čímž HWA dosáhlo ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Vůz pak dále osadilo lichoběžníky odvozenými od speciálů DTM či manuálně nebo elektronicky stavitelnými tlumiči Bilstein.
Zákazníci mohou rovněž volit mezi standardními ocelovými a karbonovými brzdami, kdy druhé zmíněné pochopitelně cenu ještě navyšují. Za oběma variantami přitom stojí Brembo, zatímco společnost Bosch napomohla s vývojem specificky nastavené stabilizace. Von Schöning přitom uvádí, že v automobilové branži nebývá obvyklé, aby došlo na spojení předního světového dodavatele a malé firmy, která navíc plánuje jen velmi omezenou výrobu.
Znovuzrozený Mercedes totiž dorazí pouze ve 100 kusech, přičemž klientela si kromě základního provedení, které počítá se 450 koňmi a nejvyšší rychlostí 270 km/h, bude moci připlatit i za paket Affalterbach, jenž výkon zvedá na 500 koní a maximálku na 300 km/h. Jaké je však zrychlení 1 360 kilo vážícího sedanu, nebylo upřesněno. Protože ale na dodávky prvních vozů dojde až v závěru roku 2025, mají Němci stále ještě dost času na další ladění.
Jsou to jistě pozoruhodná upřesnění, pokud ale máte i tak pocit, že 18 „mega” bez daně je i tak za podobné auto příliš, vězte, že dost jiných smýšlí jinak. Jak HWA prozradilo kolegům z Auto Bildu, celá stokusová edice je už nyní téměř rozprodaná. A alespoň my se nedivíme, druhé takové auto už asi nevznikne.
Z dárcovského Mercedesu 190 toho HWA EVO II mnoho nepoužívá, víceméně jen centrální část skeletu. Ta byla navíc ještě řádně vyztužena. I proto sedan startuje na 18 milionech korun bez daně, je to v podstatě nové superauto. Foto: HWA, tiskové materiály
Zdroje: HWA, Auto Bild
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před hodinou - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva