Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá

Přijde vám minimálně 18 milionů korun za auto jako z muzea jako trochu silná káva? Chápeme, nové dílo dílo Hanse Wernera Aufrechta je ale vážně něco, a tak se nedivíme ani tomu, že má mít skoro vyprodáno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá

před 8 hodinami | Petr Prokopec

Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá

/

Foto: HWA, tiskové materiály

Přijde vám minimálně 18 milionů korun za auto jako z muzea jako trochu silná káva? Chápeme, nové dílo dílo Hanse Wernera Aufrechta je ale vážně něco, a tak se nedivíme ani tomu, že má mít skoro vyprodáno.

Znovuzrozenému Mercedesu 190E EVO II jsme se podívali na zoubek už několikrát. Dnes ale do stejné řeky musíme vkročit znovu, neboť společnost HWA, která za tímto vozem stojí, přišla s novými fotkami a informacemi. A rázem je plně pochopitelné, proč ceny vozu startují na 714 tisících Eur (cca 18 milionů korun), což je mimochodem částka bez daně z přidané hodnoty. Společnost pojmenovaná dle Hanse Wernera Aufrechta, jednoho ze zakladatelů AMG, totiž z původního vozu mnoho nepoužila.

„EVO je mnohem víc než pouhý restomod,“ popisuje firemní prvotinu technický šéf firmy Gordian von Schöning. A dodává, že HWA si za startovní bod nevzala původní provedení EVO II, které vzniklo pouze v 502 kusech, nýbrž obyčejný Mercedes-Benz 190. Což je vlastně zcela v pořádku, neboť tak nedošlo na úbytek legend. A protože HWA opravdu nepoužilo mnoho původní techniky, klientela nebude mít čas si stěžovat, místo toho ji čeká ještě působivější dynamika.

HWA totiž dárcovský vůz kompletně odstrojí až na holý skelet. Přes palubu jsou pak hozeny i přední a zadní sekce, na jejichž místo jsou instalovány nové pomocné rámy ze slitiny hliníku a vysokopevnostní oceli. Zavěšení tak může být namontováno přímo na šasí, což zlepšuje ovladatelnost. U zůstanuvší centrální sekce pak dochází na její vyztužení, přičemž následně je celá konstrukce nabízející dvakrát vyšší tuhost než originál opatřena ochranou proti korozi.

S novými rámy mohlo dojít na posunutí přední nápravy dopředu o 50 milimetrů, zatímco ten zadní nyní hostí převodovku - mimochodem šestistupňový manuál. Třílitrový šestiválec se 450 koňmi pak byl co nejvíce namáčknut na přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou, čímž HWA dosáhlo ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Vůz pak dále osadilo lichoběžníky odvozenými od speciálů DTM či manuálně nebo elektronicky stavitelnými tlumiči Bilstein.

Zákazníci mohou rovněž volit mezi standardními ocelovými a karbonovými brzdami, kdy druhé zmíněné pochopitelně cenu ještě navyšují. Za oběma variantami přitom stojí Brembo, zatímco společnost Bosch napomohla s vývojem specificky nastavené stabilizace. Von Schöning přitom uvádí, že v automobilové branži nebývá obvyklé, aby došlo na spojení předního světového dodavatele a malé firmy, která navíc plánuje jen velmi omezenou výrobu.

Znovuzrozený Mercedes totiž dorazí pouze ve 100 kusech, přičemž klientela si kromě základního provedení, které počítá se 450 koňmi a nejvyšší rychlostí 270 km/h, bude moci připlatit i za paket Affalterbach, jenž výkon zvedá na 500 koní a maximálku na 300 km/h. Jaké je však zrychlení 1 360 kilo vážícího sedanu, nebylo upřesněno. Protože ale na dodávky prvních vozů dojde až v závěru roku 2025, mají Němci stále ještě dost času na další ladění.

Jsou to jistě pozoruhodná upřesnění, pokud ale máte i tak pocit, že 18 „mega” bez daně je i tak za podobné auto příliš, vězte, že dost jiných smýšlí jinak. Jak HWA prozradilo kolegům z Auto Bildu, celá stokusová edice je už nyní téměř rozprodaná. A alespoň my se nedivíme, druhé takové auto už asi nevznikne.


Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 1 - HWA EVO 2024 holy skelet 01Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 2 - HWA EVO 2024 holy skelet 02Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 3 - HWA EVO 2024 holy skelet 03Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 4 - HWA EVO 2024 holy skelet 04Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 5 - HWA EVO 2024 holy skelet 05Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá - 6 - HWA EVO 2024 holy skelet 06
Z dárcovského Mercedesu 190 toho HWA EVO II mnoho nepoužívá, víceméně jen centrální část skeletu. Ta byla navíc ještě řádně vyztužena. I proto sedan startuje na 18 milionech korun bez daně, je to v podstatě nové superauto. Foto: HWA, tiskové materiály

Zdroje: HWA, Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše