Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
před 8 hodinami | Petr Prokopec
Přijde vám minimálně 18 milionů korun za auto jako z muzea jako trochu silná káva? Chápeme, nové dílo dílo Hanse Wernera Aufrechta je ale vážně něco, a tak se nedivíme ani tomu, že má mít skoro vyprodáno.
Znovuzrozenému Mercedesu 190E EVO II jsme se podívali na zoubek už několikrát. Dnes ale do stejné řeky musíme vkročit znovu, neboť společnost HWA, která za tímto vozem stojí, přišla s novými fotkami a informacemi. A rázem je plně pochopitelné, proč ceny vozu startují na 714 tisících Eur (cca 18 milionů korun), což je mimochodem částka bez daně z přidané hodnoty. Společnost pojmenovaná dle Hanse Wernera Aufrechta, jednoho ze zakladatelů AMG, totiž z původního vozu mnoho nepoužila.
„EVO je mnohem víc než pouhý restomod,“ popisuje firemní prvotinu technický šéf firmy Gordian von Schöning. A dodává, že HWA si za startovní bod nevzala původní provedení EVO II, které vzniklo pouze v 502 kusech, nýbrž obyčejný Mercedes-Benz 190. Což je vlastně zcela v pořádku, neboť tak nedošlo na úbytek legend. A protože HWA opravdu nepoužilo mnoho původní techniky, klientela nebude mít čas si stěžovat, místo toho ji čeká ještě působivější dynamika.
HWA totiž dárcovský vůz kompletně odstrojí až na holý skelet. Přes palubu jsou pak hozeny i přední a zadní sekce, na jejichž místo jsou instalovány nové pomocné rámy ze slitiny hliníku a vysokopevnostní oceli. Zavěšení tak může být namontováno přímo na šasí, což zlepšuje ovladatelnost. U zůstanuvší centrální sekce pak dochází na její vyztužení, přičemž následně je celá konstrukce nabízející dvakrát vyšší tuhost než originál opatřena ochranou proti korozi.
S novými rámy mohlo dojít na posunutí přední nápravy dopředu o 50 milimetrů, zatímco ten zadní nyní hostí převodovku - mimochodem šestistupňový manuál. Třílitrový šestiválec se 450 koňmi pak byl co nejvíce namáčknut na přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou, čímž HWA dosáhlo ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Vůz pak dále osadilo lichoběžníky odvozenými od speciálů DTM či manuálně nebo elektronicky stavitelnými tlumiči Bilstein.
Zákazníci mohou rovněž volit mezi standardními ocelovými a karbonovými brzdami, kdy druhé zmíněné pochopitelně cenu ještě navyšují. Za oběma variantami přitom stojí Brembo, zatímco společnost Bosch napomohla s vývojem specificky nastavené stabilizace. Von Schöning přitom uvádí, že v automobilové branži nebývá obvyklé, aby došlo na spojení předního světového dodavatele a malé firmy, která navíc plánuje jen velmi omezenou výrobu.
Znovuzrozený Mercedes totiž dorazí pouze ve 100 kusech, přičemž klientela si kromě základního provedení, které počítá se 450 koňmi a nejvyšší rychlostí 270 km/h, bude moci připlatit i za paket Affalterbach, jenž výkon zvedá na 500 koní a maximálku na 300 km/h. Jaké je však zrychlení 1 360 kilo vážícího sedanu, nebylo upřesněno. Protože ale na dodávky prvních vozů dojde až v závěru roku 2025, mají Němci stále ještě dost času na další ladění.
Jsou to jistě pozoruhodná upřesnění, pokud ale máte i tak pocit, že 18 „mega” bez daně je i tak za podobné auto příliš, vězte, že dost jiných smýšlí jinak. Jak HWA prozradilo kolegům z Auto Bildu, celá stokusová edice je už nyní téměř rozprodaná. A alespoň my se nedivíme, druhé takové auto už asi nevznikne.
Z dárcovského Mercedesu 190 toho HWA EVO II mnoho nepoužívá, víceméně jen centrální část skeletu. Ta byla navíc ještě řádně vyztužena. I proto sedan startuje na 18 milionech korun bez daně, je to v podstatě nové superauto. Foto: HWA, tiskové materiály
Zdroje: HWA, Auto Bild
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
dnes - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Barcelona II - finále sezóny 2024 13:00
- Náhradník Jorge Navarro 09:30
- CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček včera 14:28
- Časový program letošního finále Grand Prix včera 12:07
- Japonští mistři světa v Grand Prix 12.11.2024
Nejčtenější články
- Nová vrcholná Corvette konečně předvedla svou maximálku, s brutálními 375 km/h je to nejrychlejší „levné” auto všech dob
16.10.2024 - Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 - Asi jen Alpine může chtít za čtyřválcové kupé víc než Porsche za 911 GT3 RS, chuť vám ale spraví „čistým” spalovacím šestiválcem
16.10.2024 - Nadšenci našli v opuštěném sídle neznámého boháče hotový hřbitov superaut. Ferrari, Porsche i vzácný Aston Martin
16.10.2024 - Dacia avizovala hned tři další novinky. S jednou možná potrápí Škodu, s dalšími spíš sama sebe
16.10.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.14. 22:51 - Stepan
- OT - ski a horo vybavení 11.14. 20:34 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.14. 10:52 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.13. 19:40 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.13. 16:58 - pavproch