Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Známe klíčové parametry Lamborghini Urus, bude to jasně nejrychlejší SUV světa
23.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové evidentně stvořili monstrum nejen na pohled. Se svým výkonem překoná na maximálce Bentaygu a akcelerací pohrozí u supersportům.
Lamborghini začíná topit pod marketingovým kotlem. Debut nového SUV Urus je již za dveřmi, v jistých ohledech nejdůležitější model italské automobilky v celé její historii se ukáže 4. prosince v modernizovaném ústředí v Sant'Agata Bolognese. S výstavní premiérou tedy můžeme počítat v lednu v Detroitu, start výroby je naplánován na duben. A první exempláře mohou evropští zájemci očekávat někdy v létě příštího roku.
Italové doufají, že postupně se povede produkci navýšit na 3 500 exemplářů ročně, tím by se celkové prodeje automobilky oproti současnosti zdvojnásobily. Již včera, kdy na svět omylem přišlo video odhalující venkovní vizáž vozu (mimochodem ona sekvence zaměřená na jízdní režim Corsa je již zpět na oficiálním kanálu značky, jen bez inkriminované pasáže), jsme naznačili, že odhady Lamborghini jsou možná trochu podhodnocené. Nově to lze říci pomalu s jistotou.
Důvodem je recenze Georga Kachera, který svého času dělal PR pro Bugatti a jenž se v automobilovém průmyslu pohybuje již hezkou řádku let. Aktuálně pracuje na volné noze a byl pozván k otestování prototypu na italském okruhu Nardo. Ten od roku 2012 patří Porsche, Lamborghini zde tedy jakožto další součást koncernu může vyvíjet své modely. Nedrží se jen na oválu, Urus trápí i na přilehlé off-roadové trati.
Co si Kacher z prvního setkání s modelem Urus odnesl? Především to, že je to skutečně Lamborghini. Ano, již s ohledem na stavbu karoserie a jiné zaměření vozu bylo nutno přistoupit k jistým kompromisům, pročež třeba standardní sedadla postrádají dostatečnou oporu, osmistupňový automat je v řazení občas letargický a čtyřlitrový osmiválec twin-turbo nemá takový charakter a zvuk jako atmosférický desetiválec. Ale to jsou prakticky jediná negativa.
Je navíc třeba dodat, že Lamborghini svou novinku stále ještě ladí, pročež může v naladění převodovky dojít k mnoha změnám. Navíc pokud se někdo rozhodne, že spíše než s dětmi do školky bude s SUV Urus vyrážet spíše na Ring, pak jistě bude mít k dispozici sportovnější sedáky. Proto se raději nyní zaměřme na pozitiva, jichž není málo. Začneme u jízdní dynamiky, jež je dle Kachera na okruhu Nardo na stejné úrovni jako u modelu Huracán.
Při pohledu na udávané technické parametry to není žádným překvapením. Hmotnost sice přesahuje dvě tuny, vyvažuje ji ale výkon 650 koní a točivý moment 850 Nm. Oficiálně by Urus měl zvládnout stovku za 3,7 sekundy, nicméně Kacher mluví o čase lepším ještě o další skoro čtyři desetiny. Tedy jinými slovy, obří SUV je schopné zrychlit na stovku za 3,35 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne 302 km/h.
Jinými slovy zde tedy máme nejrychlejší SUV planety, které ovšem nehodlá oslnit jen v přímém směru, ale také na okruhu. Proto nedostalo platformu MLB v té verzi, jakou užívá Audi Q7 či Porsche Cayenne, nýbrž prodlouženou určenou pro Bentley Bentayga. Zatímco ale Britové s tímto posunem spojili prostornější kabinu, Italové oněch několik milimetrů využili k navýšení stability ve vyšších rychlostech či v rychlých zatáčkách.
Zmínit lze také možnost snížení těžiště pomocí příplatkové karbonové střechy a pohon všech kol se středovým diferenciálem Torsen. Kupodivu tu nenajdete vektorování točivého momentu za pomoci brzd, místo toho Lamborghini vsází na klasický mechanický zadní diferenciál. Společnost mu pak dělá řízení zadních kol či aktivní stabilizátory napájené 48voltovým elektrickým okruhem.
Mechanický balíček dále zahrnuje adaptivní vzduchový podvozek či masivní 17palcové karbon-keramické brzdy. Uvnitř nechybí plejáda digitálních displejů doplněné dvěma ovladači na středové konzoli, z nichž ANIMA umožňuje volbu jízdních režimů, zatímco EGO upravuje třeba nastavení podvozku, odezvu řízení či pohonného ústrojí a další personalizaci.
Zbytek si povíme nejpozději do dvou týdnů. Zpočátku bude nabízená jen osmiválcova verze, postupem času by měl dorazit šestiválcový plug-in hybrid i vrcholné provedení Performante. V jeho případě by přitom výkon čtyřlitrového motoru měl vystoupat nad 700 koní, zatímco hmotnost by poklesla pod dvě tuny. Také tu začínáte čichat rekord Ringu nejen mezi SUV?
Lamborghini Urus prochází finálním laděním na okruhu Nardo, a to jak na asfaltovém, tak i na off-roadovém okruhu
Interiér jsme si mohli odhalit před několika málo dny za pomoci špionážních snímků...
...stejně jako pohonnou jednotku slibující 650 koní
Stran toho oficiální video odhalilo i karoserii bez kamufláže
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva