Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Známe detaily k novému Porsche 911 GT2 RS, z jednoho radost mít nebudete
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kupé dostane minimálně 650 koní a maximálně 1 500 kg. Ring má pokořit pod 7 minut a stát se tak nejrychlejším silničním Porsche vůbec.
O návratu Porsche 911 GT2 se spekuluje od příchodu současné generace 991. Naposledy to bylo v souvislosti s prototypem, který byl nafocen v Dubaji. Dosud jsme ovšem měli k dispozici pouze kusé informace popř. dohady, případně pak snímky částečně zakamuflovaných prototypů. V jejich případě jsme zatím dále nepokročili, nicméně o samotném voze si dnes již můžeme díky samotné automobilce udělat mnohem komplexnější obrázek.
Tak tedy, v prvé řadě tu máme oficiální název GT2 RS, jenž naznačuje, že Porsche již nevyrobí dvě varianty, ale pouze jednu, a sice tu úplně vrcholnou. O její pohon se postará 3,8litrový přeplňovaný plochý šestiválec, který byl převzat od modelu 911 Turbo S. Nicméně značka agregátu dodala větší turbodmychadla, zvýšila plnicí tlak a nově vyvinula odlehčený výfukový systém.
Výsledkem nemá být podle Andrease Preuningera, šéfa programu GT, jen posílená verze Porsche 911 Turbo, ale „kompletně přepracovaný vůz“. Ten by dle předběžných dat měl produkovat minimálně 650 koní a 750 Nm točivého momentu, u sériového provedení ale nejspíše dojde ještě k nějakému nárůstu. To vše bude na zadní kola přenášet sedmistupňové PDK doplněné elektronickým diferenciálem.
Porsche ovšem nezapracovalo pouze na motorovém prostoru, ale rovněž na odlehčení. Máme tu tedy třeba mnohem tenčí skla, jež stejně jako mobily využívají technologii Gorilla Glass. Hmotnost má tedy klesnout na méně než 1 500 kilogramů, což je více než působivý výsledek - Turbo S totiž váží nemalých 1 675 kg. Pro GT2 navíc jeden a půl tuny nemusí být konečnou.
Stejně jako v případě modelu 918 Spyder by Porsche mělo nabídnout paket Weissach, který hmotnost srazí o dalších 30 kilo. Z této porce přitom 12 kg připadá na hořčíková kola, 7 kg na titanovou ochrannou klec a zbytek na karbonovou střechu a další prvky z uhlíkových vláken. Karbon-keramické brzdy ale nejspíše budou standardem, stejně jako tlumicí materiál. Také bude možné bez příplatku vynechat z výbavy klimatizaci a multimediální systém.
Nové GT2 RS bude rychlé, hodně rychlé. Stovku dá pod 3 sekundy, dvoustovku pak pod 9 sekund. Kromě toho se rozjede na více než 340 km/h, měřené kolo na Ringu by se proto s výše zmíněnou dietou mělo odehrát za méně než 7 minut. Tedy možná na úrovni onoho modelu 918 Spyder, který by navíc mohl být i překonán.
Podle Porsche budete moci při využití plného potenciálu motoru na Nordschleife zajet pouze tři kola za sebou. Právě po tuto dobu vydrží pětilitrová nádobka nově vyvinutého rozprašování vody do sání v motorovém prostoru. To je technologie, se kterou Porsche přichází jako druhá značka po BMW a jeho M4 GTS.
Výroba předprodukčních prototypů by měla odstartovat v řádu týdnů, pravděpodobné je tedy odhalení novinky na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. K dispozici by mělo být pouze tisíc exemplářů, přičemž cena se bude pohybovat okolo 260 000 Eur (cca 6 890 500 Kč). A ta špatná zpráva? Celá produkce je již nyní vyprodaná, takže pokud nepatříte mezi vyvolené, o novince můžete spolu s námi pouze teoretizovat...












Porsche 911 GT2 RS bude pekelně rychlé. A přestože jeho cena naroste k sedmi milionům, již nyní je všech tisíc exemplářů vyprodaných
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins