Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.
Se znovuzrozenou automobilkou Gumpert, která už se ale nejmenuje Gumpert, jsme se mohli poprvé setkat loni v dubnu. Tehdy nám už pod svým novým jménem Apollo představila model Arrow, který ale byl jen konceptem - přestože byl vizuálně dotažen do sebemenších detailů, o funkčnosti si mohl nechat pouze zdát. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se Apollo ozve znovu, tentokrát již s plně pojízdným vozem. Právě takový tu máme dnes, sériový Arrow to ale není.
Místo něj se můžeme podívat na okruhový speciál Intensa Emozione, jež se také skrývá za zkratkou IE. Dostal aerodynamickou karoserii, které dominuje mohutné zadní křídlo spojené se zbytkem vozu nejen nožkami, ale také centrální ploutví. K tomu zde máme supersportovní nezbytnosti jako výrazný difuzor, který se nachází pod výfukovou soustavou. Právě ta je neobvykle stylizovaná ve stylu vrtule, tu ale Apollo IE na zádi opravdu nemá.
Automobilka na výrobu karoserie použila pouze karbon, který tvoří rovněž monokok včetně deformačních zón. Nechybí ani závodními vozy inspirované zavěšení či karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz má hmotnost 1 250 kilogramů (z toho pouhých 105 kg připadá na šasí), což rozhodně není moc, zvláště ve srovnání s přítlakem, který novinka produkuje a jenž v rychlosti 300 km/h šplhá na 1 350 kg.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které je usazeno uprostřed. Atmosférický 6,3litrový dvanáctiválec produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, jenž na zadní kola přenáší šestistupňová sekvence s pádly pod volantem. Motor má původ u Ferrari, je ale přepracován firmou Autotecnica Motori. Zrychlení z klidu na stovku Apollo IE zvládá za pouhých 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 335 km/h. Spíše než v přímém směru má ale vůz ohromit na okruzích.
Právě z tohoto důvodu Apollo nabídne zájemcům jako součást nákupního balíčku i účast v programu Time Attack, v jehož rámci klientela vyrazí na ty nejzásadnější evropské okruhy. Stran toho může počítat také s účastí na vývoji i možností náhledu na firemní budoucnost. Levné to ovšem rozhodně nebude, každý exemplář z desetikusové série vyjde na 2,3 milionu Eur (cca 59,07 milionů korun).
Zmínkou o ceně se ale rozhodně neloučíme, prozkoumat je totiž třeba ještě interiér. Ten je vyveden v červené kůži, která pokrývá i zakázkové skořepiny. Ukotveny jsou přímo k šasí, stavitelný je tak pouze sloupek řízení a pedály. Zájemci jsou kompletně změřeni a skořepiny a interiér jsou jim přizpůsobeny. Za příplatek ale lze mít stavitelná sedadla.
Sedadla jsou vybavena šestibodovými závodními pásy, vykrojený volant lze vyjmout. Nechybí ani 12palcový displej či střešní 5palcový monitor, skrze který se ovládá vyhřívání, ventilace, klimatizace, odmražování čelního okna nebo datum a čas. Ve finále lze zmínit ještě ambientní LEDkové podsvícení, které je integrováno jak do karbonového šasí, tak sedadel.
Apollo Intensa Emozione vypadá opravdu brutálně, jeho karoserie navíc produkuje enormní přítlak. S motorem s kořeny u Ferrari navíc vůz počítá se 780 koňmi, které jej dovezou na stovku za pouhých 2,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus