Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10: nový projekt ex-šéfa Caterhamu nabídne přes 300 koní na tunu
19.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro legendární Sedmičku dostane rovněž motor Fordu, který spojí s hmotností 650 kg. Zaměřena bude okruhově, značky ovšem dostane.
Pod jménem Zenos byl v předkřesťanské době znám mormonský prorok. Nově však tento název nese britská automobilka, kterou založili dva bývalí funkcionáři Caterhamu. Jejich prvním projektem je pak model E10, který by již příští rok měl zamířit do prodeje. Cena je sice momentálně neznámá, o technice ale již pár detailů víme. Stejně jako o konkurenci, kterou se nestane pouze Caterham 620R, ale také KTM X-Bow nebo mexický VÜHL 05.
Tak tedy, Zenos E10 se postaví na platformu velikosti Lotusu Elise a pohon dostane na starosti dvoulitrový motor od Fordu. Jeho 200 koní a 211 Nm točivého momentu zamíří na zadní kola skrze pětistupňovou převodovku, přičemž spárován bude s hmotností okolo 650 kg. Díky tomu by měl nabídnout více než 300 koní na tunu, což je zárukou působivé jízdní dynamiky.
To je ovšem pouze začátek. Podle šéfa nové značky (a bývalého ředitele Caterhamu) Ansara Aliho by totiž pohonná jednotka HE420 Duratec měla v budoucnu dostat přeplňování a tak zapříčinit vznik mnohem výkonnějších exemplářů. Na to je ale zatím dost času, proto zpátky k dvoumístnému modelu E10, který sice dostane registrační značky, ale zaměřen bude okruhově.
Proto ostatně dostal výrazně odlehčené hliníkové šasí, které doplňuje zadní pomocný rám stejného materiálu a monokok vyrobený z karbonových kompozitů. Tato architektura by přitom kromě nízké hmotnosti měla zaručit i značnou torzní tuhost, ani v tomto směru však Zenos neudává žádné konkrétní výsledky.
Na bližší informace o Zenosu E10 si tak musíme počkat, stejně jako jsou ve výhledu i další modely. V roce 2016 by totiž měl dorazit roadster E11, kterému bude o čtyřiadvacet měsíců později dělat společnost kupé E12.





Zenos E10 dorazí na počátku příštího roku s výkonem 200 koní. Následovat jej má roadster E11 a kupé E12
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 48 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB