Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10: novodobý Lotus Seven získává obrysy, stovku dá za 4,5 sekundy
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový projekt bývalého šéfa Caterhamu se představil na nových ilustracích i detailech. Jeho 200 koní půjde do prodeje na začátku příštího roku.
Bývalí manažeři Caterhamu Ansar Ali a Mark Edwards to zřejmě se svým novým projektem Zenos Cars myslí velmi vážně. Jen krátce po prvním představení modelu E10 zde totiž máme další detaily, které naznačují brzkou sériovou výrobu. A pokud prý vše půjde podle plánu, uvidíme novodobý Lotus Seven v prodeji na počátku příštího roku, přičemž následující dvě novinky - roadster E11 a kupé E12 - dorazí do konce dekády.
To je ovšem vzdálená budoucnost, která záleží hlavně na úspěchu prvotiny Zenosu. Tu bude pohánět dvoulitrový čtyřválec o výkonu 200 koní, který má při hmotnosti okolo 650 kg zaručit zrychlení z nuly na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 217 km/h. Nová značka ovšem neupřesňuje, zda těchto výkonů má být dosaženo se standardním pětistupňovým manuálem nebo příplatkovým šestistupňovým, který má navíc samosvorný diferenciál.
Co se samotné konstrukce modelu E10 týče, tu tvoří karbon-hliníkový monokok, kterému asistují hliníkové pomocné rámy. Prakticky veškeré panely karoserie by pak měly být velmi snadno vyměnitelné kvůli údržbě i nákladům, zatímco ocelové oblouky zaručují alespoň nějakou tu bezpečnost. Uvnitř pak nechybí odlehčené skořepiny a multifunkční LCD displej.
V rámci podvozku Zenos počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, jimž asistují tlumiče Bilstein. Ty mohou být za příplatek stavitelné, stejně jako lze standardní 16palcová přední a 17palcová zadní kola OZ Racing vyměnit za větší rozměr. Totéž pak můžete udělat se základními dvoupístkovými brzdami od Alconu.
Ceny britská firma nezveřejnila, přeci jen do plánovaného zahájení výroby ještě nějaký ten pátek chybí. Navíc jsme dosud neviděli ještě nic reálného, neboť s novými informacemi dorazily jen výraznější ilustrace. Uvidíme tedy na začátku roku 2014, zda jde všechno podle plánu a novodobý Lotus Seven skutečně dorazí.
Britský Zenos E10 se opět ukázal pouze na ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch