Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Zázračná” nová Corvette poprvé nafocena po boku té staré, naživo až tak neohromuje
17.2.2020 | Petr Prokopec
Dokud pózovala samostatně, každý se nad ní rozplýval, po boku předchůdce ale zase tak zajímavě nepůsobí. Tedy alespoň vizuálně, po technické stránce je pořád minimálně o úroveň výše.
O nové generaci Chevroletu Corvette se v superlativech mluví již několik měsíců. Americké automobilce se u ní povedl malý zázrak, neboť udržela ve hře osmiválcový motor a ještě jej zpod přední kapoty přesunula za záda cestujících. Zároveň při konstrukci ve větší míře využila exotičtější materiály a nejmodernější techniku. Cenu se však i přesto povedlo udržet extrémně nízko u země, základní kupé schopné jet přes 300 km/h totiž v přepočtu startuje na 1,4 milionech korun.
Znamená to tedy, že bychom veškeré předchůdce, zejména pak sedmou generaci, měli pustit ze zřetele jako zcela nezajímavé? Jak asi již tušíte, až tak jednoduché to není. Potvrzují to i nové snímky, na kterých se C7 a C8 postavily vedle sebe. Stalo se tak před továrnou Bowling Green Assembly, což celou událost vysvětluje. Novinka se totiž ještě mezi běžné zákazníky nedostala. Pokud by ale řada z nich nyní zařadila zpátečku, nebylo by to až tak překvapivé. Teprve přímé srovnání obou aut ukazuje, že osmá generace není tak úplně kráskou z přehlídkových mol.
Je přitom otázkou, zda u novinky zůstal aktivovaný hydraulický zdvih přední nápravy, kvůli kterému vypadá poněkud neohrabaně, zatímco předchůdce je přilepený k zemi a působí tak mnohem atletičtějším dojmem. Nicméně pokud si uvědomíme, že mezera mezi kolem a blatníkem je u obou aut víceméně stejná, zdá se, že systém aktivní není. Corvette C8 se tak náhle zdá být buclatým vozem, čemuž přispívá jak krátká kapota, tak zvednutá záď. Ta je navíc možná až zbytečně moc členitá, stejně jako boky. Vůz tak bude co do vzhledu skoro jistě rychleji zastarávat.
Nechceme působit zpátečnicky, úplně jinou konstrukční úroveň nelze zpochybňovat, patrná byla už dříve vyšší kvalita. A pozitivní je i příchod nových multimédií či třeba 12palcového přístrojového štítu. Ovšem také kvůli tomu, že nová generace je osazena pouze automatickou převodovkou, jednoduše začíná útočit na trochu jiné publikum, než jaké americkou legendu dosud adorovalo. Vyšší prodeje tak sice lze očekávat, více loajality tradičních zákazníků však nikoliv.
Nebude tedy divu, pokud sedmá generace bude postupem více ceněna jako poslední Corvette svého druhu. Jestli bude jednou podobným způsobem ceněna ta osmá jako pro změnu první svého druhu, ukáže teprve čas.
Sedmá a osmá generace Chevroletu Corvette byly nafoceny bok po boku. Nevíme jak vám, ale nám se více líbí provedení s motorem vpředu
Zdroj: Corvette Blogger
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejnovější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
včera
Živá témata na fóru
- Endothelial side-opening summer cortices nephrolithiasis. 01.01. 02:14 - orarahhaq
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.31. 10:01 - řidičBOB
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1