Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zásadní facelift VW Golf předčasně odhalil únik z interní prezentace, snad ani nezadržujte dech
4.9.2023 | Petr Miler
Zásadní nemá být v tom smyslu, že by auto změnil k nepoznání, má klíčový model automobilky zbavit pověsti lacině působící, nákladově osekané padlé ikony. Toto je první pohled na Golf 2024.
Bylo nebylo... A dál není. I takto by šlo začít pohádku o jednom ikonickém německém autě, které se už před mnoha dekádami vyšplhalo na vrchol evropských prodejů nových vozů a skoro nikdy z něj neslezlo. Přesto dnes marně bojuje o pozornost mezi řadou průměrných soupeřů a zatím marně čeká na impuls, který by jej nakopl zpět na cestu k výšinám.
Řeč je samozřejmě o Volkswagenu Golf, nejprůměrnějšímu z průměrných aut, které ale z nudy udělalo přednost a z nevýstřednosti ctnost. VW v podstatě neudělal nic jiného, než že všechny myslitelné vlastnosti automobilu zabalil do jednoho celku a slepil mnohé zdánlivě protichůdné aspekty dohromady dobře, že na to konkurence nikdy nenašla kloudnou odpověď. Párkrát se někdo chytal, párkrát se někdo blížil, dlouhodobě to byl ale vždy Golf, který uchvacoval daleko nejvíce zákazníků na celém evropském kontinentu tím, že sice perfektně netrefil do vkusu nikoho, současně se ale blížil ideálu všech.
Dnes je to pryč. Kdo ze soupeřů VW nakonec porazil? Nikdo, byl to VW sám, který se vydal na elektrickou křižáckou výpravu, na které se rozhodl obrátit své zákazníky na „pravou víru”. Ti mu ale na něco takového z valné většiny ukázali „Mittelfinger” a Němci místo toho, aby se chytili za nos a zjistili, že touto cestou jít jednoduše nemohou, začali - ať už úmyslně nebo kolaterálně - snižovat akcie svých spalovacích ikon jejich postupnou degradací. Golf to „odkašlal” mezi prvními, jeho osmá generace představuje oproti té sedmé zejména kvalitativně a uživatelsky velký krok zpět, navíc je citelně dražší. Kdo mohl čekat, že to prodejům zlomí vaz?
VW si asi myslel, že mu to nějak projde, jenže neprošlo. Odbyt šel okamžitě do kopru a Golfu se během 5 let začalo prodávat o 300 tisíc kusů za rok méně jen v Evropě - ze snadno půlmilionových ročních prodejů sedmé generace bylo najedou 200 tisíc prodejů té osmé. V roce 2021 klesl Golf VIII na 214 tisíc dodaných vozů, co loni? V roce 2022 si připsal jen 176 859 prodaných aut, tedy třetinu vozů, které VW dodal Evropanům v půli minulé dekády. Pro Němce by to měla být jasná ukázka toho, že zákazník není hloupý, že nekoupí cokoli, co mu VW naservíruje, že v autě proslulém hodnotou za peníze očekává právě takový vůz, že od „lidové značky” očekává dál lidová auta. Nezdá se, že by to na Němce nějak zvlášť působilo a svou elektrickou „kruzádu” jedou dál. Golfu by ale přece jen rádi pomohli.
Aspoň o tom pravidelně mluví, Golf VIII má tedy spasit zásadní facelift. Jak moc se tato slova stanou realitou, teprve uvidíme, první vodítko za chvíli uvidíte a snad ani nezadržujte dech. Na interní prezentaci VW se podařilo nafotit inovovaný Golf tak, jak ho ve Wolfsburgu stvořili a byť se nedá říci, že by inovace nebyly znát, minimálně vizuálně o nic dramatického nejde. Zdá se, že výchozí provedení se opticky přiblíží verzi GTI, to bude ale tak nějak všechno - klíčové části jako světla se zdají být nedotčeny.
To hlavní, co dosud Golf trápilo je ale kvalita a provedení interiéru. Právě tam se má mnohé změnit, auto už nemá vypadat jako reklama na osekávání nákladů, má vrátit do hry více tlačítek a celkově zpříjemnit zacházení s vozem. Jak moc to bude pravda, to se teprve ukáže, po technické stránce ale zásadní změny nepřijdou. Mluví se o úpravě hybridní části nabídky a několika menších modifikacích spalovacích motorů, zrovna tady ale vůz nestrádá. Je možné, že více se dozvíme už v řádu hodin a dnů, takže vás pro tuto chvíli už jen necháme pokochat fotografií níže a přemýšlet o tom, co VW mohl všechno udělat pro to, aby reputaci Golfu zachránil.



Současný VW Golf není žádným ohňostrojem krásy, ale to mu nakonec vaz neláme. Níže můžete poprvé vidět jeho inovované provedení. Zvenčí budiž, ale co zbytek? Foto: Volkswagen
Zdroje: cochespias1@Instagram, JATO Dynamics
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19.3.2025Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB