Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zarooq Sand Racer se dále odhaluje, dunami chce létat rychlostí 200 km/h
27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Arabská novinka vypadá jako závodní vůz a bude vzniká kvůli ní i speciální šampionát a okruh, stále ovšem bude moci na veřejné silnice.
Arabské šejky jsme ještě pár let nazad považovali pouze za zákazníky sportovních nebo luxusních značek. V poslední době ovšem naznačují, že nemají pouze nadité peněženky, ale také nemalé ambice. Ty nejnovější na sebe vzaly podobu značky Zarooq, která aktuálně odhalila svou prvotinu Sand Racer. O té jsme se již dříve zmiňovali, v daný moment však byly známy jen některé parametry a hrubé náčrty podoby. Nyní tu máme pár dalších detailů a s nimi i sadu přesnějších ilustrací. Na odhalení reálného vozu však bude třeba počkat do ledna příštího roku.
O pohon speciálu, který vznikl za účelem pokoření pouštních dun, ale má i nadále registrační značku, se stará 3,5litrový benzinový šestiválec. Ten je standardně naladěn na 300 koní, zákazníci však budou moci sáhnout také po verzích disponujících 400 resp. 500 koňmi. Přenos výkonu dostane na starosti šestistupňový automat s pádly pod volantem, přičemž nejvyšší rychlost činí podle předběžných dat 200 km/h. O akceleraci či spotřebě se ovšem Zarooq prozatím nezmiňuje, vůz však má mít 110litrovou nádrž na palivo.
Nově založená automobilka ovšem dodává, že šasí je vyřezávané laserem a doplněné panely karoserie z uhlíkových kompozitů nebo sklolaminátu. Vše je vyráběno ručně, přičemž s ohledem na použité exotické materiály nepřekvapí hmotnost dosahující pouze 1 000 kg. Ta by ovšem měla do budoucna ještě klesnout, neboť firma touží po lepším poměru koní a kil. Z toho důvodu je zvažováno i posílení motorového prostoru.
Další plány mluví o elektrifikaci či hybridizaci, ve vývoji je taktéž čtyřmístné provedení a verze s pohonem všech čtyř kol. I z toho vyplývá, že momentálně je Sand Racer k dispozici pouze jako zadokolka s dvěma sedadly v relativně malém kokpitu. Do toho se ovšem musela nastěhovat klimatizace, při představě horkého arabského počasí celkem pochopitelně. Firma přitom dodává, že ani plně zapnutá by neměla motor obírat o potřebný výkon, což zřejmě nebude znamenat více, než že výkonu je prostě dost.
Tím nám informační pramen související se samotným vozem končí, dále se ovšem Zarooq zmiňuje o vzniku šampionátu a závodní dráhy. Ta bude vybudována na zatím neznámé lokaci v dubajské poušti na ploše 40 hektarů, přičemž zahrnovat má ostré vracečky, muldy na skákání i delší rovinky. Zájemci zde přitom mohou nejen trénovat, ale také se účastnit různých soutěží, které bude automobilka pořádat.
Pro závodní účely navíc značka vyvinula speciální postřik, který by měl zamezit nadměrnému víření písku od zadních kol a vylepšit viditelnost vozů jedoucích ve středu a na chvostu startovního pole. To jsme se ale již skutečně dostali na konec všech dostupných dat, na další bude třeba vyčkat do onoho lednového příchodu reálného provedení.


















Zarooq Sand Racer se ukázal na nové sadě oficiálních ilustrací, v reálu dorazí v lednu 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva