Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze loňského konceptu bude zvána jinak, než se očekávalo. Má hrát významnou roli mezníku v historii německé automobilky.
O elektrické budoucnosti koncernu VW Group se v poslední době zmiňujeme měrou vrchovatou. To má samozřejmě své opodstatnění ve flotile třiceti vozů, se kterými by Němci chtěli vyrukovat v příštích deseti letech. Včera jsme si posvítili na ilustrace z patentového úřadu, které odhalily vozy vskutku zajímavých tvarů. To jsou ale zatím jen nápady.
Dnes tu máme o trochu reálnější náhled do budoucna, přičemž hovořit budeme o značce Audi. Ta hodlá do roku 2020 představit hned tři „bezemisní“ vozy, přičemž ten první je již velmi dobře známý. Ano, jde skutečně o koncept e-tron quattro, který byl odhalen loni na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby - a vlastně ještě předtím - má jeho produkční verze přilepen název Q6 e-tron, který jsme považovali za pevně daný. Jenže chyba lávky.
Šéf automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku Rupert Stadler potvrdil, že chystané elektrické SUV bude jednoduše známé pouze jako „e-tron“ bez jakéhokoliv odkazu na jiný, již existující model. Důvodem je fakt, že jde „o srovnatelný vůz s Audi quattro, které bylo známo jen jako quattro. V dlouhodobém horizontu ovšem název e-tron bude odkazovat na strukturu zahrnující ryzí elektrické pohonné ústrojí.“
Tedy jinými slovy, první elektrické SUV má být v historii Audi stejným mezníkem jako dnes již legendární kupé s pohonem všech kol z 80. let minulého století. Veškeré vozy, které ovšem po něm, již ponesou odkaz na stávající nabídku. To Stadler jen potvrzuje, když dodává, že „budeme mít modely s tradičními jmény, například A6 e-tron, A7 e-tron, A8 e-tron a tak dále.“
Je otázkou, co bude po elektrickém SUV následovat, byť samotnou skladbu novinek známe. Do konce dekády se dočkáme ještě velkého sedanu a malého městského vozu, který zkombinuje tvary hatchbacku a MPV. Stejně jako v Paříži představený Volkswagen I.D. bude používat platformu MEB, pročež půjde o jakéhosi duchovního nástupce Audi A2.
Stadler tuto novinku popisuje jako „prostorově velkorysý koncept“, což má spojitost s potřebami zákazníků žijících ve městech. Ti totiž chtějí „snadné nastupování, zvýšenou jízdní pozici a pocit bezpečí“. Mimo to pak dostanou ještě elektrický dojezd pohybující se mezi 350 a 450 kilometry, což bude plně odpovídat denním potřebám. Stejně jako onen prostorově velkorysý interiér.
V případě zmiňovaného elektrického sedanu již tolik informací není k dispozici, nejspíše tedy dorazí až po menším modelu. Spojován je přitom s řadami A7 i A8, nic oficiálního však nezaznělo. Na bližší fakta si tedy budeme muset nějaký ten pátek počkat. Momentálně tak jen dodáme, že odhalení elektrických plánů Audi přichází jen krátce poté, co značka zařízla sportovní R8 e-tron, jenž dojelo na nezájem zákazníků. V případě elektrického SUV musí jistě věřit v lepší výsledek...
Žádné Audi Q6 e-tron, elektrické SUV bude známé jednoduše jen jako e-tron
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva