Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze loňského konceptu bude zvána jinak, než se očekávalo. Má hrát významnou roli mezníku v historii německé automobilky.
O elektrické budoucnosti koncernu VW Group se v poslední době zmiňujeme měrou vrchovatou. To má samozřejmě své opodstatnění ve flotile třiceti vozů, se kterými by Němci chtěli vyrukovat v příštích deseti letech. Včera jsme si posvítili na ilustrace z patentového úřadu, které odhalily vozy vskutku zajímavých tvarů. To jsou ale zatím jen nápady.
Dnes tu máme o trochu reálnější náhled do budoucna, přičemž hovořit budeme o značce Audi. Ta hodlá do roku 2020 představit hned tři „bezemisní“ vozy, přičemž ten první je již velmi dobře známý. Ano, jde skutečně o koncept e-tron quattro, který byl odhalen loni na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby - a vlastně ještě předtím - má jeho produkční verze přilepen název Q6 e-tron, který jsme považovali za pevně daný. Jenže chyba lávky.
Šéf automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku Rupert Stadler potvrdil, že chystané elektrické SUV bude jednoduše známé pouze jako „e-tron“ bez jakéhokoliv odkazu na jiný, již existující model. Důvodem je fakt, že jde „o srovnatelný vůz s Audi quattro, které bylo známo jen jako quattro. V dlouhodobém horizontu ovšem název e-tron bude odkazovat na strukturu zahrnující ryzí elektrické pohonné ústrojí.“
Tedy jinými slovy, první elektrické SUV má být v historii Audi stejným mezníkem jako dnes již legendární kupé s pohonem všech kol z 80. let minulého století. Veškeré vozy, které ovšem po něm, již ponesou odkaz na stávající nabídku. To Stadler jen potvrzuje, když dodává, že „budeme mít modely s tradičními jmény, například A6 e-tron, A7 e-tron, A8 e-tron a tak dále.“
Je otázkou, co bude po elektrickém SUV následovat, byť samotnou skladbu novinek známe. Do konce dekády se dočkáme ještě velkého sedanu a malého městského vozu, který zkombinuje tvary hatchbacku a MPV. Stejně jako v Paříži představený Volkswagen I.D. bude používat platformu MEB, pročež půjde o jakéhosi duchovního nástupce Audi A2.
Stadler tuto novinku popisuje jako „prostorově velkorysý koncept“, což má spojitost s potřebami zákazníků žijících ve městech. Ti totiž chtějí „snadné nastupování, zvýšenou jízdní pozici a pocit bezpečí“. Mimo to pak dostanou ještě elektrický dojezd pohybující se mezi 350 a 450 kilometry, což bude plně odpovídat denním potřebám. Stejně jako onen prostorově velkorysý interiér.
V případě zmiňovaného elektrického sedanu již tolik informací není k dispozici, nejspíše tedy dorazí až po menším modelu. Spojován je přitom s řadami A7 i A8, nic oficiálního však nezaznělo. Na bližší fakta si tedy budeme muset nějaký ten pátek počkat. Momentálně tak jen dodáme, že odhalení elektrických plánů Audi přichází jen krátce poté, co značka zařízla sportovní R8 e-tron, jenž dojelo na nezájem zákazníků. V případě elektrického SUV musí jistě věřit v lepší výsledek...
Žádné Audi Q6 e-tron, elektrické SUV bude známé jednoduše jen jako e-tron
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva