Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Záplavu nových SUV chystá i VW. Přijde nový Tiguan, Golf SUV, Polo SUV i Taigun
16.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ve Wolfsburgu chtějí hojněji využívat u budoucích SUV platformy MQB. V dalších letech se dočkáme SUV snad v každém segmentu pod Touaregem.
SUV či spíše vozy na SUV si hrající si jsou aktuálně jedním z nejdominantnějších segmentů, který v příštích letech čeká dle predikcí ještě další docela značné posilování, neboť tržních mezer je mezi nimi podle automobilek ještě stále dost. Ofenziva na trhu crossoverů německých značek zjevně nebude brát žádných konců. Je tedy celkem bez podivu, že po náznaku nových crossoverů z dílen Mercedesu jsme si mohli ukázat budoucí portfolio zvýšených modelů Audi a dnes lze jen s minimální prodlevou nahlédnout i do kuchyně neméně ambiciózního Volkswagenu.
I on se se svými plány pochlubil na výstavišti detroitského autosalonu a tentokrát na toto téma hovořil technický šéf Heinz-Jakob Neusser. Zástupce již největší automobilky světa se pochlubil, že jeho kolegové připravují uvedení několika crossoverů a to do všech segmentů, které bychom v portfoliu VW našli pod modelem Touareg postaveným na platformě MLB, přičemž všechny z nich by měly využívat služeb platformy MQB.
Mezi nimi má dorazit na trh nová generace Tiguanu, nakonec prý už v příštím roce jako model 2017. Ptáte-li se, co na něm asi tak může být zajímavého či jiného, pak nám automobilka ukazuje na detroitskou koncepční podobu Cross Coupe GTE, která by o tom měla dávat více než dobrou nápovědu. Půjde o o něco větší vůz než dnes, však už víme, že minimálně v USA bude k mání také jeho sedmimístná verze, kterou Američané žádají. Obohaceni však budou také o ještě větší a standardně sedmimístné SUV, o němž má více prozrazovat koncept CrossBlue, zřejmě obdoba velkého SUV Škoda.
Třebaže zatím není jistý termín uvedení jeho produkční verze posledního modelu, vypadá to, že v budoucí nabídce chybět nehodlá, k zákazníkům by se nejraději vydal už na konci příštího roku. Tím však ani v nejmenším nekončíme. Neusser kromě toho připomněl, že tu jsou další základy, které je možné v budoucích letech přeměnit v produkční modely, což dokládá na příkladu studie crossoveru postavené na bázi Golfu a dalším na základech menšího Pola. Potenciálně možné je prý i vůz velikosti Upu!, který jsme viděli coby koncept Taigun.
Jedinou věcí, kterou prý Němci řeší, je dilema ohledně toho, k jak moc malému modelu se nakonec mohou dostat. Bude jim stačit crossover z Pola nebo mají jít ještě hlouběji k základu nabídky? Je to prý bouřlivé téma k diskuzím, ale SUV zhruba ve velikosti Pola prý vznikne každopádně. Co se týče zvýšeného a oplastovanějšího vozu na základech Golfu, hovoří se o délce karoserie zhruba 4,3 metru. Neusser také dodává, že flexibilita platformy MQB by také umožnila i potenciálně sportovnější verze.
Vraťme se však ještě na skok ke konceptu Cross Coupe GTE, ze kterého maďarský ilustrátor vytvořil zkrácením délky karoserie a odejmutím páru zadních dveří moc zajímavého konkurenta pro třídveřový Range Rover Evoque. Zejména s ohledem na jeho 3,6litrový motor VR6, který spolu s dvojicí elektromotorů produkuje 360 koní, by se jednalo o solidní zbraň pro všechny blázny do „sportovnějších” SUV. Samozřejmě v případě, že by se u VW k něčemu podobnému rozhoupali. No, těžko soudit, zda je to vůbec možné...

Předělaný koncepční VW Cross Coupe GTE, který by se mohl postavit populárnímu Range Roveru nevidíme jako příliš reálný, snít však každopádně zakázáno není
Sedmimístné SUV Volkswagenu se pomalu přibližuje sériové verzi, která se ještě před sklonkem příštího roku má začít vyrábět
Zdroje: Autocar, X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 45 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva