Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Žádná turba pro V12, tvrdí Ferrari. Dříve ale totéž slibovalo i pro menší motory
18.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Výrobce z Maranella připravuje pro modernizovaný model 485 Italia přeplňovanou V8. Dvanáctiválcům by se ovšem turbo mělo zatím vyhnout.
Špičkové italské supersporty se vzpínajícím se koněm ve znaku mají podle posledních zpráv zůstat bez turbodmychadel. Něco takového už tu ale bylo před časem, kdy se Ferrari kasalo, že nechá své motory dýchat přirozeným způsobem, aby později představilo oturbený osmiválec pro poslední vydání modelu California s dodatkem T. Věříme, že nejede špatně, ale přes veškeré snahy o atmosférický projev se nepodařilo zachránit typický jekot.
Invaze přeplňovaných maranellských koníků bude pokračovat v příštím roce modernizovanou 458 Italia. Značka se však nechává slyšet, že minimálně ve střednědobém horizontu nehodlá turbodmychadel využívat u dvanáctiválcových motorů. Odkazuje při tom na hypersportovní LaFerrari, u něhož je jednotka prostá dopingu z objemu 6,3 litru sama o sobě vydolovat 800 atmosférických koní, že se nedá prohlásit nic o nedostatečné dynamice i pružnosti.
Další evoluci klasické V12 s velkým blokem uvidíme v rámci faceliftu čtyřmístného cesťáku FF v roce 2016, ke kterému dojde v polovině jeho životního cyklu. Výkon 48ventilové jednotky uložené vpředu by při tom měl poskočit ze 670 na 710 koní. V tomtéž roce dojde i na vylepšení F12 Berlinetta, která také nabere koně navíc, a sice bez použití turba i hybridních technologií. Výrobce si je jist, že jejich předností dosáhne i jinými způsoby. To však neznamená, že by elektrické hybridy v Itálii uložili k ledu.
Elektrifikace se totiž stane nedílnou součástí architektury všech nových modelů, které se začnou hrnout do výroby v roce 2017 (u vozů s motorem vpředu), respektive 2019 (u Ferrari s motorem uprostřed). V tuto chvíli jen ještě není jasné, jak přesně bude výrobce řešit otázky e-mobility, třebaže je zřejmé, že bude využito poznatků z vývoje plug-in hybridního LaFerrari. Tak či onak, u Ferrari prý přijali rozhodnutí, že jeho vrcholná díla zůstanou věrná formátu V12, s nímž je značka historicky tak pevně spjata. Její zákazníci by jí odklon od takových jednotek prý neodpustili.
Jedním ze způsobů dalšího snižování emisí je nižší hmotnost dosahovaná ještě větší mírou využití lehkých materiálů, přičemž v útrobách nových modelů bude naprosto dominantní roli zastávat hliník. Na karoserii to pak samozřejmě bude karbon a kvůli nižšímu těžišti ho budeme nacházet především v oblasti nad pontonem karoserie - to znamená primárně střechu z kompozitů. Úspory mají dosahovat v závislosti na daném modelu 20 až 50 kilogramů. Dalším skokem vpřed v efektivitě budou právě vyvíjené osmistupňové převodovky.
Jejich komponenty prý vzniknou hydraulickým vytlačováním. Vstřikování hliníkové pěny povede k sofistikovanější výrobě, ale také k dosažení celkově tužší konstrukce, tedy i vyšší odolnosti při maximální zátěži. Sofistikovanější mají být procesy, při nichž budou tyto skříně kompletovány. Ferrari ale neupustí ani od aktivních aerodynamických panelů, které budou ovládány hydraulicky.






Ferrari prý k dvanáctiválcovým motorům turbodmychadla nepřidá. Dříve nám však tvrdilo totéž i o osmiválcích a hle, dnes už se čeká na přeplňovanou 458
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
BMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 2 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 3 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva