Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Witt Sea Lion: první obojživelný supersport
5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilový lachtan je připraven pokořit všechny rychlostní rekordy na souši i vodě v kategorii obojživelných aut. A nevypadá, že by na to neměl.
Problémem většiny obojživelných vozů je ten, že zpravidla vypadají... no, zkrátka jako neohrabaný člun na kolech. Výjimkou je snad pouze Rinspeed sQuba, ale to byl spíše utěsněný Lotus, který se lépe potápěl, než plaval. Projekt Sea Lion, tedy lachtan, od jistého pána jménem Witt však působí nejen umělecky zajímavěji, ale konečně jako nepříliš kompromisní supersport pro souši i vodu.
Začátky konstrukce auta se datují do roku 2006. Jeho majitel jej navrhl pomocí programu CAD a při stavbě použil broušený hliník a nerezovou ocel. Základem se stal centrální monokok pro jednoho pasažéra s přístupem do kabiny skrze skleněný poklop.
Prahy a vlastně kompletní boky jsou duté a slouží buď jako plováky nebo zavazadlový prostor. Mechanický lachtan je poháněný Wankenem 13B o objemu 1,3 litru a výkonu 174 koní s tím, že motorový prostor je přizpůsoben možné instalaci modernější rotační jednotky Renesis z Mazdy RX-8, kterou lze vyladit na 300 až 600 koní.
Ani se současnou pohonnou jednotkou není malá stříbrná placka úplně pomalá. Sea Lion je podle majitele postaven tak, aby na souši pokořil rychlostní rekord obojživelníku, který v současnosti činí 201 km/h. Po přestavbě a změně zpřevodování by ale měla být jeho amfibie schopna dosáhnout s novým motorem a díky skvělé aerodynamice rychlost až 290 km/h. Ve vodě si pak troufne na 97 km/h.
Jak tato věc plave? To nejlépe vysvětlí videosnímek, princip ale spočívá ve dvou transformacích. Auto nejdříve vyklopí dlouhé přední lízátko nahoru, čímž na přídi vznikne vlnolam zabraňující tomu, aby Sea Lion neskočil do vody šipku. Ve druhé fázi se zatáhnou kola a na přední nápravě je překryjí panely, aby „lachtan“ snadněji klouzal na vodě. Pohyb vpřed pak zajišťuje proudové čerpadlo s hydraulicky natáčenou tryskou.
Líbí? Může být vaše. Majitel jej právě prodává za 259 500 dolarů a slibuje, že novému majiteli pomůže se zástavbou nového motoru, případně jakýmikoli dalšími úpravami. „Budu k dispozici jako konzultant, inženýr, strojník i psychiatr, pro každého, kdo se bude chtít s tímto vozem zapsat do rekordních knih,“ slibuje pan Witt.
Po aplikaci výkonnějšího motoru bude moci obojživelný Sea Lion jezdit na souši rychlostí až 290 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 11 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
včera - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva