Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zvolena byla nejlepší auta světa pro letošní rok, většinu cen bral jediný vůz
18.4.2019 | Petr Prokopec
Vybral nejlepší auta světa napříč všemi třídami by bylo složité, a tak má anketa Světové auto roku několik podkategorií. Navzdory tomu ji stejně jasně ovládl jeden jediný vůz.
Není troufalé říci, že se očekávané stalo skutečností. Spanilá jízda Jaguaru I-Pace, jež odstartovala v loňském roce mnoha vítězstvími v národních anketách včetně německé, skončila největším možným úspěchem. Britské elektrické SUV bylo v předvečer zahájení newyorského autosalonu korunováno Světovým autem roku 2019 (WCOTY neboli World Car Of The Year). Při té příležitosti porazilo svého přímého konkurenta z Německa, tedy Audi e-tron, stejně jako musela sklopit krovky dvojice Volvo S60/V60.
Pro Brity ovšem nejde o jediný úspěch v rámci této ankety, I-Pace totiž ovládl také další dvě kategorie Zelené auto roku a Designové ocenění roku. I v první z nich šel do souboje se čtyřmi kruhy, které zároveň doplnilo Hyundai Nexo, ve druhém sledu jsou pak obětmi Jaguaru Suzuki Jimny a Volvo XC40. Švédové a Korejci tak letos platí za největší smolaře, neproměnili ani jednu z nominací. Za Japonci či Němci se ovšem můžeme přesunout o odstavec níže.
Audi si připisuje na konto výhru mezi Světovými luxusními vozy. Finalisty v této kategorii byly mimo BMW řady 8 modely A7 a Q8. Volba nakonec padla na první zmíněné, které na postu nejvyšším nahradilo loňské vítězné Audi A8. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku ale v této oblasti není nejúspěšnější, Mercedes vyhrál již třikrát (2014, 2015 a 2017).
Od luxusu zamíříme ke sportování, namísto Audi se tedy budeme věnovat McLarenu. Ten získal ocenění v kategorii Sportovní auto roku vůbec poprvé, a vlastně vůbec poprvé zabodoval i v rámci celé ankety. Dle pravidel je pro nominaci třeba, aby daného vozu bylo vyrobeno alespoň 2 000 kusů ročně, přičemž k dispozici musí být minimálně na dvou kontinentech, a to v období mezi 1. lednem 2018 a 31. květnem 2019.
Tato kritéria McLaren 720S splnil, což společně s jeho kvalitami porota ocenila udělením prvního místa. Poražen přitom byl Aston Martin Vantage i čtyřdvéřový Mercedes-AMG GT. Šéf značky Mike Flewitt k tomu řekl, že „model 720S je revolučním krokem kupředu jak pro McLaren, tak pro celý supersportovní segment. A je pro nás velkou poctou, že tento posun byl uznán organizací tvořenou nejuznávanějšími médii z celého světa.
My se tím dostáváme k poslední kategorii, a sice k městským vozům, mezi nimiž kraluje malé SUV Suzuki Jimny, jemuž se povedlo překonat korejskou dvojici Hyundai AH2/Santro a Kiu Soul. Prezident značky Toshihiro Suzuki přitom uvedl, že je vlastně do značné míry oceněním i překvapen, neboť Jimny se vyrábí dle stejného receptu již takřka 50 let. Za tu dobu se ovšem stal ikonou s velkou fanouškovskou základnou i mezi novináři.
Tím je letošní udílení cen u konce, již během léta se však začnou formovat kandidáti do příštího ročníku. Jsme zvědavi, zda se napříště králem celého světa nestane Porsche, které dosud bodovalo jen v dílčích kategoriích. Ještě letos nám ovšem představí elektrický Taycan, který má vlastně na to, aby opanoval veškeré segmenty.
Jaguar I-Pace se stal Světovým i Zeleným autem roku, kromě toho získal také designové ocenění
Audi A7 ovládlo luxusní segment…
…zatímco McLaren 720S ten sportovní
Na Suzuki Jimny připadá vítězství v kategorii Městské auto roku
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus