VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá

Není to elektrické a je to zajímavé, takže to není pro Evropu, to dá rozum. Němci se tentokrát vyhnuli spolupráci s Fordem, sami si ale auto ani v tomto případě neudělali, místo toho se obrátili na Číňany.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá

9.4.2025 | Petr Prokopec

VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá

/

Foto: Volkswagen

Není to elektrické a je to zajímavé, takže to není pro Evropu, to dá rozum. Němci se tentokrát vyhnuli spolupráci s Fordem, sami si ale auto ani v tomto případě neudělali, místo toho se obrátili na Číňany.

V lednu 2010 se Volkswagen stal poprvé ve své historii také výrobcem plnohodnotných pick-upů. Amarok byl tehdy přijat poměrně vlídně, jedna část vozu se ale ocitla pod palbou kritiky. Navzdory víc než pětimetrové délce Němci svou někdejší novinku nabídli pouze s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem. A jakkoliv ten při využití dvojitého přeplňování produkoval až 180 koní, na tak velké auto to nebylo nic moc. A tažná kapacita 3 200 kg také nebyla impozantní. Právě to zájemcům o „lidový“ pick-up vadilo a po VW požadovali nápravu.

Ta překvapivě skutečně přišla v rámci faceliftu, kdy byl dvoulitr nahrazen třílitrovým šestiválcovým turbodieselem. Tato jednotka nabídla až 272 koní, stejně jako lepší spotřebu. Registrace tak znovu zamířily vzhůru, než Němcům začala kazit kšefty koronavirová pandemie. Z té se Amarok již nikdy neotřepal, přičemž nepomohlo ani představení druhé generace, se kterou VW přišel v roce 2022. Dost možná i proto, že již nešlo až tak moc o jeho produkt, nýbrž o přepracovaný Ford Ranger.

Nově přitom německá automobilka oznámila, že chystá druhou druhou generaci, což není překlep. Skutečně totiž má dorazit druhá generace číslo dvě. Na rozdíl od „fordího” Amaroku ovšem nebude nabídnuta v Evropě či Austrálii, nýbrž zamíří do Jižní Ameriky. VW na to ani tentokrát nebude sám a zvolil je spolupráci s jiným výrobcem, tentokrát se ovšem bude jednat o čínský SAIC, tedy automobilku, pod kterou spadá třeba MG Motor. Zároveň je i majitelem značky Maxus.

Ta vyrostla na základech dalšího britského výrobce LDV Group, který byl stvořen v 80. letech minulého století na bázi akvizice Leyland Trucks a DAF Trucks. Posledním modelem této automobilky byla přitom dodávka Maxus, s jejímž vývojem napomohlo i korejské Daewoo. Mimo to pak měl jeho výrobu na jistý čas na povel i ruský GAZ. Nic z toho ale nevedlo k dlouhotrvajícímu úspěchu, načež se v roce 2010 vložili do hry Číňané a LDV koupili.

Stvořena tak byla značka Maxus, která se zabývá výrobou jak dodávek, tak SUV, MPV a v neposlední řadě pick-upů. A právě jeden z nich by měl být základem pro druhý Amarok druhé generace. Se šestiválcem pod kapotou přitom nebude možné počítat, místo toho nejspíše budou na výběr benzinové a dieselové varianty, a případně i dvojice elektromotorů. Výsledek bychom ovšem mohli zjistit dříve než v roce 2027, kdy má německá novinka dorazit. Na první upoutávce vypadá zajímavě, takže se ani nedivíme, že tu nebude k mání - lákavých aut Evropa v poslední době jako by nebyla hodna. Na druhou stranu už fakt, že je tu k mání „první nový Amarok” i s motorem V6, musíme brát jako malý zázrak.


VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá - 1 - VW Amarok 2027 ilustrace
Druhý Amarok druhé generace, tedy verze pro Jižní Ameriku, se zatím ukázala na oficiální ilustraci. Do prodeje má dorazit za dva roky. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.