VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati

Tohle už není spekulace, sám Ferdinand Piëch na přednášce na vídeňské univerzitě představil plán Volkswagenu postavit sportovní verzi úsporného XL1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati

29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle už není spekulace, sám Ferdinand Piëch na přednášce na vídeňské univerzitě představil plán Volkswagenu postavit sportovní verzi úsporného XL1.

S konceptem modelu XL1 se německá automobilka vytasila už před více než dvěma léty. Z původně zdánlivě utopické studie se ale nakonec stal zcela reálně utopický produkční vůz, který již při prvních testech potvrdil očekávanou nereálnost podlitrové spotřeby. V tom ale problém není, úsporný je i tak, potíží je spíše to, že skromný je pouze palivově. Pokud byste si jej chtěli pořídit, musíte si připravit nehorázných 2,8 milionu Kč a za takovou cenu si jej krom lidí typu Justina Biebra nebo Leonarda di Capria asi nikdo nekoupí.

Při pohledu na docela zajímavé technické řešení vozu (extrémně lehká konstrukce, ohromující aerodynamika) ale hned začalo některé napadat, že by se z něj dalo postavit také něco rozumnějšího. Éterem tak proběhla spekulace, že kdyby vůz dostal motor, který dnes používá třeba i Škoda Octavia RS, mohl by z něj být nenápadný silniční chuligán, který by svou dynamikou překonal i Porsche 911. Výsledek se měl jmenovat XR1 a ačkoli zatím úvahy přímo o tomto autě nikdo od VW nekomentoval, „nescestnost” podobné myšlenky potvrdil sám šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch.

Ten totiž na přednášce před studenty vídeňské technické univerzity (nezapomeňme, že celá rodina Piëchů a Porsche má rakouské kořeny) představil projekt Volkswagenu XL1 Sport, který by si z prodávaného XL1 vzal „jen to dobré”. Podstatou tohoto derivátu je odstranění veškeré hybridní techniky, která sice na papíře leccos uspoří, ve výsledku ale vůz dále zatěžuje. XL1 Sport by po tomto zásahu, tedy nahrazení hybridního pohonu tím konvenčním, měl hmotnost jen 795 kilogramů, což je vskutku kouzelné číslo.

Co by bylo oním motorem? O dvoulitrové turbo z GTI, RS a spol. by nešlo, Němci musí propagovat i další své akvizice. Mezi ty patří také motocyklová značka Ducati, kterou koncern loni jménem Audi přijali za svou za 21,5 miliardy Kč. Pod kapotu by se tak dostala vidlicová dvouválcová dvanáctistovka z modelu Panigale, která se chlubí výkonem až 190 koní při 10 750 ot./min a točivým momentem nejvýše 123 Nm při 9 000 ot./min. Na lehkost XL1 Sport je to až až a mrzuté je spíše nucené použití automatu DSG, který by se staral o přenos výkonu na kola.

Výslednou dynamiku Piëch nezmínil, konstatoval však, ze XL1 je zatím jen výzkumný projekt - auto tedy existuje či spíše existovat bude, jako prodejní artikl ale zamýšleno není. Jenže takhle to bylo se samotným XL1 původně též a dnes se nakonec prodává. Třeba stejný osud potká také verzi Sport, určitě bychom se za to nezlobili, byl by to docela jedinečný stroj. Aby ale měl nějaký smysl, potřeboval by nutně stát méně než skoro 3 miliony Kč. Ani to ovšem bez složité a drahé hybridní techniky není vyloučeno...


VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 1 - VW XL1 Sport Wien 01VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 2 - VW XL1 Sport Wien 02VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 3 - VW XL1 Sport Wien 03VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 4 - VW XL1 Sport Wien 04
Projekt XL1 Sport vážně není fabulace, i když s výrobou výsledného auta se zatím nepočítá

VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 5 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 01VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 6 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 02VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 7 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 03VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 8 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 04VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 9 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 05VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 10 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 06VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 11 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 07VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 12 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 08VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 13 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 09VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 14 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 10VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 15 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 11VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 16 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 12VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 17 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 13VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 18 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 14VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 19 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 15VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 20 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 16VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 21 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 17VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 22 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 18VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 23 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 19VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 24 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 20VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 25 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 21VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 26 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 22VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 27 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 23VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 28 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 24VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 29 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 25VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 30 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 26VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 31 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 27VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 32 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 28VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 33 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 29VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 34 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 30VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 35 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 31VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 36 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 32VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 37 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 33VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 38 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 34VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 39 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 35VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 40 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 36VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 41 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 37VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 42 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 38VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 43 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 39VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 44 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 40VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 45 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 41VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 46 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 42VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 47 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 43VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 48 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 44VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 49 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 45VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 50 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 46VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 51 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 47VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 52 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 48VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati - 53 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 49
Sériový Volkswagen XL1

Zdroj: autorevue.at

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.