Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už si není jistý, že někdy opravdu nabídne levný elektromobil. A „levný” znamená auto za 490 tisíc
19.11.2023 | Petr Miler
Spojení „levný elektromobil” je jako vytažené z definice slova oxymóron, neboť když automobilky o takovém autě mluví, obvykle jde o prcka za půl milionu. Takto viděl budoucnost i Volkswagen, teď si není jistý, že byť takto „levné” elektrické auto nabídne.
Jsem ten poslední, kdo by na svět hleděl optikou hesla „lépe už bylo”, v některých ohledech se ale s takovou pozicí nelze než smířit. Člověk dnes musí s očima zalitýma slzami - štěstím či smutku, posuďte sami - vzpomínat na dobu okolo roku 2015, kdy jsme si mohli koupit auta jako VW Golf VII za ceny od 339 900 Kč. Prosím se čtyřválcovým motorem. A i dieselovou verzi s vyšší výbavou šlo mít pod 450 tisíc Kč.
Uvážíme-li, jak mimořádně povedeným autem Golf VII byl a kam od té doby pokročila evoluce (v podstatě nikam, Golf VIII je více než co jiného nákladově ořezaná sedmička), šlo o pohádkové nabídky. Co víc člověk k životu potřebuje? Už základní Golf byl kompetentním autem, verze TDI Comfortline je skoro dokonalým „all in one” schopným posloužit skoro libovolnému účelu s mrzkými provozními náklady. A to ani nemluvíme o tom, že ojetý Golf VII TDI z té doby s přibližně 100 tisíci najetými km dnes snadno prodáte okolo 250 tisíc Kč, pokles hodnoty je tedy za 8 i více let velmi malý.
Člověk se tak musel smát, když Volkswagen začal v dubnu rozhlašovat, že díky nové technologii baterií přijde s novým levným elektromobilem za méně než 20 000 Eur, tedy asi 490 tisíc Kč. VW se zkrátka chlubil tím, že přijde s autem menším než budoucí ID.2, který bude nástupcem Pola či Fabie, a přesto bude takto drahý. Co je na tom k chlubení? Bavíme se o voze o dvě třídy menším, než byl zmíněný Golf VII se skoro nekonečnou využitelností. Tohle by byl leda příměstský prcek ve stylu Škody Citigo. Za skoro půl milionu?
Nejvtipnější (či nejtragičtější?) ale nakonec je, že ani tohle zřejmě nedostaneme. Sám šéf koncernu VW Oliver Blume nově připustil, že si není jistý, zda elektromobil s cenou pod 20 000 Eur bude firma schopna vyrobit. Automobilka podle něj musí dál pracovat minimálně se 6% ziskovou marži, ostatně podle jeho slov „není charitativní organizací”. „Máme v úmyslu vydělávat peníze,” zaznělo dále. U zmíněného ID.2, za přibližně 25 000 Eur (cca 612 tisíc Kč) to prý možné bude, u menšího modelu (ID.1?) ne nutně.
„Máme odpovědnost za to, abychom na trh uvedli správné produkty za správnou cenu,” řekl Blume. „Poté, co jsme dostali elektromobily k prvním osvojitelům, potřebujeme, aby tato technologie přesvědčila i zákazníky, kteří nemají možnost nainstalovat si dobíjecí stanici u sebe doma,” dodal šéf VW Group. To jsou realistická slova, jak ale Němci chtějí něčeho takového dosáhnout za situace, kdy ani neví, zda nabídnou nejmenší elektrické auto aspoň pod půl milionu?



VW chtěl nabídnout ještě menší elektrický model než ID.2 za méně než 500 tisíc Kč. Už to by bylo absurdně moc vzhledem k tomu, co takové auto může umět, přesto si není jistý ani uskutečnitelností takového záměru. Není to celé absurdní? Foto: Volkswagen
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 2 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva