Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) U dvoulitrů TDI EA 189 dojde k přehrání software, motory 1,6 dostanou speciální mřížku vzduchového sání. Co na to spotřeba a výkon?
Pokud vám již kauza Dieselgate začíná lézt krkem, věřte, že nejste sami. Nicméně jak jsme předem varovali, četnost článků věnovaných skandálu Volkswagenu bude s blížícím se koncem listopadu spíše narůstat. Dle požadavků německých úřadů by totiž německý koncern právě v tomto období měl vyjasnit veškeré nesrovnalosti týkající se vozů osazených motory TDI EA 189. Tedy jakým způsobem bude zcela deaktivována činnost odpojovacího zařízení, zda následně nedojde k navýšení spotřeby a snížení výkonu či jakým způsobem budou odškodněni zákazníci.
V rámci náhrad jsme již informovali, že finanční kompenzaci může očekávat pouze zámořská klientela. Ta evropská má bohužel smůlu, spoléhat asi nemůže na nic. Např. Škoda nicméně již naznačila, že by se loajální zákazníci mohli dočkat kupříkladu výměny oleje zdarma či sezónních pneumatik. Svolávací akce vozů mladoboleslavské značky přitom začne na konci prvního čtvrtletí příštího roku, přičemž jako první přijdou na řadu motory o 1,6litrovém a dvoulitrovém objemu.
Tento postup ostatně souvisí se strategií Volkswagenu, který nyní vydal podrobnosti k samotné opravě. Jak jsme přitom očekávali, agregátů 2,0 TDI se bude týkat pouze přehrání softwaru. V případě 1,6litrových jednotek ovšem bude třeba také mechanický zásah. Nejde však o nic zásadního, byť nakonec se bude jedna o jiné než dříve naznačované řešení - půjde o instalaci speciální mřížky do sacího traktu, která zmírní víření vzduchu a zoptimalizuje jeho průtok. Tím se zefektivní spalovací proces, výsledkem tak budou emise NOx plně odpovídající povoleným limitům.
Podle automobilky stráví vozy s 1,6litrovým turbodieselem v servisech zhruba jednu hodinu, u dvoulitrů půjde pouze o 30 minut. Dojít by přitom nemělo k ovlivnění výkonu motorů, nezměněna zůstane rovněž spotřeba. Volkswagen nicméně neříká, že by se nezměnilo vůbec nic a např. snížení výkonu v určitém pásmu otáček nezměněná maximální hodnota neznamená. A koncern nakonec dodává i to, že s ohledem na množství zasažených modelů a motorizací není možné celou záležitost paušalizovat, finální parametry tedy budou upřesněny a zveřejněny až po kompletním změření všech variant.
Podstatné je, že tyto změny již mají posvěcení německé federální autority KBA. Ta byla zároveň seznámena s informací, že problematika 1,2litrových motorů TDI bude vyřešena do konce listopadu, v servisech pak tyto pohonné jednotky přijdou na řadu až jako poslední. Jelikož se ovšem jedná o relativně drobné množství, nejde o takový problém. VW navíc znovu dodává, že provoz takových vozů není nebezpečný, což po všem řečeném opravdu nepřekvapí...
Motory 1,6 TDI dostanou speciální síťku sacího traktu, která zefektivní spalovací proces. Mimo to pak tyto agregáty, stejně jako dvoulitrové turbodiesely, čeká nový software
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva