Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) U dvoulitrů TDI EA 189 dojde k přehrání software, motory 1,6 dostanou speciální mřížku vzduchového sání. Co na to spotřeba a výkon?
Pokud vám již kauza Dieselgate začíná lézt krkem, věřte, že nejste sami. Nicméně jak jsme předem varovali, četnost článků věnovaných skandálu Volkswagenu bude s blížícím se koncem listopadu spíše narůstat. Dle požadavků německých úřadů by totiž německý koncern právě v tomto období měl vyjasnit veškeré nesrovnalosti týkající se vozů osazených motory TDI EA 189. Tedy jakým způsobem bude zcela deaktivována činnost odpojovacího zařízení, zda následně nedojde k navýšení spotřeby a snížení výkonu či jakým způsobem budou odškodněni zákazníci.
V rámci náhrad jsme již informovali, že finanční kompenzaci může očekávat pouze zámořská klientela. Ta evropská má bohužel smůlu, spoléhat asi nemůže na nic. Např. Škoda nicméně již naznačila, že by se loajální zákazníci mohli dočkat kupříkladu výměny oleje zdarma či sezónních pneumatik. Svolávací akce vozů mladoboleslavské značky přitom začne na konci prvního čtvrtletí příštího roku, přičemž jako první přijdou na řadu motory o 1,6litrovém a dvoulitrovém objemu.
Tento postup ostatně souvisí se strategií Volkswagenu, který nyní vydal podrobnosti k samotné opravě. Jak jsme přitom očekávali, agregátů 2,0 TDI se bude týkat pouze přehrání softwaru. V případě 1,6litrových jednotek ovšem bude třeba také mechanický zásah. Nejde však o nic zásadního, byť nakonec se bude jedna o jiné než dříve naznačované řešení - půjde o instalaci speciální mřížky do sacího traktu, která zmírní víření vzduchu a zoptimalizuje jeho průtok. Tím se zefektivní spalovací proces, výsledkem tak budou emise NOx plně odpovídající povoleným limitům.
Podle automobilky stráví vozy s 1,6litrovým turbodieselem v servisech zhruba jednu hodinu, u dvoulitrů půjde pouze o 30 minut. Dojít by přitom nemělo k ovlivnění výkonu motorů, nezměněna zůstane rovněž spotřeba. Volkswagen nicméně neříká, že by se nezměnilo vůbec nic a např. snížení výkonu v určitém pásmu otáček nezměněná maximální hodnota neznamená. A koncern nakonec dodává i to, že s ohledem na množství zasažených modelů a motorizací není možné celou záležitost paušalizovat, finální parametry tedy budou upřesněny a zveřejněny až po kompletním změření všech variant.
Podstatné je, že tyto změny již mají posvěcení německé federální autority KBA. Ta byla zároveň seznámena s informací, že problematika 1,2litrových motorů TDI bude vyřešena do konce listopadu, v servisech pak tyto pohonné jednotky přijdou na řadu až jako poslední. Jelikož se ovšem jedná o relativně drobné množství, nejde o takový problém. VW navíc znovu dodává, že provoz takových vozů není nebezpečný, což po všem řečeném opravdu nepřekvapí...










Motory 1,6 TDI dostanou speciální síťku sacího traktu, která zefektivní spalovací proces. Mimo to pak tyto agregáty, stejně jako dvoulitrové turbodiesely, čeká nový software
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins