Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept up! GT se stane realitou, i když u toho bude chybět agresivnější bodykit. Podstatné je ale přeplňování pod kapotou, které přinese 105 koní.
Stávající nabídka Volkswagenu up! není zaměřena na zrovna dynamicky smýšlející jedince. Když totiž nepočítáme elektrickou variantu, která nabízí alespoň nějaký ten „odpich“ díky široce dostupnému výkonu elektromotoru gradujícímu až na 82 koních, pak si můžete dopřát pouze verze osazené atmosférickým litrovým tříválcem naladěným na 60 nebo 75 koní. Podvozek s koly umístěnými v samých rozích karoserie by ovšem klidně snesl daleko větší zátěž, což de facto připouští i samotná automobilka. Před pár lety se proto na světlo světa dostal koncept up! GT.
Toto provedení sice rovněž dostalo pod kapotu jen litrový motor, nicméně spojený s přeplňováním, jež výkon zvedlo na 110 koní. Problém však tkví v tom, že poprvé jsme o něm slyšeli již v roce 2011, od té doby však internetem kolují pouze zvěsti o sériové výrobě. Naposledy se tato varianta dostala do řečí letos v lednu, kdy informační zdroj hovořil o květnovém spuštění montážních linek.
To se skutečně stalo, radost evropských zákazníků však může zkalit jeden zásadní fakt. Přeplňovaný up! je prozatím spojen pouze s jihoamerickými trhy, kde zakrátko vstoupí do prodeje s názvem up! TSI, který má lépe odhalovat potenciál pod kapotou. Ve srovnání s konceptem přitom došlo k lehčí modifikaci, pohonná jednotka tak nakonec při spalování etanolu dává k dobru „jen“ 105 koní.
Toto číslo pak ještě klesá na 101 koní při natankování klasického benzínu, stále jej ovšem doprovází točivý moment 165 Nm. Dá se tedy předpokládat, že stovku přeplňovaná varianta pokoří za méně než 9 sekund, což je výrazné zlepšení vůči současné nabídce, kde nejrychlejší sprint z nuly na 100 km/h zabírá 13,2 sekundy. Oficiálně však jízdní dynamika bohužel zveřejněna nebyla.
Kromě toho není jisté, zda půjde připlatit za aerodynamický kit, jímž se koncept up! GT chlubil. Víme ovšem, že sériová přeplňovaná varianta dostala kromě vyššího výkonu do vínku také vylepšené brzdy a podvozek. Její motor se pak postupně má přesunout i do dalších jihoamerických modelů Fox, Gol a Saveiro, kromě toho pak Volkswagen hodlá v Brazílii otevřít v roce 2018 novou továrnu.
Snahy o větší zaujetí na jihoamerických trzích jsou tedy jasné. Otázkou však zůstává, zda se up! TSI objeví také v Evropě. Nelogický či nereálný by samozřejmě takový krok nebyl. Jak je vidno, přeplňovaný motor pod kapotou sériového provedení být může, přičemž k dispozici jej Volkswagen má i na Starém kontinentu. Možná se tedy nakonec rozhodně potěšit i místní motoristy, zájem by snad byl.
Jihoameričtí řidiči se mohou těšit na brzký příchod Volkswagenu up! TSI, který pod kapotou nabídne až 105 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB