VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček

Koncept up! GT se stane realitou, i když u toho bude chybět agresivnější bodykit. Podstatné je ale přeplňování pod kapotou, které přinese 105 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček

26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept up! GT se stane realitou, i když u toho bude chybět agresivnější bodykit. Podstatné je ale přeplňování pod kapotou, které přinese 105 koní.

Stávající nabídka Volkswagenu up! není zaměřena na zrovna dynamicky smýšlející jedince. Když totiž nepočítáme elektrickou variantu, která nabízí alespoň nějaký ten „odpich“ díky široce dostupnému výkonu elektromotoru gradujícímu až na 82 koních, pak si můžete dopřát pouze verze osazené atmosférickým litrovým tříválcem naladěným na 60 nebo 75 koní. Podvozek s koly umístěnými v samých rozích karoserie by ovšem klidně snesl daleko větší zátěž, což de facto připouští i samotná automobilka. Před pár lety se proto na světlo světa dostal koncept up! GT.

Toto provedení sice rovněž dostalo pod kapotu jen litrový motor, nicméně spojený s přeplňováním, jež výkon zvedlo na 110 koní. Problém však tkví v tom, že poprvé jsme o něm slyšeli již v roce 2011, od té doby však internetem kolují pouze zvěsti o sériové výrobě. Naposledy se tato varianta dostala do řečí letos v lednu, kdy informační zdroj hovořil o květnovém spuštění montážních linek.

To se skutečně stalo, radost evropských zákazníků však může zkalit jeden zásadní fakt. Přeplňovaný up! je prozatím spojen pouze s jihoamerickými trhy, kde zakrátko vstoupí do prodeje s názvem up! TSI, který má lépe odhalovat potenciál pod kapotou. Ve srovnání s konceptem přitom došlo k lehčí modifikaci, pohonná jednotka tak nakonec při spalování etanolu dává k dobru „jen“ 105 koní.

Toto číslo pak ještě klesá na 101 koní při natankování klasického benzínu, stále jej ovšem doprovází točivý moment 165 Nm. Dá se tedy předpokládat, že stovku přeplňovaná varianta pokoří za méně než 9 sekund, což je výrazné zlepšení vůči současné nabídce, kde nejrychlejší sprint z nuly na 100 km/h zabírá 13,2 sekundy. Oficiálně však jízdní dynamika bohužel zveřejněna nebyla.

Kromě toho není jisté, zda půjde připlatit za aerodynamický kit, jímž se koncept up! GT chlubil. Víme ovšem, že sériová přeplňovaná varianta dostala kromě vyššího výkonu do vínku také vylepšené brzdy a podvozek. Její motor se pak postupně má přesunout i do dalších jihoamerických modelů Fox, Gol a Saveiro, kromě toho pak Volkswagen hodlá v Brazílii otevřít v roce 2018 novou továrnu.

Snahy o větší zaujetí na jihoamerických trzích jsou tedy jasné. Otázkou však zůstává, zda se up! TSI objeví také v Evropě. Nelogický či nereálný by samozřejmě takový krok nebyl. Jak je vidno, přeplňovaný motor pod kapotou sériového provedení být může, přičemž k dispozici jej Volkswagen má i na Starém kontinentu. Možná se tedy nakonec rozhodně potěšit i místní motoristy, zájem by snad byl.


VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 1 - VW up! TSI prvni sada 01VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 2 - VW up! TSI prvni sada 02VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 3 - VW up! TSI prvni sada 03VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 4 - VW up! TSI prvni sada 04VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 5 - VW up! TSI prvni sada 05VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 6 - VW up! TSI prvni sada 06VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 7 - VW up! TSI prvni sada 07VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 8 - VW up! TSI prvni sada 08VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 9 - VW up! TSI prvni sada 09VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 10 - VW up! TSI prvni sada 10VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 11 - VW up! TSI prvni sada 11VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček - 12 - VW up! TSI prvni sada 12
Jihoameričtí řidiči se mohou těšit na brzký příchod Volkswagenu up! TSI, který pod kapotou nabídne až 105 koní

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.