Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept up! GT se stane realitou, i když u toho bude chybět agresivnější bodykit. Podstatné je ale přeplňování pod kapotou, které přinese 105 koní.
Stávající nabídka Volkswagenu up! není zaměřena na zrovna dynamicky smýšlející jedince. Když totiž nepočítáme elektrickou variantu, která nabízí alespoň nějaký ten „odpich“ díky široce dostupnému výkonu elektromotoru gradujícímu až na 82 koních, pak si můžete dopřát pouze verze osazené atmosférickým litrovým tříválcem naladěným na 60 nebo 75 koní. Podvozek s koly umístěnými v samých rozích karoserie by ovšem klidně snesl daleko větší zátěž, což de facto připouští i samotná automobilka. Před pár lety se proto na světlo světa dostal koncept up! GT.
Toto provedení sice rovněž dostalo pod kapotu jen litrový motor, nicméně spojený s přeplňováním, jež výkon zvedlo na 110 koní. Problém však tkví v tom, že poprvé jsme o něm slyšeli již v roce 2011, od té doby však internetem kolují pouze zvěsti o sériové výrobě. Naposledy se tato varianta dostala do řečí letos v lednu, kdy informační zdroj hovořil o květnovém spuštění montážních linek.
To se skutečně stalo, radost evropských zákazníků však může zkalit jeden zásadní fakt. Přeplňovaný up! je prozatím spojen pouze s jihoamerickými trhy, kde zakrátko vstoupí do prodeje s názvem up! TSI, který má lépe odhalovat potenciál pod kapotou. Ve srovnání s konceptem přitom došlo k lehčí modifikaci, pohonná jednotka tak nakonec při spalování etanolu dává k dobru „jen“ 105 koní.
Toto číslo pak ještě klesá na 101 koní při natankování klasického benzínu, stále jej ovšem doprovází točivý moment 165 Nm. Dá se tedy předpokládat, že stovku přeplňovaná varianta pokoří za méně než 9 sekund, což je výrazné zlepšení vůči současné nabídce, kde nejrychlejší sprint z nuly na 100 km/h zabírá 13,2 sekundy. Oficiálně však jízdní dynamika bohužel zveřejněna nebyla.
Kromě toho není jisté, zda půjde připlatit za aerodynamický kit, jímž se koncept up! GT chlubil. Víme ovšem, že sériová přeplňovaná varianta dostala kromě vyššího výkonu do vínku také vylepšené brzdy a podvozek. Její motor se pak postupně má přesunout i do dalších jihoamerických modelů Fox, Gol a Saveiro, kromě toho pak Volkswagen hodlá v Brazílii otevřít v roce 2018 novou továrnu.
Snahy o větší zaujetí na jihoamerických trzích jsou tedy jasné. Otázkou však zůstává, zda se up! TSI objeví také v Evropě. Nelogický či nereálný by samozřejmě takový krok nebyl. Jak je vidno, přeplňovaný motor pod kapotou sériového provedení být může, přičemž k dispozici jej Volkswagen má i na Starém kontinentu. Možná se tedy nakonec rozhodně potěšit i místní motoristy, zájem by snad byl.
Jihoameričtí řidiči se mohou těšit na brzký příchod Volkswagenu up! TSI, který pod kapotou nabídne až 105 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva