Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! šestkrát jinak: buggy, GT, cross, azzurra sailing team, eco a e-up!
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen vypustil do svého pavilonu ve Frankfurtu celou smečku konceptů postavených na základě novinky up!, tak si je pojďme projít.
VW buggy up!
Plážových vozítek postavených na šasi původního Vokswagenu Brouk existují mraky, ale při pohledu na malý stroj buggy up! prostě nelze nostalgicky nevzpomenout na film „Jestli se rozzlobíme, budeme zlí“ z roku 1974 a Puma Dune Buggy.
Tyto lehké terénní stroje se ovšem objevily o něco dříve, poprvé v 60. letech v Kalifornii. O jejich vznik a rozšíření se postaral zejména Bruce Meyers a jeho kreace s názvem Manx, která má dosud obrovské množství fanoušků.
Dvousedadlová reinkarnace od VW jezdí na 18" kolech a pneumatikách 205/40 R18, a protože přišla o střechu, konstruktéři dodatečně vyztužili podlahovou plošinu. Karoserie již není z laminátu jako původní dílo, ale využívá ocelové panely. Buggy up! měří na délku 3 584 mm a je tedy o 44 mm delší než výchozí hatchback. Narostlo rovněž do šířky - 1 672 mm je o 31 mm více než výchozí typ. Naopak výška byla značně redukována, konkrétně o 190 mm na celkových 1 288 mm.
Ačkoli je možné nad otevřenou kabinou natáhnout nepromokavé plátno, není to vysloveně nutné. Interiér odolává vodě a třeba sedadla jsou potažena neoprenem. Karoserie byla nalakována odstínem Hot Orange, který byl oblíbený zejména v 60. letech u tohoto typu aut. Volkswagen slibuje nezapomenutelné jízdní zážitky blízké motokárám, což je ovšem značně ošidná informace zejména proto, že šanci svézt se asi nedostane moc lidí.
Volkswagen buggy up! živě na IAA
VW GT up!
O jiný způsob zábavy za volantem by se měl postarat další koncept nazvaný jednoduše GT, který s úctou vzhlíží ke Golfu GTI. Bližší technické informace Volkswagen neposkytl, nicméně v tiskové zprávě připomíná, že adekvátní stádečko 75 koní základního modelu up! by mohlo být snadno rozmnoženo na rovných 100 koní. Což by při pohotovostní hmotnosti nějakých 900 kg skýtalo již docela zajímavou agilitu, velmi blízkou právě původnímu GTI.
O lehký sportovní akcent se postaral nový přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu k motoru a brzdám, denní světla LED ve stylu Porsche Turbo nebo na tak malý vůz docela velká 17palcová kola a gumy o šířce 195 mm. Záď karoserie nastříkané lakem „Oryxwhite Perleffekt“ velmi decentně zdobí dvě chromované koncovky výfuku a odtrhová hrana v horní části víka zavazadelníku.
VW cross up!
Na první pohled jde o další pseudo-terénní nesmysl z řady drsně se tvářících Volkswagenů, ale ve skutečnosti vybavených pouze upravenými nárazníky a šedivými plastovými lemy blatníků. Ve skutečnosti tu ale máme možnost podívat na předsériovou podobu pětidveřového modelu up!, takže pokud si odmyslíte podvozek zvednutý o v podstatě zanedbatelných 15 mm a větší 16palcová kola a pár detail... Přiznává to i samotný Volkswagen, takže to můžeme brát jako hotovou věc.
Živé fotky Volkswagenu cross up!
VW up! azzurra sailing team
Nepředpokládáme, že by lidé ve Volkswagenu disponovali nepřiměřeně bujnou fantazií a ve svých zprávách si vymýšleli, tudíž předpokládáme, že to, co píšou k tomu vozu, se zakládá na realitě. V takovém případě tu ale máme naprostý unikát.
Volkswagen up! azzurra sailing team je totiž společným projektem světově proslulých designérů Giorgetta Giugiara a Walter de Silvy. Ano, přesně těch mistrů, kteří si nějakou dobu nemohli přijít na jméno kvůli feceliftované Alfě Romeo 156. Ta byla dílem de Silvy, po modernizaci ovšem dostala štítek s nápisem Giugiaro a to Walter nedokázal překousnout.
Malý otevřený prototyp má být automobilem, který se ideálně hodí pro riviéry, pobřežní promenády, ale především pro majitele luxusních mořských korábů a jachet. Těm by se mohlo líbit, že čtyřmístní stroj pojmenovaný po klubu Costa Smeralda, dostal kabinu připomínající luxusní motorový člun se sedadly čalouněnými modro-bílou kůží a mahagonem obloženou palubní desku s javorovými intarziemi.
Volkswagen azzurra sailing team up! ve Frankfurtu
VW eco up!
Bylo by zvláštní, kdyby se do přestavby některého z modelů up! nějakým způsobem nepromítla v Německu oblíbená zelená politika, takže tu máme rovnou dvě eko verze. Ta první prezentuje možnost, že by se v malém městském automobilu objevila klasická jednotka spalující stlačený zemní plyn CNG místo drahého hybridního pohonu. Což zní vcelku logicky a myslí si to i samotná automobilka, která se rozhodla uvést eco up! již v příštím roce na trh.
Vůz má litrový tříválec s výkonem 68 koní a průměrnou spotřebu 3,2 kg plynu na 100 kilometrů, pokud jde o standardní verzi. Aplikací systému stop-start a technologie rekuperující brzdnou energii později vznikne i verze BlueMotion Technology se spotřebou sníženou na 2,5 kg/100 km.
Městský Volkswagen se ale při jízdě nebude spoléhat pouze na stlačený plyn uložený ve dvou vysokotlakých nádržích o celkovém objemu 72 litrů a schopných pojmout 11 kg plynu. Kromě nich eco up! dostane také 10litrovou rezervní nádrž na benzín.
Živé fotky Volkswagenu eco up!
VW e-up!
Šestý, poslední a rovněž eko-model již svým názvem naznačuje, že Volkswagen má zájem vypustit do měst také čistě elektrickou verzi. VW e-up! se v prodeji objeví v roce 2013. Dostane elektromotor s nejvyšším výkonem 82 koní a točivým momentem 210 newtonmetrů, který čerpá energii ze sady akumulátorů o kapacitě 18 kWh. Volkswagen slibuje maximální rychlost 135 km/h, a pokud na ni rychle zapomenete, pak také dojezd 130 kilometrů. Jednostupňová redukční převodovka bude mít zpátečku a převod pro jízdu vpřed ovládaný otočným ovladačem na středové konzole.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva