Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! GTI konečně míří do výroby. Ani nejmenší GTI nebude louda
12.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Godot, tak se začalo přezdívat ostré verzi nejmenšího modelu VW. Jenže na rozdíl od svého vzoru, tento Godot nakonec dorazí, ač se to zdá k nevíře.
Současné trio VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii je na trhu už šestým rokem. Za takové situace by člověk čekal spíše příchod nové generace celého trio či alespoň minimální plány na další rozvoj jeho nabídky, jenže realita je jiná. VW up! dostal loni facelift, Škodu Citigo stihl nedávno a Seat Mii si na něj ještě chvíli počká. To nutně nemusí znamenat, že vozy musí mít v nabídce jednotlivých značek větší perspektivu, jenže ony ji mají.
Potvrdil to sám šéf Volskwagenu coby značky Herbert Diess, který je přesvědčen, že up! a spol. novou generaci nepotřebují. „Up! byl loni faceliftován a dostal nové turbomotory. A stále vyhrává prakticky veškeré srovnávací testy,” řekl hrdě Diess. Podobným sebevědomým prohlášením bychom nemuseli věnovat pozornost, jenže dodal ještě jednu podstatnou věc: „Mohu oznámit, že přijdeme s modelem up! GTI, který bude s to zahrát i na strunu emocí.”
To je skoro neuvěřitelná věta. O tom, že VW s něčím takovým přijde, se mluví už od roku 2012. Už před více jak 5 léty jsme vám tak mohli ukázat specifikace prototypu up! GT či GTI, které nám toho času ukázali přímo ve Wolfsburgu. Už tehdy se mluvilo o tom, že nejmenší hot hatch značky dorazí a už tehdy měl mít prakticky tutéž techniku, o které se hovoří dnes (jak za chvíli uvidíte). Jak ale jistě dobře víte, nic takového se nestalo.
S ohledem na stáří upu! (up!u? Kdo tohle jméno vymyslel...) už jsme ani nečekali, že jej kdy poznáme, VW ale rozhodl o tom, že životní cyklus tohoto modelu bude citelně delší, než obvyklých 7 let. Přesnější plány neznáme, pokud ale loni dostal po pěti letech facelift a letos se chystá další nová verze, nečekejme, že zmizí z nabídky dříve než v roce 2020. A verze GTI tak zapadne do snah o udržení image modelu na výši.
Up! GTI se podle Diesse začne vyrábět později v průběhu letošního roku, přesný termín zatím nepadl. A jeho specifikace budou vážně skoro stejné jako u níže zmíněného prototypu - přeplňovaný tříválec 1,0 TSI je jistotou, naladěn ale bude na výkon 85 kW (115 koní). Hmotnost by se měla udržet bezpečně pod tunou (dříve 960 kg), převodovka bude k dispozici pouze šestistupňová manuální. Zrychlení na stovku by se mělo (shora) blížit 8 sekundám, maximální rychlost (zdola) atakovat 200 km/h.
Po vizuální stránce lze očekávat vzhled níže zobrazeného konceptu, jehož posun do sériové výroby už jsme ani nedoufali. Mýlili jsme se ale rádi - tohle auto by mohla být docela příjemná kapesní raketa. O její atraktivitě ovšem jistě rozhodne i cena, kterou zatím nechceme předjímat, VW umí na tomto poli také nepříjemně překvapit...

Tyto specifikace up! GTI nám VW ukázal už zkraje roku 2012. V trochu vylepšené podobě doznají produkčního zhmotnění až nyní
Hotové auto by mělo vypadat přibližně takto
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva