Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal celý svůj revoluční elektromobil na skicách, zaujme i dveřmi
23.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím bezejmenný vůz se má dostat do výroby jako druhé z pěti elektroaut. Na jedno nabití má ujet více než kdokoli ze srovnatelných konkurentů.
Pařížský autosalon, nikoliv nečekaně, potěší i příznivce elektromobilů a značky Volkswagen zároveň. Tahle automobilka představí koncept pětidveřového auta na elektřinu, o kterém jsme se poprvé konkrétně zmiňovali už v půlce měsíce a o pár dnů později vám ukázali i první oficiální obrázky. Ty zachycovaly jen části vozu, celý si jej nyní můžeme prohlédnout na oficiálních ilustracích.
Do produkčního auta se zdají mít daleko, ale leccos z toho nepochybně dělá umělecká nadsázka pro podobné kresby typický. A ty toho i tak ukazují docela dost. Design je futuristický, otevřenými dveřmi vidíme hranatý volant, vzadu je jasně patrná snaha o co nejlepší aerodynamické vlastnosti, na které ukazují hrany okolo zádě a spoiler nad zadním oknem. Vpředu téměř chybí převis, protože tu není potřeba místo na spalovací motor, a ze stejného důvodu bychom také marně hledali masku chladiče. Ilustrace ukáží i pár dalších pozoruhodných detailů, třeba plán na posuvné či snad spíše výklopné zadní dveře, které by se takto neotevíraly vpřed, ale vzad.
Jako celek vůz působí docela zajímavě, byť trochu připomíná model up!. Velikostí ale bude jinde, má být podobně velký jako Golf, ale uvnitř má být místa jako v Passatu. Na jedno nabití má dojet až 480 km daleko a podle Matthiase Müllera, šéfa VW Group, má nabíjení trvat jen 15 minut. Takhle velký dojezd bude znamenat potřebu baterií kapacitou srovnatelných s Teslou Model S a tu za 15 minut rozhodně nenabijete; s jakou technologií VW přijde, se zatím necháme překvapit.
Christian Senger, člověk zodpovědný za vývoj tohoto nového elektromobilu, říká, že konstrukce auta bude konvenční. Karoserie má využívat zejména ocel. „Nebudou žádné radikální koncepty karoserie,” uvádí Senger. Vpravdě, při obrovské úspěšnosti Golfu je nasnadě postavit elektromobil, který bude v podstatě stejný jako Golf.
Vůz má nabízet velmi široké možnosti konektivity včetně připojení k internetu a k obchodu s aplikacemi Volkswagenu. Každý řidič bude mít své unikátní „Volkswagen ID”, něco jako přihlašovací jméno, pod kterým se přihlásí do dalších takto vybavených aut VW a synchronizuje si různá nastavení a snad i hudbu, uložená místa v navigaci a případné další věci. Detailů tu zatím moc není.
Víme, že tento elektromobil by měl stát na nové modulární platformě MEB a že by měl na trh přijít v roce 2019 jako druhé z pěti elektroaut, kterými se VW Group chce „distancovat” od Dieselgate. Po hatchbacku má následovat crossover, luxusní sedan a sporťák. Předcházet mu má MPV, jehož koncepční verzi jsme dost pravděpodobně viděli v Budd-e zkraje letošního roku.
Volkswagen chce do konce roku 2025 prodávat milion elektromobilů. Nevíme, jestli tak ambiciozní číslo platí pro roční produkci, nebo zda VW chce do roku 2025 celkem prodat milion elektroaut, ovšem ani druhá možnost nevypadá příliš reálně. Přesto - nechme se překvapit. Zatím bezejmenný koncept, který máme nyní před sebou, aspoň docela dobře vypadá.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Tenhle elektromobil se představí v Paříži
Dříve jsme se mohli s autem seznámit konkrétněji, ovšem jen pohledem na jeho dílčí části
První, interní prezentace Volkswagenu se soustřeďovala hlavně na dojezd a jeho srovnání s konkurencí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva