Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal celý svůj revoluční elektromobil na skicách, zaujme i dveřmi
23.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím bezejmenný vůz se má dostat do výroby jako druhé z pěti elektroaut. Na jedno nabití má ujet více než kdokoli ze srovnatelných konkurentů.
Pařížský autosalon, nikoliv nečekaně, potěší i příznivce elektromobilů a značky Volkswagen zároveň. Tahle automobilka představí koncept pětidveřového auta na elektřinu, o kterém jsme se poprvé konkrétně zmiňovali už v půlce měsíce a o pár dnů později vám ukázali i první oficiální obrázky. Ty zachycovaly jen části vozu, celý si jej nyní můžeme prohlédnout na oficiálních ilustracích.
Do produkčního auta se zdají mít daleko, ale leccos z toho nepochybně dělá umělecká nadsázka pro podobné kresby typický. A ty toho i tak ukazují docela dost. Design je futuristický, otevřenými dveřmi vidíme hranatý volant, vzadu je jasně patrná snaha o co nejlepší aerodynamické vlastnosti, na které ukazují hrany okolo zádě a spoiler nad zadním oknem. Vpředu téměř chybí převis, protože tu není potřeba místo na spalovací motor, a ze stejného důvodu bychom také marně hledali masku chladiče. Ilustrace ukáží i pár dalších pozoruhodných detailů, třeba plán na posuvné či snad spíše výklopné zadní dveře, které by se takto neotevíraly vpřed, ale vzad.
Jako celek vůz působí docela zajímavě, byť trochu připomíná model up!. Velikostí ale bude jinde, má být podobně velký jako Golf, ale uvnitř má být místa jako v Passatu. Na jedno nabití má dojet až 480 km daleko a podle Matthiase Müllera, šéfa VW Group, má nabíjení trvat jen 15 minut. Takhle velký dojezd bude znamenat potřebu baterií kapacitou srovnatelných s Teslou Model S a tu za 15 minut rozhodně nenabijete; s jakou technologií VW přijde, se zatím necháme překvapit.
Christian Senger, člověk zodpovědný za vývoj tohoto nového elektromobilu, říká, že konstrukce auta bude konvenční. Karoserie má využívat zejména ocel. „Nebudou žádné radikální koncepty karoserie,” uvádí Senger. Vpravdě, při obrovské úspěšnosti Golfu je nasnadě postavit elektromobil, který bude v podstatě stejný jako Golf.
Vůz má nabízet velmi široké možnosti konektivity včetně připojení k internetu a k obchodu s aplikacemi Volkswagenu. Každý řidič bude mít své unikátní „Volkswagen ID”, něco jako přihlašovací jméno, pod kterým se přihlásí do dalších takto vybavených aut VW a synchronizuje si různá nastavení a snad i hudbu, uložená místa v navigaci a případné další věci. Detailů tu zatím moc není.
Víme, že tento elektromobil by měl stát na nové modulární platformě MEB a že by měl na trh přijít v roce 2019 jako druhé z pěti elektroaut, kterými se VW Group chce „distancovat” od Dieselgate. Po hatchbacku má následovat crossover, luxusní sedan a sporťák. Předcházet mu má MPV, jehož koncepční verzi jsme dost pravděpodobně viděli v Budd-e zkraje letošního roku.
Volkswagen chce do konce roku 2025 prodávat milion elektromobilů. Nevíme, jestli tak ambiciozní číslo platí pro roční produkci, nebo zda VW chce do roku 2025 celkem prodat milion elektroaut, ovšem ani druhá možnost nevypadá příliš reálně. Přesto - nechme se překvapit. Zatím bezejmenný koncept, který máme nyní před sebou, aspoň docela dobře vypadá.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Tenhle elektromobil se představí v Paříži
Dříve jsme se mohli s autem seznámit konkrétněji, ovšem jen pohledem na jeho dílčí části
První, interní prezentace Volkswagenu se soustřeďovala hlavně na dojezd a jeho srovnání s konkurencí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus