Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tristar je koncepční podobou T6, jeho výroba odstartuje příští rok
23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Předpodobu nové generace Transporteru VW ukázalo konceptem Tristar na autosalonu v Hannoveru . Nebýt valníku a off-roadové výbavy, verzi T6 nezapře.
V současnosti už čekáme záplavu novinek z autosalonů v Paříži a také na další modely, které budou odprezentovány o měsíc později na autoshow v Los Angeles. Skoro bychom při tom všem soustředění zapomněli na IAA v Hannoveru, kde se koná výstava užitkových vozů. Ne snad, že bychom se na ně zaměřovali, ale protože i tam se najde zajímavý kus pro klasičtější transport. Například koncepční podoba Volkswagenu s názvem Tristar nám dává vodítka k velice oblíbenému modelu Transporter nové generace, kterou Němci představí jako T6 už v příštím roce.
Terénní pick-up odhalený v přítomnosti německé rokové kapely The Scorpions podle automobilky disponuje stejným záběrem všemožných schopností jako nože Swiss Army. Zvládá extrémní terénní podmínky a také velmi luxusní a pohodlnou přepravu dvojice cestujících s pěkně těžkým nákladem na korbě. Tristar se tváří nejen jako rváč do větru, deště a bahna, ale také jako pěkně zařízená kancelář pro ředitele společnosti.
S tímto 4 788 milimetrů dlouhým, 2 320 mm širokým a přes dva metry vysokým žluťáskem VW slaví třicáté výročí od vzniku prvního konceptu Syncro a jako základ samozřejmě použilo všem dobře známý Transporter. Pohon všech kol 4Motion je doplněn mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu a pro toulky mimo silnice poslouží o tři centimetry zvýšená světlá výška i sedmnáctipalcová kola s pneumatikami na off-road od BF Goodrich. Aby vůz také odolněji vypadal, dostal navíc oplastování spodních částí nárazníků a prahů.
Na agresivně vypadající, ale celkově uhlazené přídi najdeme kromě LED světlometů a pochromované mřížky chladiče také naviják, nákladový prostor valníku obsahuje pro jistotu i náhradní kolo. Ledky najdeme samozřejmě i na zadní části korby, která se dá nakládat mimo jiné z boku. Nejzajímavější je možnost schovat část nákladu do prostoru pod valníkem, kde bude chráněn před nepříznivými povětrnostními podmínkami a prachem. Pokud se na tuhle předprodukční podobu podíváte pozorně, můžete si představit, jak bude vypadat příští T6.
Jistou nápovědu o připravovaném modelu nám může dát také interiér, i když zde se spíše koukáme na podobu nejluxusnějších verzí. Nechybí zde jednolitá palubní deska s hnědými plasty a koženými sedadly ve stejnobarevném provedení. Volant přichází z dobře známých modelů, avšak jistě odlišnosti se přeci jen najdou - například odkládací plochy a schránky, kterých tu není málo. Mezi vychytávky patří nejen otočná dvojice sedadel, dvacetipalcový tablet na videokonference a luxusní audioaparatura, ale také stroj na espresso s celou barovou vložkou a několika klasickými elektrickými zásuvkami.
Tento kus je poháněn dvoulitrovým TDI s výkonem 204 koní při 4 000 otáčkách a disponuje také maximem točivého momentu 450 Nm (od 1 400 otáček), přičemž přenos výkonu na všechna kola zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, s jejíž pomocí dokáže Tristar sprintovat na stovku za deset sekund a rozjet se na 185 km/h. Automobilka prohlásila, že se bude nový Transporter T6 tomuto konceptu silně podobat. Odečtěme si většinu vychytávek, přidejme místo valníku kabinu a není důvod nevěřit. Porovnat je každopádně budeme moci už příští rok v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.















Nový VW Tristar je předprodukčním kusem nového Transporteru T6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva