Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Transporter T6: nová generace je venku, blíže má k faceliftu
16.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Transporter je spíše větším facelitem než zcela novou generací. Do vínku však dostal LEDky, kvalitnější kabinu a více bezpečnostních prvků.
Příchod nové generace Volkswagenu Transporter T6 jsme avizovali již v polovině března, kdy německá automobilka poslala do světa první ilustraci. Ta naznačovala, že po stránce vizuální se dočkáme de facto jen evoluce, což první sada fotografií jen potvrzuje. Tisková zpráva pak zmiňuje zachování stejných rozměrů a siluety, jakými disponovala generace předchozí, pročež bychom měli hovořit spíše o výraznějším faceliftu. Marketingovému oddělení značky ovšem neporoučíme, pročež tedy zůstaneme u oficiálního označení.
Naše představení „nové generace” zahájíme novinkami, jimiž se pyšní exteriér. Máme tu tedy novou čelní masku, se kterou dorazily ostře řezané světlomety. Ty se u verzí určených pro převoz pasažérů mohou chlubit LEDkovou technikou, což platí i v případě zadních partií. Zde pak najdeme také přestylizované páté dveře, jejichž součástí je i nenápadný spoiler. Zmínit pak můžeme ještě zvýrazněné blatníky, tím ovšem venkovní proměna končí.
Větší množství změn se dotklo kabiny, která profituje z kvalitnějších materiálů. Zcela přepracována pak byla palubní deska, která hostí řadu metalických doplňků a multimediální systém s 6,33palcovým displejem. Ten je osazen senzory reagujícími na pohyb rukou posádky, kdy při přiblížení rukou řidiče či spolujezdce systém přepne obrazovku ze základního režimu do ovládacího. Bezdotykově lze pak ovládat i listování či rolování třeba v hudebním archivu.
V rámci bezpečnosti zmíníme hlavně Front Assist, který je standardem pro výbavu Multivan Business (užitková verze či stupně Multivan a Caravelle jej mají za příplatek). Jeho součástí je adaptivní tempomat či funkce City Emergency Braking, která, pokud řidič nereaguje, v rychlostech do 30 km/h samočinně aplikuje brzdy. Mimo to je v nabídce i Light Assist, který dokáže v případě protijedoucích vozidel automaticky ztlumit čelní světlomety.
Pod kapotou pak najdeme dvoulitrové benzinové a dieselové motory, přičemž Evropa se nejspíše může těšit pouze na „naftožrouty“, kteří plní emisní normy Euro 6. Počítat přitom můžete s výkony 84, 102, 150 nebo 204 koní, benzinový agregát pak dává k dobru 150 a 204 koní. Spojen je však s normami Euro 5. Mimo to všechny pohonné jednotky spoléhají na standardní systém start/stop, data o spotřebě či jízdní dynamice však známa nejsou.
Přesunout se tak můžeme k speciální variantě Generation SIX, která byla odhalena společně se standardními modely a jejíž výbava byla rozšířena o čelní i zadní LEDky a mlhovky s funkcí Corner. Dále tu máme dvoubarevný lak, 18palcová litá kola v retro designu či zatmavená okna a chromové doplňky. Uvnitř pak nechybí sedadla čalouněná dvěma odstíny Alcantary či volant a hlavice řadicí páky potažená kůží.
Jak dlouho tato verze v nabídce vydrží, to již tisková zpráva nespecifikuje, stejně jako není známa ani její cena. Základní užitkovou variantu je ovšem možné na německém trhu pořídit od 23 035 Eur (cca 632 000 Kč), za Multivan určený k převozu pasažérů pak dáte minimálně 29 952 Eur (821 500 Kč).





Nový VW Transporter T6 bude k mání i ve verzi Generation SIX, která skládá hold originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva