Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Touran 2014 přistižen, skrývá takřka nezměněná karoserie novou platformu?
2.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější německý kompaktní van se zvenčí prakticky nezměnil. Má však být o 100 kilo lehčí, uvnitř pak nabídne sedadla typu EasyFold.
Volkswagen Touran je pro německou automobilku zlatým dolem, který těží již více než deset let. Za tu dobu pochopitelně nepřišla na svět pouze jedna generace, ale dvě, přičemž ta novější dorazila v roce 2010. Letos by tedy na řadě měl být výraznější facelift, s tím ale VW podle posledních zpráv příliš nepočítá. Místo toho prý hodlá vyrukovat se zcela novou verzí, která bude postavena na platformě MQB. Díky tomu by hmotnost měla klesnout o nějakých 100 kilogramů, což napomůže jak spotřebě, tak jízdní dynamice.
Tento krok je na jednu stranu logický, na tu druhou nám ovšem vrtá v hlavě. Ne zrovna levná evoluce po nějakých třech čtyřech letech totiž není cestou ke snížení nákladů a zvýšení zisku. A to ani za předpokladu, že by nový Touran překonal prodejní výsledky toho předchozího, který byl nežádanějším vanem svého druhu v Německu. Tento fakt se navíc nezdá být příliš reálným, neboť podle špionážních fotek Volkswagen sáhl po takřka nezměněném designu, který již nebude lákat tak jako v době premiéry.
Na druhou stranu, podle prohlášení VW má každý vůz postavený na dané platformě stát za 20procentní úsporou v rámci dodávek materiálu, na celkových produkčních nákladech se pak ušetří dokonce 30 %. Dá se tedy předpokládat, že i kdyby prodeje zůstaly na své dosavadní úrovni, německá automobilka nakonec na automobilu vydělá. A to přesto, že kromě nové platformy hodlá vozu nadělit také rozsáhlejší vnitřní výbavu, která půjde de facto na náklady VW.
I přesto ale máme o příchodu nové generace pochybnosti. Naši kolegové z německého AMu však trvají na svém, přičemž podle nich by se vůz měl objevit v prodeji v závěru roku, kdy hodlá zaujmout hlavně systémem sedadel EasyFold. Ten je převzat z Volkswagenu Sharan a jeho podstatou je snadné sklopení druhé řady sedadel do podlahy. Přístup k nim však bude na rozdíl od většího sourozence konvenční cestou a ne skrze posuvné boční dveře.
Vyjma toho pak dorazí také nový motor 1,4 TSI s deaktivací poloviny válců, což by se mělo projevit úsporou paliva ve výši 0,4 l/100 km. Dále pak můžeme očekávat vyšší bezpečnost spojenou se zmiňovanou platformou, v rámci samotného designu se ale jedná pouze o nové nárazníky, kapotu a světla, což jsou prvky typické pro facelift. Uvidíme tedy, co z výše uvedeného se nakonec ukáže být pravdou.
Na trajektu do Skandinávie byl prý nachytán zcela nový Volkswagen Touran
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva