Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Touareg 2015: facelift přinesl novou příď a 13 koní navíc pro V6 TDI
17.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se po lehké modernizaci pyšní i vyšším výkonem, spotřeba však poklesla. Kromě toho dostanete více chromu uvnitř i zvenčí.
Pro německý koncern Volkswagen Group je čínský trh očividně o poznání důležitější než ten americký. Patrné je to nakonec i na skladbě stánků značky na autosalonech v New Yorku a Peking - zatímco v prvním případě jsme svědky debutu faceliftovaného sedanu Jetta, ve druhém nás automobilka hodlá ohromit konceptem Golf R 400 a další studií, o které vás zpravíme za chvíli. Oběma konceptům pak bude záda krýt VW omlazené SUV Touareg, které byste již od léta měli najít v showroomech značky.
Prozatím přitom bude řeč pouze o standardním provedení, krátce po zmiňovaném zahájení prodeje ovšem Volkswagen představí také výbavu R-Line. Ta opětovně přinese sportovní nárazníky, s nimiž můžete spřáhnout litá kola o až 21palcovém rozměru. Kabinu pak bude zdobit čalounění kombinující Alcantaru a kůži Nappa. To jsme ale trochu předběhli, vrátit bychom se tedy měli zpátky ke standardní verzi.
Ta se nově pyšní kompletně novou přídí, která přinesla obměněná světla, nárazník i čelní masku. Nový je pak i zadní nárazník, zatímco v paletě 12 barev najdeme pět nových odstínů. Mimo to do portfolia přibyla 18palcová desetipaprsková litá kola či pětipaprskové dvacítky a sáhnout můžete i po paketu Chrome & Style, který přidává na bocích a zádi na chromování.
Stejně tak se většího množství chromu nově dočkáme v kabině, kde se zároveň objevuje nový otočný ovladač a nové barvy čalounění. Stránku bezpečnostní pak plní devět standardně dodávaných airbagů či celá řada elektronických berliček v podobě adaptivního tempomatu, přednárazových či ponárazových systémů, monitoringu jízdy ve správném pruhu a vozů ve slepém úhlu.
Po stránce mechanické ale již prakticky není o čem mluvit, neboť standardem je opět pohon všech kol 4Motion a osmistupňová automatická převodovka. Kromě toho pak v nabídce nadále figurují tři dieselové a jedna hybridní verze, která přichází s nezměněným výkonem 380 koní, průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a 50kilometrovým dojezdem na elektřinu.
Po stránce naftožroutů se pak změn nedočkáme u vrcholného osmiválce TDI, který opětovně produkuje 340 koní. Spotřeba základní pohonné jednotky V6 TDI BlueMotion o výkonu 204 koní však klesla na 6,6 l/100 km, stejně jako lze počítat s menší žíznivostí (6,8 l/100 km) u potentnějšího šestiválce. Jeho výkon přitom narostl o 13 koní na 258 k.
Mimo tyto pohonné jednotky budou k mání také ryze benzinové šestiválce či osmiválce, ty však mají příchod do Evropy zapovězený. Pokud tedy máte raději vonnější výpary pohonných hmot, budete muset sáhnout po šedém dovozu z Číny nebo Ruska. Na ceny je ovšem třeba vyčkat blíže ke zmiňovanému letnímu zahájení prodeje.
Volkswagen Touareg dostal kompletně přepracovanou příď, pod kterou se nacházejí úspornější dieselové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva