Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Touareg 2015: facelift přinesl novou příď a 13 koní navíc pro V6 TDI
17.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se po lehké modernizaci pyšní i vyšším výkonem, spotřeba však poklesla. Kromě toho dostanete více chromu uvnitř i zvenčí.
Pro německý koncern Volkswagen Group je čínský trh očividně o poznání důležitější než ten americký. Patrné je to nakonec i na skladbě stánků značky na autosalonech v New Yorku a Peking - zatímco v prvním případě jsme svědky debutu faceliftovaného sedanu Jetta, ve druhém nás automobilka hodlá ohromit konceptem Golf R 400 a další studií, o které vás zpravíme za chvíli. Oběma konceptům pak bude záda krýt VW omlazené SUV Touareg, které byste již od léta měli najít v showroomech značky.
Prozatím přitom bude řeč pouze o standardním provedení, krátce po zmiňovaném zahájení prodeje ovšem Volkswagen představí také výbavu R-Line. Ta opětovně přinese sportovní nárazníky, s nimiž můžete spřáhnout litá kola o až 21palcovém rozměru. Kabinu pak bude zdobit čalounění kombinující Alcantaru a kůži Nappa. To jsme ale trochu předběhli, vrátit bychom se tedy měli zpátky ke standardní verzi.
Ta se nově pyšní kompletně novou přídí, která přinesla obměněná světla, nárazník i čelní masku. Nový je pak i zadní nárazník, zatímco v paletě 12 barev najdeme pět nových odstínů. Mimo to do portfolia přibyla 18palcová desetipaprsková litá kola či pětipaprskové dvacítky a sáhnout můžete i po paketu Chrome & Style, který přidává na bocích a zádi na chromování.
Stejně tak se většího množství chromu nově dočkáme v kabině, kde se zároveň objevuje nový otočný ovladač a nové barvy čalounění. Stránku bezpečnostní pak plní devět standardně dodávaných airbagů či celá řada elektronických berliček v podobě adaptivního tempomatu, přednárazových či ponárazových systémů, monitoringu jízdy ve správném pruhu a vozů ve slepém úhlu.
Po stránce mechanické ale již prakticky není o čem mluvit, neboť standardem je opět pohon všech kol 4Motion a osmistupňová automatická převodovka. Kromě toho pak v nabídce nadále figurují tři dieselové a jedna hybridní verze, která přichází s nezměněným výkonem 380 koní, průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a 50kilometrovým dojezdem na elektřinu.
Po stránce naftožroutů se pak změn nedočkáme u vrcholného osmiválce TDI, který opětovně produkuje 340 koní. Spotřeba základní pohonné jednotky V6 TDI BlueMotion o výkonu 204 koní však klesla na 6,6 l/100 km, stejně jako lze počítat s menší žíznivostí (6,8 l/100 km) u potentnějšího šestiválce. Jeho výkon přitom narostl o 13 koní na 258 k.
Mimo tyto pohonné jednotky budou k mání také ryze benzinové šestiválce či osmiválce, ty však mají příchod do Evropy zapovězený. Pokud tedy máte raději vonnější výpary pohonných hmot, budete muset sáhnout po šedém dovozu z Číny nebo Ruska. Na ceny je ovšem třeba vyčkat blíže ke zmiňovanému letnímu zahájení prodeje.
Volkswagen Touareg dostal kompletně přepracovanou příď, pod kterou se nacházejí úspornější dieselové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch