Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW to s konkurováním Tesle myslí vážně. Nový Touareg zkopíruje její velkou výhodu
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak může dnes VW konkurovat Tesle? Prakticky nijak, ne s tím co, nabízí v případě techniky i elektroniky. Nový Touareg tak trochu zatroubí k útoku.
I když se to před pár lety zdálo nemožné, dnes je Tesla pro mnohé vzorem. Jistě ne po stránce ekonomických výsledků, jakákoli jiná automobilka by s takovou bilancí dávno zkrachovala, po technické stránce ale ano. I největší automobilový koncern světa přiznává, že Tesla má schopnosti, které postrádá, nehodlá to tak ale nechat být. Jeho šéf říká, že právě VW je tou firmou, která zastaví Teslu a byť se to může zdát velmi sebevědomým prohlášením, nyní tu máme první hmatatelný projev.
I Škoda ostatně nedávno představila cíle, jakých chce dosáhnout u svých elektromobilů a byl mezi nimi i stejný způsob aktualizací, jaký používá Tesla. Tedy přes internet. To je zvlášť v dnešní době obrovská výhoda, neboť míra elektronizace aut je stále větší a pouhou změnou pár řádek v softwarovém kódu můžete ovlivnit nejen fungování věcí jako je palubní systém, ale klidně i chování motoru, řízení, podvozku, převodovky, brzd... V podstatě čehokoli.
I „staré automobilky” tento software aktualizují, pochopitelně, novou verzi vám ale nahrají jen v autorizovaném servisu. V tom se čas od času zjeví skoro každé prodané auto, jenže to je právě to - může to být také jednou za dva roky nebo i déle, což je čas, za který se svět automobilové elektroniky změní k nepoznání. Online aktualizace mohou proběhnout ihned, klidně několikrát do týdne, ať už je zákazník s vozem skoro kdekoli.
Na to ostatní musí reagovat a nedalo se čekat, že by Škoda v rámci koncernu VW byla jediná, natož pak první. A teď už to není domněnkou, ale faktem - Volkswagen ohlásil, že tento systém skutečně nasadí a s detaily prozradil i to, jaký vůz a kdy jej bude mít na palubě.
Vůbec prvním modelem koncernu VW, který bude možné aktualizovat online, se tedy stane chystaná třetí generace Volkswagenu Touareg. Ta by měla přijít v říjnu, přičemž o měsíc později odstartuje sériová výroba. První kusy by se pak k zákazníkům měly dostat ještě před Vánoci.
Mimo to víme, co všechno má být přes internet aktualizováno. Nejde tu jen o diagnostiku, VW mluví i o změnách, které budou umět ovlivňovat také jízdní projev, mj. spotřebu či výkon motoru Jinými slovy, aktualizováno bude moci být prakticky vše, podobně jako u Tesly. To je u automobilky jako VW malá revoluce - i tady se může najednou stát, že „vzduchem” dostanete rázem lepší auto, třeba rychlejší nebo úspornější.
Dalším koncernovým vozem, který bude možné vylepšit přes internet, se stane Audi Q7. Dá se tedy očekávat, že další budou následovat - na stejných základech stane nové Porsche Cayenne, používá je Bentley Bentayga, dostane je Lamborghini Urus... A může trvat jen pár let, než bude tuto věc zvládat většina aut koncernu VW. Opravdu malá revoluce...


Nová generace Volkswagenu Touareg byla již před časem nafocena zcela s minimem maskování. Nově víme i více o technice a hlavně její elektronice
Produkční auto bude mí zjevně hodně blízko ke konceptu T-Prime
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha