Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan XL nafocen bez maskování i v Evropě, vypadá menší než Kodiaq
16.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdání u koncernových vozů často klame. Prodloužený Tiguan, který se stane součástí větší rodiny, totiž dosahuje stejných rozměrů jako české SUV.
Tento víkend jsme vás mohli seznámit s konečnou podobou Škody Kodiaq, tedy alespoň většiny z ní. Vůz se sice oficiálně představí až 1. září, nicméně mladoboleslavská značka již vypustila do světa nemalé množství detailů. Jejich seskládáním do jednoho obrázku nám vykrystalizoval zejména pohled na bok, kde si můžeme povšimnout především dlouhého rozvoru a většího zadního převisu. Důvod je prostý a tkví ve třetí řadě sedadel, kterou si za příplatek budete moci pořídit.
Proč zde ale o tom hovoříme? Zejména kvůli Volkswagenu Tiguan XL, který byl nově nafocen bez maskování také na evropských silnicích. Všeobecně se totiž má za to, že oba vozy dostanou do vínku prakticky totožné proporce. Při vizuálním srovnávání se ovšem zdá, že varianta od Škody bude o trochu mohutnější.
Je ale otázkou, zda to tak ve skutečnosti bude, nebo jde jen o vizuální dojem daný odlišným tvarováním zadního bočního okna. Vozy nemusí být stejně dlouhé, mluví se však o tom, že Tiguan XL v oblasti rozvoru přeroste základní provedení o 110 mm, ve výsledku tedy nabídne 2 791 mm. Tedy naprosto stejně jako Kodiaq. V rámci délky by se pak měl zvětšit o nějakých 20 cm na 4,7 metru, což je opět rozměr Škody.
Veškeré indicie tedy nasvědčují tomu, že mechanicky půjde o jednovaječná dvojčata o velmi podobné délce, která se budou lišit zejména vzhledem. A to nikoliv pouze odlišnými logy či světlomety, ale kupříkladu také oním tvarem zadního bočního okna. Odlišné budou také nárazníky, lemy blatníků či spodek karoserie, na pohled to zkrátka budou dvě jiná auta.
Srovnávání s českým SUV ale již nechme stranou, místo toho se soustřeďme pouze na zástupce německé značky. Ten bude součástí širší rodiny, než se původně plánovalo, a jejíž expanze se očekává během dvou tří let. Kromě základní varianty a provedení XL má dorazit také kupé, které bude sdílet rozvor s pětimístným modelem. Vůči němu však přidá na stylu.
Šéf divize kompaktních vozů Volkswagenu Jochen Böhle pak dodává, že stále ještě nebylo rozhodnuto, zda vůz bude nabízen s off-roadovým paketem umocňujícím nájezdové úhly jako jeho klasicky střižený příbuzný. Marketingový a prodejní tým se ovšem více kloní k ryze silničnímu zaměření, což by s ohledem na zmiňovanou vizáž dávalo smysl.
Rozhodnuto pak rovněž nebylo o výrobní lokalitě, ve hře je však jak Wolfsburg, tak i španělský Martorell. Tiguan XL ve srovnání s tím bude montován v Číně a Mexiku, což souvisí s jeho hlavními trhy. Na další informace je třeba vyčkat, přičemž debut prodloužené verze s ohledem na absenci kamufláže je nejspíše již za dveřmi.
Níže přikládáme tři fotografie přistiženého prototypu nové CX-5, další si můžete prohlédnout v galerii na Auto Express.
Chystaný Volkswagen Tiguan XL byl nafocen také v Evropě, je stejný jako ten pro Čínu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva