Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan 2015: nová generace naroste ve všech směrech, kromě motorů
13.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV bude delší a prostornější, hmotnost má klesnout pod 1,5 tuny. Proto dorazí maximálně s dvoulitry.
Současné provedení Volkswagenu Tiguan se na trh dostalo již v roce 2007, a tak se začíná blížit ta správná doba k představení nové generace. K tomuto kroku ale hned tak nedojde, neboť podle zdrojů ze zákulisí značky by modernizované SUV mělo dorazit do prodeje až na počátku roku 2015. Stejně jako Golf sedmé generace bude přitom používat platformu MQB, jejíž flexibilita umožní výrazné zvětšení rozměrů - rozvor by dokonce měl narůst ze stávajících 2 604 mm na 2 700 mm.
S touto změnou dorazí větší prostor na zadních sedadlech, počítat ovšem máme pouze s pětimístnou koncepcí. Ta sedmimístná je určena většímu SUV, které se má objevit v roce 2016 a jež zřejmě vzejde z chystaného modelu tuzemské Škody. Délka tohoto SUV by se přitom měla pohybovat někde okolo pěti metrů, aby tak byl zachován patřičný odstup od Tiguanu. Kromě rozvoru se totiž druhá generace protáhne i do délky, aby nabídla větší zavazadelník.
Vzhled obou novinek budou ovlivňovat koncepty Cross Coupe a CrossBlue, přičemž u menšího modelu Volkswagen přistoupí po vzoru Škody Yeti 2014 k rozvětvení nabídky na dvě části. Ta první se zaměří na sportovní eleganci, zatímco druhá se zvažovaným názvem Tiguan Escape bude favorizovat jízdu v terénu. I proto dostane výraznější plasty v oblasti prahů a blatníků a zároveň kvůli lepším nájezdovým úhlům přijde o ochranné plechy vpředu a vzadu.
U „městského“ provedení bychom měli počítat s nárůstem velikosti kol až na 19 palců, které u verze R-Line doprovodí dvojice koncovek výfuku. Chybět pak nebude ani střešní spoiler nebo zadní diody, zatímco poznávacím znamením se stanou blatníky s hranatým vykrojením. Vybrat si přitom budete moci pohon předních nebo všech čtyř kol, z nichž ten druhý staví stejně jako třeba Škoda Octavia 4x4 na páté generaci systému Haldex.
Jelikož díky platformě MQB má jít hmotnost dolů (dokonce pod 1 500 kg), neměl by být překvapením také downsizing pohonných jednotek. V rámci benzinových agregátů lze tak očekávat přeplňované motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI, zatímco turbodiesely zastoupí 1,6litrový a dvoulitrový čtyřválec. Standardem u všech bude systém start/stop, vybrané agregáty pak VW spojí s novým desetistupňovým automatem DSG.
Kromě toho prý máme očekávat příchod verze BlueMotion, stejně jako v nabídce nebude chybět hybridní verze. Obě se samozřejmě zaměří na extrémně nízkou spotřebu, udávané hodnoty ale budou dle tradic Volkswagenu reálnému světu velmi vzdálené. Mimo to značka zvažuje také ostré provedení Tiguan R, zde však nejprve bude třeba analýza poptávky po Audi RS Q3.
Od čtyř kruhů by pak novinka Volkswagenu měla pochytit i um ve zpracování interiéru, který se bude točit okolo nového dotykového displeje. Ten na sebe má vzít podobu tabletu, přičemž určen bude primárně navigaci a audio systému. Klimatizace by totiž měla dostat své vlastní kruhové ovladače.
To jsou prozatím všechny známé novinky, přičemž jejich upřesňování (či naopak vyvracení) můžeme očekávat v průběhu příštího roku. Na ženevském autosalonu by se pak nový Tiguan mohl představit ve formě předprodukčního prototypu, zatímco do Paříže by již dorazila novinka v sériovém balení.
Nová generace Volkswagenu Tiguan se již ukázala na neoficiálních ilustracích. A to včetně verze kupé, která by měla dorazit později
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva