Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan 2015: nová generace naroste ve všech směrech, kromě motorů
13.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV bude delší a prostornější, hmotnost má klesnout pod 1,5 tuny. Proto dorazí maximálně s dvoulitry.
Současné provedení Volkswagenu Tiguan se na trh dostalo již v roce 2007, a tak se začíná blížit ta správná doba k představení nové generace. K tomuto kroku ale hned tak nedojde, neboť podle zdrojů ze zákulisí značky by modernizované SUV mělo dorazit do prodeje až na počátku roku 2015. Stejně jako Golf sedmé generace bude přitom používat platformu MQB, jejíž flexibilita umožní výrazné zvětšení rozměrů - rozvor by dokonce měl narůst ze stávajících 2 604 mm na 2 700 mm.
S touto změnou dorazí větší prostor na zadních sedadlech, počítat ovšem máme pouze s pětimístnou koncepcí. Ta sedmimístná je určena většímu SUV, které se má objevit v roce 2016 a jež zřejmě vzejde z chystaného modelu tuzemské Škody. Délka tohoto SUV by se přitom měla pohybovat někde okolo pěti metrů, aby tak byl zachován patřičný odstup od Tiguanu. Kromě rozvoru se totiž druhá generace protáhne i do délky, aby nabídla větší zavazadelník.
Vzhled obou novinek budou ovlivňovat koncepty Cross Coupe a CrossBlue, přičemž u menšího modelu Volkswagen přistoupí po vzoru Škody Yeti 2014 k rozvětvení nabídky na dvě části. Ta první se zaměří na sportovní eleganci, zatímco druhá se zvažovaným názvem Tiguan Escape bude favorizovat jízdu v terénu. I proto dostane výraznější plasty v oblasti prahů a blatníků a zároveň kvůli lepším nájezdovým úhlům přijde o ochranné plechy vpředu a vzadu.
U „městského“ provedení bychom měli počítat s nárůstem velikosti kol až na 19 palců, které u verze R-Line doprovodí dvojice koncovek výfuku. Chybět pak nebude ani střešní spoiler nebo zadní diody, zatímco poznávacím znamením se stanou blatníky s hranatým vykrojením. Vybrat si přitom budete moci pohon předních nebo všech čtyř kol, z nichž ten druhý staví stejně jako třeba Škoda Octavia 4x4 na páté generaci systému Haldex.
Jelikož díky platformě MQB má jít hmotnost dolů (dokonce pod 1 500 kg), neměl by být překvapením také downsizing pohonných jednotek. V rámci benzinových agregátů lze tak očekávat přeplňované motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI, zatímco turbodiesely zastoupí 1,6litrový a dvoulitrový čtyřválec. Standardem u všech bude systém start/stop, vybrané agregáty pak VW spojí s novým desetistupňovým automatem DSG.
Kromě toho prý máme očekávat příchod verze BlueMotion, stejně jako v nabídce nebude chybět hybridní verze. Obě se samozřejmě zaměří na extrémně nízkou spotřebu, udávané hodnoty ale budou dle tradic Volkswagenu reálnému světu velmi vzdálené. Mimo to značka zvažuje také ostré provedení Tiguan R, zde však nejprve bude třeba analýza poptávky po Audi RS Q3.
Od čtyř kruhů by pak novinka Volkswagenu měla pochytit i um ve zpracování interiéru, který se bude točit okolo nového dotykového displeje. Ten na sebe má vzít podobu tabletu, přičemž určen bude primárně navigaci a audio systému. Klimatizace by totiž měla dostat své vlastní kruhové ovladače.
To jsou prozatím všechny známé novinky, přičemž jejich upřesňování (či naopak vyvracení) můžeme očekávat v průběhu příštího roku. Na ženevském autosalonu by se pak nový Tiguan mohl představit ve formě předprodukčního prototypu, zatímco do Paříže by již dorazila novinka v sériovém balení.
Nová generace Volkswagenu Tiguan se již ukázala na neoficiálních ilustracích. A to včetně verze kupé, která by měla dorazit později
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch