VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí

Volkswagen přizpůsobil dvoulitrový turbodiesel emisním normám Euro 6 a navýšil jeho výkon na 150, případně pak 184 koní. Spotřeba šla ovšem dolů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí

28.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen přizpůsobil dvoulitrový turbodiesel emisním normám Euro 6 a navýšil jeho výkon na 150, případně pak 184 koní. Spotřeba šla ovšem dolů.

Pokud byl v posledních měsících na stránkách Autoforum.cz zmíněn Volkswagen Tiguan, pak vždy byla řeč o druhé generaci. Ta se podle všeho měla ukázat v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž prodej měl začít krátce poté. Jak ovšem naznačuje nejnovější vývoj, modernizovaný německý crossover do showroomů hned tak nezamíří. Automobilka totiž aktuálně odhalila několik vylepšení, které do vínku dostane stávající provedení.

Tím samozřejmě netvrdíme, že se nový Tiguan v hesenské metropoli neobjeví. Nicméně i kdyby se tak stalo, v prodeji bude nejdříve příští rok. Nedá se totiž předpokládat, že by Volkswagen přistoupil k jistým úpravám první generace a pak ji po pouhých pár týdnech stáhnul z trhu. Tím můžeme s filozofováním skončit a místo toho se vrhneme na ony změny, které souvisí zejména s motorovým prostorem.

Obě modifikace se týkají dvoulitrového turbodieselu, který dostal do vínku více výkonu. Namísto 140 koní jich nyní produkuje 150, přičemž točivý moment narostl o 20 procent na 340 Nm. V závislosti na použité převodovce a pohonu předních či všech čtyř kol se pak spotřeba pohybuje od pěti do 5,7 litru na sto kilometrů, emise CO2 pak oscilují mezi 130 a 150 gramy na kilometr.

Druhá verze pro změnu nově nabízí 177 koní namísto 184, točivý moment ovšem zůstal na stejné hodnotě jako před modernizací. Došlo však ke snížení spotřeby ze šesti litrů na 5,7 l/100 km, v obou případech lze pak počítat se splněním emisních norem Euro 6. Další pohonné jednotky v nabídce však již modifikaci nepotřebují, přísnějším regulím totiž již delší dobu vyhovují.

Kromě motorového prostoru se vylepšení dotklo také kabiny, kde najdeme novou generaci audiosystémů s rádii Composition Colour a Comosition Media. V obou případech nechybí dotykové displeje, osm reproduktorů a možnost spárování s celou řadou externích zařízení, dále lze pak vsadit na navigaci Discover Media, která již standardně zahrnuje paket Guide & Inform.

Za příplatek pak můžete sáhnout také po aplikaci App Connect, skrze kterou můžete „vyrazit“ na nákup ke Googlu nebo Applu. Kromě toho tu pak máme ještě Media Control, tedy další aplikaci, která umožňuje ovládání několika funkcí skrze tablet i pasažérům sedícím vzadu. Tím nám ovšem veškeré modernizace končí.

Ve výsledku tedy změn není mnoho, nicméně i tak svědčí o pozdějším zahájení prodeje nové generace Volkswagenu Tiguan. Pokud by totiž automobilka počítala s uvedením na trh ještě letos, rozhodně by tyto kroky nepodnikala.


VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 1 - Tiguan2011 Tiguan201101VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 2 - Tiguan2011 Tiguan201102VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 3 - Tiguan2011 Tiguan201106VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 4 - Tiguan2011 Tiguan201112VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 5 - Tiguan2011 Tiguan201113VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 6 - Tiguan2011 Tiguan201117VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 7 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 11VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 8 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 10VW Tiguan 2015 dostal nové motory, nástupce proto hned tak nedorazí - 9 - VW Tiguan 2011 facelift prvni 09
VW Tiguan nakonec ještě nějaký ten měsíc zůstane v prodeji, značka namísto nové generace navýšila výkon dvoulitrového motoru a přišla s nabídkou nových multimédií

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.