Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Prime GTE je nové vrcholné SUV, má revoluční interiér
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový koncept dostal hybridní ústrojí s 381 koní, především pak ale vnitřek s pro VW revolučním pojetím. Ve výrobě se má objevit už příští rok.
Německá automobilka již v průběhu minulého týdne naznačila, že hodlá na autosalonu v Pekingu odhalit nové SUV. To bylo popisováno jako „jeden z nejpokrokovějších vozů na světě“, přičemž s ohledem na životní cyklus Volkswagenu Touareg jsme měli za to, že jde o nástupce. Realita je však nakonec trochu jiná. Značka ve svém útoku na segment crossoverů a SUV zařadila plnou rychlost, koncept T-Prime GTE je předobrazem zcela nového vrcholného modelu, jenž se postaví i nad Touareg.
Ještě než se budeme zabývat samotným konceptem, v krátkosti zmíníme, čím by nás chtěl Volkswagen v příštích letech zaujmout. Po pětimístném Tiguanu dorazí i verze se třemi řadami sedadel, tu pak bude následovat již zmiňovaný nástupce Volkswagenu Touareg. Kromě toho přijsou ještě dvě menší SUV, jedno o velikosti Golfu, které se inspiruje konceptem T-Roc. Druhé pak vzejde z příštího Pola, přičemž vzhled a pojetí nám naznačila ženevská studie T-Cross Breeze.
Tím bude nabídka, alespoň prozatím, ucelena a jak už zaznělo, na jejím vrcholu bude stát auto odvozené od konceptu T-Prime GTE. Ten měří 5 070 milimetrů na délku, je tedy o 10 mm delší než první Phaeton a stávající Touareg přesahuje dokonce o 171 mm. Zároveň počítá se šířkou 1 999 mm a výškou 1 707 mm, rozvor prozatím specifikován nebyl. Dá se ovšem předpokládat, že bude dostatečný na tři řady sedadel, ačkoliv konceptmá pouze čtyři individuální křesla.
Venkovní vzhled odpovídá klasickému koncernovému stylu, což ale v tomto případě neberte jako výtku. Naopak se zdá, že u Volkswagenu odvedli velmi dobrou práci a své vrcholné SUV obdařili lepší vizáží než třeba sesterské Audi Q7. To připomíná spíše minivan než klasický off-road, což je pravý opak tohoto konceptu. Zda ovšem budou jeho linie zachovány také u produkčního modelu, to je zatím sporné.
Koncept má vepředu i vzadu diodové světlomety a ve všech rozích také 22palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 285/40. Ta jsou poháněna plug-in hybridním ústrojím, které sestává z dvoulitrového benzinového motoru o výkonu 252 koní a 370 Nm a elektromotoru poskytyujícího 136 koní a 350 Nm.
Celkově soustava nabízí 381 koní a 700 Nm, což postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 6 sekund a nejvyšší rychlosti 224 km/h. V rámci spotřeby se Volkswagen chlubí nezvyklou upřímností, v hybridním režimu bez nabitých baterií by měl koncept jezdit za 8,1 litru na sto kilometrů. Pokud ovšem máte k dispozici plné akumulátory, lze při cyklu NEDC počítat s hodnotou 2,7 l/100 km.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh je možné dobít z 220voltové zásuvky za osm hodin, v případě rychlodobíjení za dvě a půl hodiny. Dále můžeme zmínit tři jízdní režimy E-Mode, Hybrid a GTE či osmistupňový automat a samosvorný diferenciál, který je součástí převodovky.
Interiéru vévodí 12,3palcový digitální přístrojový štít, který je doplněn 15palcovým zaobleným dotykovým displejem multimediálního systému. Také zadní sedadla mají svou obrazovku, integrován do středové konzole je 9,6palcový displej, jenž dává zadním pasažérům možnost nastavit si klimatizaci či sklon opěradel.
Zmínit můžeme ještě nahrazení klasických tlačítek na volantu dotykovými ovládacími prvky, ve stejném duchu je vyveden také středový tunel vpředu. Automobilka přitom dodává, že jde o kokpit budoucnosti, který by se v jisté obdobě měl v produkčních modelech Volkswagenu objevovat již od příštího roku. Kdy však dorazí produkční T-Prime, zatím nevíme, možné sériové podobě ale zjevně příliš vzdálen není...
Oficiální fotogalerie koncepčního Volkswagenu T-Prime
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva