Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Prime GTE je nové vrcholné SUV, má revoluční interiér
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový koncept dostal hybridní ústrojí s 381 koní, především pak ale vnitřek s pro VW revolučním pojetím. Ve výrobě se má objevit už příští rok.
Německá automobilka již v průběhu minulého týdne naznačila, že hodlá na autosalonu v Pekingu odhalit nové SUV. To bylo popisováno jako „jeden z nejpokrokovějších vozů na světě“, přičemž s ohledem na životní cyklus Volkswagenu Touareg jsme měli za to, že jde o nástupce. Realita je však nakonec trochu jiná. Značka ve svém útoku na segment crossoverů a SUV zařadila plnou rychlost, koncept T-Prime GTE je předobrazem zcela nového vrcholného modelu, jenž se postaví i nad Touareg.
Ještě než se budeme zabývat samotným konceptem, v krátkosti zmíníme, čím by nás chtěl Volkswagen v příštích letech zaujmout. Po pětimístném Tiguanu dorazí i verze se třemi řadami sedadel, tu pak bude následovat již zmiňovaný nástupce Volkswagenu Touareg. Kromě toho přijsou ještě dvě menší SUV, jedno o velikosti Golfu, které se inspiruje konceptem T-Roc. Druhé pak vzejde z příštího Pola, přičemž vzhled a pojetí nám naznačila ženevská studie T-Cross Breeze.
Tím bude nabídka, alespoň prozatím, ucelena a jak už zaznělo, na jejím vrcholu bude stát auto odvozené od konceptu T-Prime GTE. Ten měří 5 070 milimetrů na délku, je tedy o 10 mm delší než první Phaeton a stávající Touareg přesahuje dokonce o 171 mm. Zároveň počítá se šířkou 1 999 mm a výškou 1 707 mm, rozvor prozatím specifikován nebyl. Dá se ovšem předpokládat, že bude dostatečný na tři řady sedadel, ačkoliv konceptmá pouze čtyři individuální křesla.
Venkovní vzhled odpovídá klasickému koncernovému stylu, což ale v tomto případě neberte jako výtku. Naopak se zdá, že u Volkswagenu odvedli velmi dobrou práci a své vrcholné SUV obdařili lepší vizáží než třeba sesterské Audi Q7. To připomíná spíše minivan než klasický off-road, což je pravý opak tohoto konceptu. Zda ovšem budou jeho linie zachovány také u produkčního modelu, to je zatím sporné.
Koncept má vepředu i vzadu diodové světlomety a ve všech rozích také 22palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 285/40. Ta jsou poháněna plug-in hybridním ústrojím, které sestává z dvoulitrového benzinového motoru o výkonu 252 koní a 370 Nm a elektromotoru poskytyujícího 136 koní a 350 Nm.
Celkově soustava nabízí 381 koní a 700 Nm, což postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 6 sekund a nejvyšší rychlosti 224 km/h. V rámci spotřeby se Volkswagen chlubí nezvyklou upřímností, v hybridním režimu bez nabitých baterií by měl koncept jezdit za 8,1 litru na sto kilometrů. Pokud ovšem máte k dispozici plné akumulátory, lze při cyklu NEDC počítat s hodnotou 2,7 l/100 km.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh je možné dobít z 220voltové zásuvky za osm hodin, v případě rychlodobíjení za dvě a půl hodiny. Dále můžeme zmínit tři jízdní režimy E-Mode, Hybrid a GTE či osmistupňový automat a samosvorný diferenciál, který je součástí převodovky.
Interiéru vévodí 12,3palcový digitální přístrojový štít, který je doplněn 15palcovým zaobleným dotykovým displejem multimediálního systému. Také zadní sedadla mají svou obrazovku, integrován do středové konzole je 9,6palcový displej, jenž dává zadním pasažérům možnost nastavit si klimatizaci či sklon opěradel.
Zmínit můžeme ještě nahrazení klasických tlačítek na volantu dotykovými ovládacími prvky, ve stejném duchu je vyveden také středový tunel vpředu. Automobilka přitom dodává, že jde o kokpit budoucnosti, který by se v jisté obdobě měl v produkčních modelech Volkswagenu objevovat již od příštího roku. Kdy však dorazí produkční T-Prime, zatím nevíme, možné sériové podobě ale zjevně příliš vzdálen není...
Oficiální fotogalerie koncepčního Volkswagenu T-Prime


































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 2 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 4 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 5 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry