Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Cross Breeze je první pohled na SUV na bázi Pola, stejné nabídne i Škoda
29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Budoucí nejmenší SUV v nabídce VW zatím dává dohromady přednosti jízdy v terénu a s větrem ve vlasech, v sérii ale tak odvážná jistě nebude.
Již několikrát jsme zmínili, že pro německý koncern VW Group jsou aktuálně prioritou SUV a crossovery. Není proto překvapením, že se některé novinek z tohoto segmentu odhalí také na autosalonu v Ženevě. Jednou z nejočekávanějších je koncept T-Cross Breeze, který je předobrazem produkční verze subkompaktního modelu. Ten by měl dorazit v roce 2018, přičemž ve srovnání se stávající studií asi můžeme očekávat řadu změn. Jakkoliv se totiž Volkswagen často tváří odvážně, malý německý Evoque Cabrio nejspíše do výroby nepustí.
Ze zmíněného je patrné, že T-Cross Breeze je jakými terénním kabrioletem, který má nabídnout možnost jízdy v terénu s větrem ve vlasech. Na délku měří 4 133 milimetrů, jen o málo tak přesahuje Volkswagen CrossPolo a naznačuje, kam míří - ne nadarmo se o budoucím sériovém modelu hovoří jako o „Polu SUV” a mimochodem - s vozem stejné třídy má přijít také Škoda. Šířka vozu činí 1 798 mm, výško 1 563 mm a rozvor 2 565 mm. Ten zaručuje krátké převisy a výsledkem je prý i dynamický vzhled, který má podle firemního šéfdesignéra Klause Bischoffa reprezentovat vstup značky do zcela nové éry.
Jelikož přitom Volkswagen touží po kreditu nejvíce vzrušujícího čtyřmetrového SUV moderní doby na světě, mohli bychom - tedy až na ono plátno - počítat se zachováním křivek také v případě produkčního modelu. Na spekulace je ale prozatím dost času, věnovat se tedy již budeme pouze samotnému konceptu. Ten dostal do vínku LEDky na obou stranách, kola mají průměr 19palců a spirálový design.
Většina karoserie počítá s novým zeleným lakem Summer Green Metallic, spodní části jsou ovšem lakovány v kontrastním odstínu Deep Teal, stejně jako středové krytky kol. Veškeré hliníkové prvky od rámu čelního skla přes přední a zadní ochranné pláty až po boční prahy jsou poté pouze opískovány, zatímco v případě plátěné střechy je možné počítat s černou barvou. I přes její přítomnost pak máme počítat s 300litrovým zavazadelníkem.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme nový litrový benzinový tříválec naladěný na 110 koní a 175 Nm točivého momentu dostupného již od 1 500 otáček. Výkon agregátu TSI přenáší na přední kola sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, který by měl zajistit průměrnou spotřebu 5 l/100 km. V kombinaci se 40litrovou palivovou nádrží se tu tedy bavíme o teoretickém dojezdu 800 km.
Kromě toho je možné u terénního kabrioletu vážícího pouhých 1 250 kg počítat se zrychlením z klidu na stovku za 10,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 188 km/h. V případě sjetí mimo zpevněný asfalt tu pak máme nový off-roadový režim, po jehož aktivaci se na palubním displeji objeví nápisy Terrain Identified a Offroad Mode Activated. Systém totiž využívá senzorů a dat navigace, aby automaticky vylepšil přilnavost.
Samotné šasí pro změnu počítá s adaptivními módy Normal, Sport a Comfort, v rámci kabiny tu pak máme plně digitální rozhrání. To má avizovat dobu, která se již obejde bez tlačítek a ovladačů, veškeré ovládání by tak mělo být uskutečněno pomocí gest. Nicméně stahování oken a plátěné střechy je realizováno „postaru“, zmiňované šasí počítá s třemi skleněnými oválnými ovladači.
Volkswagen zapracoval rovněž na materiálech, které barvou Deep Teal odkazují na ztvárnění exteriéru. Mimo to tu máme nová polyamidová hybridní vlákna, která jsou dokonale tvarovatelná i odolná vůči deformaci. Použita přitom byla na zadní kapsy předních sedadel. Samotné rámy sedadel však stejně jako třeba plovoucí středová konzole počítají s lehkou „keramikou“.
Závěrem pak jen dodáme zmínku o audio systému Beats, kterým jsou vybaveny snad všechny letošní novinky Volkswagenu pro Ženevu. V tomto případě tu máme výkon 300 wattů či osmikanálový zesilovač, stejně jako kompatibilitu se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tím jsme se ovšem dostali na úplný konec tiskové zprávy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.






Studie modelu „Polo SUV” na autosalonu v Ženevě
VW T-Cross Breeze dorazí do výroby do dvou let, plátěnou střechu ovšem přiveze jen za předpokladu, že úspěch Range Roveru Evoque Cabrio bude enormní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 11:14 - jerry
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB