Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW skutečně postavil revoluční elektrický hatchback, dojezdem zašlape i Tesly
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Donedávna spekulacemi opředený vůz je nyní realitou. Ukázat vám ho zatím nemůžeme, z jeho specifikací se ale můžeme podělit o kde co.
Už chvíli se mluví o tom, že Volkswagen chystá pro pařížský autosalon koncept nového elektromobilu, který by byl po stránce venkovních rozměrů menší než Golf, nicméně uvnitř bude prostornější než Passat. Ne každý tomu věřil, neboť takové proklamace vypadaly trochu jako snaha odsunout Dieselgate a její následky do zapomnění. Jenže je to fakt, se vším všudy.
Potvrdil to sám Volkswagen a přidal i spoustu zajímavých informací. Pravdou je nejen chystané odhalení konceptu takového vozu, ale i jeho neobvyklá prostornost vzhledem k vnějším rozměrům. Hlavní zásluhu na tom nese specifická platforma MEB, jež byla vyvinuta pro vozy s alternativním zdrojem pohonu. Ve srovnání s architekturou konvenčních vozů tak dokáže poskytnout okolo 240 milimetrů více místa v kabině, z čehož budou těžit cestující vpředu i vzadu. Vodítkem tady může být větší koncept Budd-e, který platformu MEB použil též.
Po stránce materiálové ovšem již nová konstrukce a její výroba nebudou ničím neobyčejným. To je zásadní rozdíl kupříkladu vůči stávajícímu Volkswagenu e-Golf, jehož montáž zabere oproti dieselovému modelu o 60 až 90 minut více času. Navíc je o 15 procent dražší. Nový elektromobil má používat běžných principů a zároveň vsadí především na ocel, což výrazným způsobem zredukuje náklady.
Mimo to vedení VW věří, že v době, kdy nový elektromobil dorazí na trh - tedy v roce 2019 či 2020 - bude cena lithium-iontových baterií zredukována o 30 až 40 procent. To dále napomůže konkurenceschopnosti vozu. „V dnešních vozech 50 procent nákladů připadá na motor, převodovku a s nimi spojené komponenty. U elektromobilů jsou však nejdražší baterie,“ dodává k tématu šéf Volkswagenu Herbert Diess.
Ponížením ceny tohoto klíčového komponentu by tedy měla výrazně poklesnout i prodejní cena vozu. Diess navíc naznačil, že automobilka počítá s dodavateli baterií v rámci evropského kontinentu, místo aby vsadila na dovoz z Asie. Tento způsob by z ekonomického hlediska nebyl únosný, navíc by Volkswagen byl závislý na mnohdy problematických zdrojích.
Za relativně nízkou cenu chce německá značka nabízet vůz, který nabídne minimální dojezd podle cyklu NEDC (na obrázcích NEFZ, ale to je totéž v němčině) 400 kilometrů. Tedy mnohem větší porci než konkurence v podobě BMW i3 či chystané Tesly Model 3 či dalších levnější modelů, které VW zmiňuje. Během prezentace pak Volkswagen hovořil o až 600kilometrové vzdálenost, kterou může vůz na téže platformě dosáhnout v případě použití lepších než standardních baterií. To má udělat z elektromobilu VW absolutní jedničku, Němci ale trochu pozapomněli, že nový Model S P100D už je s dojezdem ještě o kousek dál, podle stejné metodiky.
Kromě náskoku před ostatními v oblasti dojezdu, jenž je však teoretický, neboť ani VW neví, kde bude třeba taková Tesla za tři roky, chce německá automobilka ohromit rovněž konektivitou. Vůz popisuje jako „mobil na kolech“, který bude online po 24 hodin denně. Šéf projektu Christian Senger přitom dodává, že „nejde o fikci, ale o realitu“.
Další inovací pak bude tzv. VW ID, tedy jakýsi profil, který si budete moci pomocí mobilu nebo klíčku přenést napříč modely Volkswagenu. I kdyby se tak jednalo třeba o vozy z autopůjčovny, ihned dojde k nastavení vaší řidičské pozice, upraveny pak budou i veškeré další konfigurace od volby rádia přes data navigace až po jízdní režimy.
Nic bližšího teď nevíme, více se ovšem Volkswagen rozpovídá již za pouhé dva týdny v Paříži. Jak jsme již zmínili, sériový model nemá být na trhu dříve než pár let, pak má ale přinést revoluci srovnatelnou s Broukem či Golfem I. To je ambiciózní cíl, na realitu si počkejme.
Chystaná elektrická novinka se ukázala zahalena pod plachtou vedle Beetlu a Golfu. Volkswagen tak naznačuje, o jak přelomový vůz se má jednat
Vůz dostal platformu MEB, se kterou debutoval letos v lednu koncept BUDD-e
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva