Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sharan 2015: facelift přinesl úplně nové motory a Android Auto
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Sharan se zaměřily na snížení spotřeby, zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti a lepší možnosti konektivity - je tu Android Auto i Apple CarPlay.
Druhá generace Volkswagenu Sharan tu je s námi už nějakou dobu, konkrétně od roku 2009, takže i na facelift už je docela pozdě. Ve třídě MPV ale čas neběží tak rychle, a tak se právě facelift Sharanu ukáže na ženevském autosalonu. Změny se nicméně odehrály zejména pod slupkou, zvenčí totiž poznáte jen velmi obtížně, že před vámi stojí omlazené auto. Jako zbrusu nový totiž Sharan tolik nevypadá, i když se LEDkami a nejmodernější grafikou světel o něco takového snaží.
Na přední části byste změny hledali marně, LEDky denního svícení tu už nějakou dobu jsou, stejně jako trocha chromu na přední masce. Nárazník například zůstal úplně stejný. Zadní světla nicméně nově dostala diody - nejspíš ale budou za příplatek - a víc se tak podobá vrcholným verzím ostatních Lidových vozů. Jsou tu také nová 16" kola Jakarta a dvě barvy, modrá metalíza Hudson Bay a červená metalíza Crimson.
Jsou-li změny vnějšího designu minimální, pod slupkou platí pravý opak. V nabídce se objevilo hned pět nových motorů, které mají nahradit všechny stávající. Nečekejte šestiválec, ten druhá generace Sharanu neměla v nabídce od začátku, nýbrž motory splňující emisní normu Euro 6 a až o 15 % lepší papírovou spotřebu paliva.
V nabídce budou dva benzínové a tři dieselové motory. Benzín budou spalovat dvě jednotky TSI, slabší má objem 1,4 litru a 150 koní výkonu, silnější je dvoulitr a nabídne 220 koní - a jako jediný motor bude mít šestistupňové DSG se schopností odpojení pro snížení spotřeby při jízdě bez motoru ve standardu. Diesely zastoupí tři dvoulitry, patrně jen jinak naladěné verze stejného motoru. Nabídnou 115, 150 nebo 184 koní, u dvou silnějších bude za příplatek k mání ono DSG, nejslabší se bude muset spokojit s manuálem. Čtyřkolku 4Motion bude možno spárovat jen s prostředním dieselem.
Také interiér, na přání až sedmimístný, dostal spoustu novinek, i když po stránce designu ne tolik - je tu jen nová grafika přístrojů, volant a obložení interiéru, které bude spojené s úrovní výbavy. Základ nabídne stříbrný plast Platinum Silver a vrchol Highline bude mít obložení v klavírové černi. Na přání pro výbavy Comfortline a Highline bude k dispozici obložení dubovým dřevem, které patrně vidíme na obrázcích. A také bude za příplatek možno nechat sedadla potáhnout kůží Vienna s prošívání do vzoru kosočtverců.
Technologické novinky v kabině jsou zajímavější - přední sedadla dostanou masážní funkci a k mání bude nový modulární infotainmentový systém s 5" či 6,5" displejem na středové konzoli. V nejvyšší verzi bude spojen s navigací a také si bude možno vybrat, zda chcete mít na palubě "obyčejný" MirrorLink či jeden ze systémů Apple CarPlay nebo Android Auto.
Ve standardu bude systém automatického brzdění po nehodě, abyste nenarazili ještě do něčeho dalšího, za příplatek budete moci mít systém monitorující dopravu před vozidlem, automatické brzdění v městských rychlostech nebo adaptivní tempomat. A jsou tu pochopitelně také systémy hlídající jízdní pruhy či provoz za autem, například při vycouvávání z parkovacího místa.
Faceliftovaný Sharan se jako skoro všechno ostatní představí v Ženevě už za necelý měsíc. V Německu do prodeje půjde v dubnu tohoto roku, ve zbytku Evropy během července. Zda se dostane i k nám a s jakým ceníkem, zatím ale není stoprocentní, protože v současnosti na českém webu Volkswagenu model Sharan chybí. Více snad budeme vědět v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Designové změny na VW Sharan aby jeden pohledal, pod slupkou je to však jiná káva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB