Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sharan 2015: facelift na nových fotkách, známe i české ceny
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tuzemský ceník zatím počítá pouze s dieselovými modely, které lze pořídit od 899 900 Kč. Obejít se rovněž musíme i bez stylových verzí Ocean a Beach.
Stávající provedení Volkswagenu Sharan je na trhu již hezkých pár let. Milovníci MPV proto dozajista přivítali letošní facelift, ten však ve výsledku mnoho novinek nepřinesl. Zvenčí tu máme víceméně jen nové zadní LEDky, odlišná litá kola či rozšířenou paletu barev karoserie. Uvnitř pak můžeme hovořit o pozměněné grafice přístrojů, odlišném volantu a obložení, tím ovšem jakákoliv modernizace končí. Pomalu bychom tak měli uvést, že jde spíše o nový modelový rok než facelift.
Podstatné pro nás je tolik, že německá „novinka“ je již aktuálně k mání na českém trhu. Vůči tomu domácímu ovšem nemůžete sáhnout po benzinových jednotkách (1,4 TSI a 2,0 TSI), stejně tak je mimo hru také nejslabší dvoulitrový turbodiesel. Jeho výkonnější varianty naladěné na 150 a 184 koní si ovšem již pořídit můžete, a to ve výbavě Comfortline a Highline. I v tomto případě ovšem můžeme mluvit o jistém ošizení.
Na německém trhu je totiž nový Sharan k mání i ve speciálních verzích Ocean a Beach, které počítají se specificky lakovanou karoserií (odstíny Hudson Bay Blue Metallic a Crimson Red), 16palcovými litými koly Jakarta, stříbrnými střešními ližinami, unikátním čalouněním odrážejícím barvu karoserie, elektricky posuvnými bočními dveřmi nebo klimatizací. Nechybí pak ani detekce vozů ve slepém úhlu či ParkPilot.
Důvodem této absence je nejspíše cena, na německém trhu jsou totiž obě verze vůči základu dražší o takřka 200 tisíc korun. Je ovšem možné, že do zahájení prodeje, které počítá s půlkou července, české zastoupení oficiální ceník ještě rozšíří. S příchodem benzinových motorů ale již příliš nepočítáme, přeci jen v tuzemských luzích a hájích jsou v tomto segmentu žádanější spíše turbodiesely.
Ceny přitom startují na částce 899 900 Kč, za kterou dostáváte 150 koní, šestistupňový manuál a výbavu Comfortline zahrnující třeba 16palcová litá kola Memphis, audio systém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, třízonovou klimatizaci nebo látkové čalounění. Kromě toho lze počítat s pěti sedadly, kdy zadní řada dostala do vínku trojici úchytů Isofix.
Na této úrovni je přitom možné pořídit i verzi s pohonem všech kol či variantu osazenou šestistupňovým automatem DSG (obě jsou za 959 900 Kč), za silnějším dieselem ovšem již budete muset na úroveň Higline. Připravit si v takové chvíli musíte 981 900 Kč, přičemž standardem jsou lité sedmnáctky, adaptivní tempomat nebo čalounění Alcantarou.
Bližší informace se jako obvykle dozvíte v oficiálním ceníku (PDF 176 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení. My přitom jen dodáme, že kromě benzinových motorů a specifických modelů v něm aktuálně nenajdete ani zmínku o systémech Apple CarPlay a Android Auto. I ty ovšem měl facelift přinést na palubu.

































Inovovaný Volkswagen Sharan dorazil na český trh, s dieselem o výkonu 150 koní startuje na necelých 900 tisících korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva