Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se v krizi otřepává z dalšího šoku. Zisky firmy se propadly o dvě třetiny, celý moloch jede jen na 2procentní marži
30.10.2024 | Petr Miler
Čerstvě zveřejněné výsledky skupiny za třetí letošní čtvrtletí dokazují, že skupina VW volá po razantních opatřeních správně. Její aktuální finanční fungování je tak mizerné, že je na samotné hraně propadu do červených čísel.
„Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny,” hlásal náš včerejší článek pojednávající o plánovaných opatřeních VW, která mají odvrátit hrozící úpadek firmy. Mohou působit jako hrozivá, brutální, přehnaná, dnes odhalené výsledky společnosti za třetí letošní kvartál ale volají po docela jiném adjektivu - „adekvátní”.
Nebudeme znovu opakovat mnohokrát řečené, ale kombinace propadajících se prodejů v Číně s hlubokou neefektivitou vynuceného pokusu o přechod na elektrickou mobilitu snížily tržby skupiny o 0,5 procenta na 78,48 miliardy Eur za kvartál. Především ale drasticky zasáhly zisky, které klesly o 63,7 procenta, tedy téměř o dvě třetiny, jen na 1,58 miliardy Eur. Některým to může pořád připadat jako prima výsledek, však miliardový zisk, dynamika vývoje ekonomické situace automobilky je ale tristní. A pouhá dvouprocentní zisková marže decimující.
Finanční šéf skupiny Arno Antlitz to nezastírá, hovoří o „náročné situaci na trhu” a příliš vysokých nákladech. Zdůrazňuje navíc mimořádně mizernou bilanci VW jako značky. Zatímco skupina jede na dvouprocentní ziskové marži jen za třetí kvartál, jinak je za celých 9 měsíců roku aspoň skoro na 3,8 procentech, samotný Volkswagen si za celý rok může zdát i o prvním zmíněném čísle, dvou procent dosahuje pouze provozně (skupina 5,4 %). „Značka Volkswagen vykázala po devíti měsících provozní marži pouze dvě procenta. To zdůrazňuje naléhavou potřebu výrazného snížení nákladů a zvýšení efektivity,” řekl k věci Antlitz.
Ačkoli vedení za tyto výsledky jistě nebude rádo, může je snadno použít jako argument pro ospravedlnění drastických úsporných opatření. Firmě se nakonec nedaří prakticky nikde - jen v Severní Americe (+4 procenta) a Jižní Americe (+16 procent) došlo k nárůstu prodejů, jinde VW Group klesá. V Číně je dole o masivních dvanáct procent, v západní Evropě o jedno.
Proto také společnost znovu snížila prognózu pro zbytek letošního roku a nyní očekává pokles plánovaných prodejů o dalších 240 tisíc aut a snížení obratu o 2,3 miliardy Eur. Pokud tedy půjde vše dobře, společnost zakončí rok 2024 s obratem 320 miliard Eur a provozní marží okolo 5,6 procent.
Nic z toho nezní moc optimisticky, firma ale při prezentaci výsledků informovala, že její nové modely byly v Evropě „dobře přijaty” a letošní počet objednávek je na tomto kontinentu o 9 % vyšší ve srovnání s prvními devíti měsíci loňského roku. „Výrazně zlepšený meziroční příjem objednávek v západní Evropě ve třetím čtvrtletí je důkazem naší posílené produktové řady, od vozů se spalovacím motorem po hybridy a plně elektrická vozidla,” konstatoval při prezentaci výsledků Antlitz.
My už jen dodáme, že nepochybujeme o přetrvávající schopnosti VW uspět, musí ale chtít, musí pustit z hlavy oddanost nesmyslným cílům a znovu se zaměřit na uspokojování potřeb skutečných zákazníků. Prostor ke zlepšení je obrovský a jen čas ukáže, jak moc ho Němci dokážou využít.
Šéfa VW Group Olivera Blumeho jistě čekají složité chvíle, pokud chce obhájit svou pozici, šance na úspěch má ale nemalé. Musí ovšem změnit smýšlení celé firmy, které dnes z valné většiny nestojí okolo uspokojování potřeb skutečných zákazníků. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva