Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami | Petr Miler
Atraktivní produkt za dobrou cenu, to bude pro libovolnou trápící se automobilku vždy dobrý způsob, jak zabodovat u ztracených zákazníků. Zda VW v tomto případě dělá dost, posuďte sami.
Volkswagen se po letech relativní pohody dostal přesně do situace, před kterou ho varovali jeho vlastní bývalí manažeři. Vsadil příliš mnoho na jeden typ aut, která se ukazují být méně žádaná, než si VW myslel, navíc s nimi nedokáže být tak konkurenceschopný jako se svými dosavadními produkty. Prodává tak méně vozů než po řadu předchozích let. Přidejte si k tomu, že mu nové elektrické modely přináší mnohem větší náklady a prodávat je dokáže obvykle jen za cenu větších nebo menších ztrát a máte na světě perfektní jedovatý koktejl.
Vlastně ne, je tu ještě jeden faktor, který se s výše popsaným sešel částečně náhodou a částečně právě kvůli tomu - úpadek popularity Volkswagenu v Číně. Ten by v nějaké míře nastal tak jako tak dílem příklonu Číňanů k domácí produkci, jistě by ale nebyl tak hluboký, kdyby Němci o přízeň publika za velkou zdí znovu nebojovali hlavně elektrickými modely, které téměř nikdo nekupuje, však po takovém ID.7 sahají doslova jednotky lidí měsíčně. VW ale stále má v nabídce i jiné modely, které se v situaci, jížšéf firmy označuje zralou na bankrot, pokouší učinit znovu atraktivnějšími.
Před pár dny jsme psali o inovované Lavidě, která se mezi ně řadí těž, patří k nim ale také klasický Passat. I když ten vlastně v Číně zase tak klasický není, neboť tam nabírá řady podob. Jednak je tu nový prodloužený Passat Pro, který má zřejmě nejblíž k evropskému kombíku, akorát je to sedan. Pak je tu nový Magotan, což je trochu jinak pojaté auto na stejných základech. A vedle toho VW v Číně pořád prodává Passat předchozí generace B8 s trochu jiným designem, který si dál zachovává plug-in hybridní pohon. A právě ten se nyní dočkal nového provedení za vskutku atraktivní cenu, alespoň evropskou optikou.
Auto dostalo lehce osvěžený vzhled, nejvíc se ale snaží zaujmout nižší cenou než kdy dříve. Passat se tak v rámci strategie zjednodušování nabídky, kterou nyní VW v Číně razí, dočkal jediné výbavové verze zvané „430 PHEV Hybrid Business Edition” (sic, jeden hybrid žádný hybrid), která byla zbavena některých výbavových prvků, přesto si ponechává ve standardu spoustu věcí jako LED světlomety, chromované prvky vně i uvnitř, kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým ovládáním, parkovací senzory, venkovní kamery, adaptivní tempomat, elektricky sklopná a samostmívací zrcátka, podporu Apple CarPlay a pochopitelně i spoustu asistenčních systémů.
Lehce ošizený byl též zevnějšek, kdy standardní rozměr disků rok byl zmenšen ze 17 palců na 16 palců a vrátily se standardní kliky dveří. Vozu ale dál zůstává světelný pás vzadu, výrazná světla pro denní svícení vpředu nebo specifická imitace výfuků opět vzadu, která prý podtrhuje hybridní charakter vozu. Passat 430 PHEV pro rok 2025 jinak zůstává 4 948 mm dlouhý, 1 836 mm široký a 1 469 mm vysoký, rozvor náprav činí mohutných 2 871 mm. Pod kapotou je dobíjecí hybridní pohon složený z benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru. Vozidlo, tak nabízí celkem 210 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu, vše pak míří na přední kola přes 6stupňové DSG. Baterie mají kapacitu 13 kWh, jsou lithium-iontové baterii a mají dovolit elektrický dojezd až 63 km.
Takové auto u nás začíná v aktuální generaci Passatu v totálně oholené výbavě Limited na 1 049 900 Kč, v Číně je VW nucen zlevňovat. Tuto novinku tak nabízí za 217 150 juanů, což je asi 650 tisíc korun. U nás by mu za takové auto lidé utrhli ruce, v Číně... Uvidíme. Bez šance na úspěch jistě není, něco nám ale říká, modernější, a přesto levnější domácí konkurence bude dál tahat za delší kus provazu.














Tak to je on, hybridní Passat 430 PHEV pro rok 2025 pro Čínu. Poměrem hodnoty a ceny umí zaujmout, tedy nás. V Číně? Kdo ví... Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB