Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2015: nové Scirocco bude „úplně jiné”, asi více jako kupé
31.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokus o návrat Scirocca na trh Volkswagenu tak úplně nevyšel a jeho nabídka se značně překrývá s Golfem. Další generace má být proto úplně jiná.
Současné Scirocco není vyloženě propadák, k opravdu úspěšnému modelu mu ale také leccos chybí. Většinou potenciálních zákazníků je totiž vnímáno jen jako stylovější Golf a Volkswagen se mu, při vší úctě, ani jiný image dodat nesnaží. Verze jako Scirocco GTS nebo Scirocco GT TDI jsou zkrátka Golfy pro showmany se značně omezenou praktičností, to osloví málokoho. A i když jsme v testu provedení R konstatovali, že právě tato varianta dokáže Sciroccu dodat také jakousi funkční přitažlivost, kterou Golf v žádném ze svých provedení neskýtá (a to ani v technicky velmi blízkém eRku), je to příliš málo na to, aby se z auta stal prodejní hit.
Na některých trzích to s ním VW dokonce úplně zabalil, u nás jej nabízí dál. Dá se přitom říci, že i vcelku úspěšně, neboť 46 prodaných aut v loňském roce je na model tohoto typu docela slušné číslo. Globálně ale v prodejních statistikách „šíra” žádné oslnivé hodnoty nesvítí, a tak i Volkswagen dobře ví, že něco musí změnit. Úplně se Sciroccem skončit? Naštěstí ne, jen jej více odlišit od jiných třídvéřových hatchbacků.
Pro australské kolegy z Caradvice to v rozhovoru na newyorském autosalonu prozradil šéf koncernového designu Walter de Silva. Ten řekl, že nový styl karoserie není mimo diskuzi a dodal: „Musí být úplně jiné, úplně. Nechceme znovu opakovat současný styl Scirocca, chceme jej změnit. Zatím jsme ve fázi studiového projektu a nic není definitivní, ale pracujeme a díváme se na všechny strany.”
Ačkoli se zdá, že de Silva neřekl nic konkrétního, podle nás se posledními větami jen snažil zastřít víceméně jasnou věc. Ono totiž Scirocco, aby bylo Sciroccem, totiž nemá zase tak velký manévrovací prostor. Ačkoli si i dnes rádo říká kupé, je to spíše třídvéřový hatchback a ačkoli tento model byl třídvířkem vždy, tvarem své karoserie v prvních iteracích mnohem více připomínal skutečné kupé. A to je podle nás jediný směr, kterým může VW zamířit.
Na trhu stále existují relativně úspěšná kupé jako Toyota GT 86 nebo Peugeot RCZ a právě proti nim dnes VW nemá co nasadit. Audi TT se snaží hrát o ligu výš, naopak do těchto sfér se pravděpodobně přiženou i další automobilky hlavního proudu. A vlastně je tu ještě jeden faktor - Scirocco má dnes na trhu pramálo přímých konkurentů (Hyundai Veloster Turbo může být jedním z nich), přesto se mu nedaří prorazit. Je prostě příliš zaměnitelný s třídvéřovými hatchbacky, které evidentně zvládají uspokojit potřeby „sportovněji smýšlející” klientely aut této třídy.
Jakou karoserii novinka přesně dostane, nechme rozřešit čas, jisté ale je, že se stejně jako ostatní koncernové kompakty opře o platformu MQB, na níž vystaví vůz s podobnou technikou, kterou nabízí aktuální Golf. Už proto ale musí být vizuálně odlišné, jinak znovu těžko zvládne zaujmout.
Do roku 2015 bychom v tomto rébusu měli mít jasno, právě tehdy se má podle de Silvy nová generace modelu objevit na trhu.
Současné Scirocco je opravdu zajímavé jen jako R, ostatní verze jsou hlavně stylovějšími Golfy a onomu stylu dávají za oběť leccos ze svých praktických i komfortních vlastností
Předchozí dvě generace „šíra” na to šly trochu jinak, ta další by se měla k jejich receptu vrátit
Zdroj: Caradvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB