Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2015: nové Scirocco bude „úplně jiné”, asi více jako kupé
31.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokus o návrat Scirocca na trh Volkswagenu tak úplně nevyšel a jeho nabídka se značně překrývá s Golfem. Další generace má být proto úplně jiná.
Současné Scirocco není vyloženě propadák, k opravdu úspěšnému modelu mu ale také leccos chybí. Většinou potenciálních zákazníků je totiž vnímáno jen jako stylovější Golf a Volkswagen se mu, při vší úctě, ani jiný image dodat nesnaží. Verze jako Scirocco GTS nebo Scirocco GT TDI jsou zkrátka Golfy pro showmany se značně omezenou praktičností, to osloví málokoho. A i když jsme v testu provedení R konstatovali, že právě tato varianta dokáže Sciroccu dodat také jakousi funkční přitažlivost, kterou Golf v žádném ze svých provedení neskýtá (a to ani v technicky velmi blízkém eRku), je to příliš málo na to, aby se z auta stal prodejní hit.
Na některých trzích to s ním VW dokonce úplně zabalil, u nás jej nabízí dál. Dá se přitom říci, že i vcelku úspěšně, neboť 46 prodaných aut v loňském roce je na model tohoto typu docela slušné číslo. Globálně ale v prodejních statistikách „šíra” žádné oslnivé hodnoty nesvítí, a tak i Volkswagen dobře ví, že něco musí změnit. Úplně se Sciroccem skončit? Naštěstí ne, jen jej více odlišit od jiných třídvéřových hatchbacků.
Pro australské kolegy z Caradvice to v rozhovoru na newyorském autosalonu prozradil šéf koncernového designu Walter de Silva. Ten řekl, že nový styl karoserie není mimo diskuzi a dodal: „Musí být úplně jiné, úplně. Nechceme znovu opakovat současný styl Scirocca, chceme jej změnit. Zatím jsme ve fázi studiového projektu a nic není definitivní, ale pracujeme a díváme se na všechny strany.”
Ačkoli se zdá, že de Silva neřekl nic konkrétního, podle nás se posledními větami jen snažil zastřít víceméně jasnou věc. Ono totiž Scirocco, aby bylo Sciroccem, totiž nemá zase tak velký manévrovací prostor. Ačkoli si i dnes rádo říká kupé, je to spíše třídvéřový hatchback a ačkoli tento model byl třídvířkem vždy, tvarem své karoserie v prvních iteracích mnohem více připomínal skutečné kupé. A to je podle nás jediný směr, kterým může VW zamířit.
Na trhu stále existují relativně úspěšná kupé jako Toyota GT 86 nebo Peugeot RCZ a právě proti nim dnes VW nemá co nasadit. Audi TT se snaží hrát o ligu výš, naopak do těchto sfér se pravděpodobně přiženou i další automobilky hlavního proudu. A vlastně je tu ještě jeden faktor - Scirocco má dnes na trhu pramálo přímých konkurentů (Hyundai Veloster Turbo může být jedním z nich), přesto se mu nedaří prorazit. Je prostě příliš zaměnitelný s třídvéřovými hatchbacky, které evidentně zvládají uspokojit potřeby „sportovněji smýšlející” klientely aut této třídy.
Jakou karoserii novinka přesně dostane, nechme rozřešit čas, jisté ale je, že se stejně jako ostatní koncernové kompakty opře o platformu MQB, na níž vystaví vůz s podobnou technikou, kterou nabízí aktuální Golf. Už proto ale musí být vizuálně odlišné, jinak znovu těžko zvládne zaujmout.
Do roku 2015 bychom v tomto rébusu měli mít jasno, právě tehdy se má podle de Silvy nová generace modelu objevit na trhu.









Současné Scirocco je opravdu zajímavé jen jako R, ostatní verze jsou hlavně stylovějšími Golfy a onomu stylu dávají za oběť leccos ze svých praktických i komfortních vlastností
Předchozí dvě generace „šíra” na to šly trochu jinak, ta další by se měla k jejich receptu vrátit
Zdroj: Caradvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva