Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014: facelift odhalen, ostré R má 280 koní
16.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bez jediné výjimky se silnějšími motory přichází zvednout prapor boje o zákazníka VW Scirocco. Pomoci mu má i nový vzhled.
Teprve před týdnem jsme vám přinesli spekulativní představení Scirocca 2014, které se oproti některým dávnějším předpokladům nakonec mělo dočkat odhalení modernizace již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Teď už víme, že tomu tak vážně bude a automobilka po přibližně šestiletém životě wolfburského třídvířka nepřijde s novým modelem, ale pouze s jeho faceliftem. I když veřejná premiéra proběhne opravdu až ve Švýcarsku, všechny podstatné inovace vám můžeme alespoň virtuálně přiblížit už nyní. A hned úvodem také dodat, že realita s týden starými předpoklady koresponduje docela přesně.
Pokud to v některém ohledu není tak úplně pravda, pak jde o vzhled. Ten se nakonec vzhlédl v novém Golfu jen částečné a do značné míry si nadále jde více vlastní cestou jen s drobnými změnami, i když se nakonec změnilo všechno, co se při faceliftu obvykle mění. Na přídí je to nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety s bi-xenony a LED pro denní svícení, na zádi pak koncová světla opět s LED, znovu nárazník a víko „kufru”. Jenže když se na auto podíváte jako na celek, zvláště pak na verzi R v tmavší barvě, těžko dojdete k závěru, že by před vám stálo něco docela nového. Nestojí, je to jen lehce inovované Scirocco, revoluce zkrátka nenastala a nepřináší ji ani nové odstíny karoserie - bílá Pure, červená Flash, šedá Urano, fialová Ultra a zlatá Pyramid spolu s novou nabídkou litých kol.
Nic přelomového se nakonec nekoná ani v interiéru, jehož hlavní novinkou má být další známá faceliftová devíza - „kvalitnější materiály”. Jak moc jsou kvalitnější, z fotek asi neposoudíme, některé novinky jsou ale vidět i tak. Na přepracované palubní desce přibyly v její horní čási ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty oleje a stopky, nová je přístrojová deska, volant, některé výdechy ventilace a pochopitelně nabídka obložení palubky a čalounění sedadel. Novinek ve výbavě je vůbec dost, záležitosti jako lepší audiosystém Dynaudio ale nejlépe zjistíme až časem, z ceníku faceliftované verze.
Jestliže novinky vzhledového rázu jsou spíše drobné či obvyklé, pod kapotou nezůstal kámen na kameni. Faceliftované Scirocoo nepřichází s jediným motorem, který by nabízelo už dříve - část tedy má původní technický základ, výkony a z nich vyplývající dynamické parametry i spotřeby jsou ale pochopitelně jinde. Automobilka se chlubí snížením spotřeby paliva až o 19 procent, což bude zřejmě „skutečné” jako obvykle, výkonové nárůsty ale reálné budou.
Kompletní přehled dosud známých parametrů nabízených pohonných jednotek najdete v níže přiloženém přehledu, na tomto místě zmíníme jen to, že jde o čtyři vesměs potentní benziny a dva diesely, mezi nimiž zvláštní místo zaujímá dvoulitr verze R. Tu jsme dříve testovali ještě s 265 koňmi, teď jich má 280, a to z úplně nového motoru z řady EA888, který dostal třeba i nový Seat Leon Cupra. Vtipné také je, že jediné R nedostalo standardně protivný start/stop, to je ale vše, nad čím se můžeme momentálně radovat - konkrétní dynamika jednotlivých verzí zatím známa není.
Jak už jsme mnohokrát zmínili, faceliftované Scirocco míří do Ženevy, kde nám k němu Němci jistě řeknou zbytek. Vytáhnout by do té doby mohli i české ceny, které teprve ukáží, jestli si vůz alespoň napodruhé všude vydělá alespoň na tištění katalogů...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Přehled nových a inovovaných motorů pro VW Scirocco 2014
(verze, výkon, výkonový nárůst, normovaná spotřeba paliva)
1,4 TSI 92 kW (125 koní, +3 koně), 5,4 l/100 km
2,0 TSI 132 kW (180 koní, +20 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 162 kW (220 koní, +10 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 206 kW (280 koní, +15 koní), 8,0 l/100 km
2,0 TDI 110 kW (150 koní, +10 koní), 4,1 l/100 km
2,0 TDI 135 kW (184 koní, +7 koní), 4,3 l/100 km
V Ženevě se faceliftované Scirocco ukázalo ve standardu i jako verze R
Faceliftované Scirocco dostalo očekávané modifikace, jeho podstatu to příliš nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 3 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 6 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva