Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Scirocco 2014: facelift odhalen, ostré R má 280 koní
16.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bez jediné výjimky se silnějšími motory přichází zvednout prapor boje o zákazníka VW Scirocco. Pomoci mu má i nový vzhled.
Teprve před týdnem jsme vám přinesli spekulativní představení Scirocca 2014, které se oproti některým dávnějším předpokladům nakonec mělo dočkat odhalení modernizace již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Teď už víme, že tomu tak vážně bude a automobilka po přibližně šestiletém životě wolfburského třídvířka nepřijde s novým modelem, ale pouze s jeho faceliftem. I když veřejná premiéra proběhne opravdu až ve Švýcarsku, všechny podstatné inovace vám můžeme alespoň virtuálně přiblížit už nyní. A hned úvodem také dodat, že realita s týden starými předpoklady koresponduje docela přesně.
Pokud to v některém ohledu není tak úplně pravda, pak jde o vzhled. Ten se nakonec vzhlédl v novém Golfu jen částečné a do značné míry si nadále jde více vlastní cestou jen s drobnými změnami, i když se nakonec změnilo všechno, co se při faceliftu obvykle mění. Na přídí je to nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety s bi-xenony a LED pro denní svícení, na zádi pak koncová světla opět s LED, znovu nárazník a víko „kufru”. Jenže když se na auto podíváte jako na celek, zvláště pak na verzi R v tmavší barvě, těžko dojdete k závěru, že by před vám stálo něco docela nového. Nestojí, je to jen lehce inovované Scirocco, revoluce zkrátka nenastala a nepřináší ji ani nové odstíny karoserie - bílá Pure, červená Flash, šedá Urano, fialová Ultra a zlatá Pyramid spolu s novou nabídkou litých kol.
Nic přelomového se nakonec nekoná ani v interiéru, jehož hlavní novinkou má být další známá faceliftová devíza - „kvalitnější materiály”. Jak moc jsou kvalitnější, z fotek asi neposoudíme, některé novinky jsou ale vidět i tak. Na přepracované palubní desce přibyly v její horní čási ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty oleje a stopky, nová je přístrojová deska, volant, některé výdechy ventilace a pochopitelně nabídka obložení palubky a čalounění sedadel. Novinek ve výbavě je vůbec dost, záležitosti jako lepší audiosystém Dynaudio ale nejlépe zjistíme až časem, z ceníku faceliftované verze.
Jestliže novinky vzhledového rázu jsou spíše drobné či obvyklé, pod kapotou nezůstal kámen na kameni. Faceliftované Scirocoo nepřichází s jediným motorem, který by nabízelo už dříve - část tedy má původní technický základ, výkony a z nich vyplývající dynamické parametry i spotřeby jsou ale pochopitelně jinde. Automobilka se chlubí snížením spotřeby paliva až o 19 procent, což bude zřejmě „skutečné” jako obvykle, výkonové nárůsty ale reálné budou.
Kompletní přehled dosud známých parametrů nabízených pohonných jednotek najdete v níže přiloženém přehledu, na tomto místě zmíníme jen to, že jde o čtyři vesměs potentní benziny a dva diesely, mezi nimiž zvláštní místo zaujímá dvoulitr verze R. Tu jsme dříve testovali ještě s 265 koňmi, teď jich má 280, a to z úplně nového motoru z řady EA888, který dostal třeba i nový Seat Leon Cupra. Vtipné také je, že jediné R nedostalo standardně protivný start/stop, to je ale vše, nad čím se můžeme momentálně radovat - konkrétní dynamika jednotlivých verzí zatím známa není.
Jak už jsme mnohokrát zmínili, faceliftované Scirocco míří do Ženevy, kde nám k němu Němci jistě řeknou zbytek. Vytáhnout by do té doby mohli i české ceny, které teprve ukáží, jestli si vůz alespoň napodruhé všude vydělá alespoň na tištění katalogů...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Přehled nových a inovovaných motorů pro VW Scirocco 2014
(verze, výkon, výkonový nárůst, normovaná spotřeba paliva)
1,4 TSI 92 kW (125 koní, +3 koně), 5,4 l/100 km
2,0 TSI 132 kW (180 koní, +20 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 162 kW (220 koní, +10 koní), 6,0 l/100 km
2,0 TSI 206 kW (280 koní, +15 koní), 8,0 l/100 km
2,0 TDI 110 kW (150 koní, +10 koní), 4,1 l/100 km
2,0 TDI 135 kW (184 koní, +7 koní), 4,3 l/100 km














V Ženevě se faceliftované Scirocco ukázalo ve standardu i jako verze R
Faceliftované Scirocco dostalo očekávané modifikace, jeho podstatu to příliš nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.