Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Saveiro 2013: jihoamerický Golf pick-up má po liftingu
28.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Evropě se pick-upům jakékoli velikosti příliš nedaří, v Jižní Americe jde o vozy tak populární, že dokážou zářit i v kompaktní třídě.
Víkendová zklidnění automobilového světa nám dávají příležitost rozšířit si obzory i pohledy do míst, která by jinak naší pozornosti nevyhnutelně unikala. Jedněmi z těch, kam se díváme často a rádi, jsou jihoamerické země a zejména pak Brazílie, která díky svým choutkám vykresluje docela specifický obrázek o preferencích tamních zákazníků aut.
Vracet se ke všem dílčím zvláštnostem nehodláme, jednou z nich je ale Volkswagen Gol, skutečně Gol, který na tamním trhu hraje roli „našeho” Golfu. Je třeba dodat, že jde spíše o derivát evropského Pola, ale automobilové třídy si v Brazílii zjevně ještě neprošly takovou hypertrofií, a tak se VW Gol řadí mezi tamní kompakty. A dodat je třeba ještě jednu věc - sám tento model není vyloženě brazilskou specialitou, prodává se i na dalších, více nebo méně exotických trzích, z něj odvozené Saveiro ale zvláštností země fotbalu, karnevalů a deštných pralesů je. A právě tomu se dnes podíváme na zoubek.
Příležitost nám k tomu dal samotný Volkswagen, který vůz pro letošní rok obdařil faceliftem. Stalo se tak po necelých čtyřech letech aktuálního Saveira na trhu a asi se nebudete divit faktu, že si vysloužil příď inovovaného Golu. A o co vlastně jde? Jedná se o malý pick-up, auto ve stylu někdejší Felicie Fun, které se snaží být v prvé řadě pracantem, ale (aspoň v některých verzích) přitom nevypadat úplně špatně.
Právě v tom mu má pomoci i aktuální facelift, který vozu dodal jiný přední nárazník i novou masku chladiče a také větší, hranatější světla. Nechybí odlišné mlhovky, rozšíření nabídky kol a jen drobné retuše na zádi, které spočívají především v lehce zatmavených koncových světlech. Interiér dostal novou přístrojovku, jiné ovládání ventilace, její upravené výdechy a, jak byste asi očekávali, „kvalitnější materiály a provedení”, to je faceliftům tuze vlastní.
Jednotlivé odlišnosti můžete prozkoumat i s pomocí přiložené galerie, k níž pro srovnání přidáváme i záběry vozu modelového roku 2010. Co vidět není, je rozšířená nabídka výbavy jednotlivých dostupných provedení, která ale Evropana těžko dojme. Dodávané varianty Trend (dosud CE/CS), Trooper a Cross můžete též spatřit níže - standardem pro všechny jsou elektricky ovládaná okna a centrální zamykání. Takový posilovač řízení ale dostanete až v Trooperu spolu s airbagem (jedním), ABS a hliníkovými koly. Cross je pak jednak stylovou záležitostí, když přidává trochu zálesáckého stylu, k tomu ale dostanete i klimatizaci, parkovací senzory nebo řadu drobností v interiéru čítající třeba i hliníkové nášlapy pedálů.
Z dalších záležitostí stojí za zmínku, že volit můžete mezi dvojicí podvozků, ale jen ve verzi Trend, naopak jen pro varianty Trooper a Cross je k mání buď krátká kabina pro dva, nebo prodloužená pro čtyři. Také to je patrné z fotek. Shrnutí technických specifik je jednoduché - auto můžete dostat s jakýmkoli motorem a převodovkou, když to bude čtyřválec 1,6i Flex na benzin i ethanol s výkonem až 104 koní, manuálním pětikvaltem a pohonem předních kol. Na stovku s ním Saveiro zrychluje za 10,5 sekundy, maximální rychlost činí 176 km/h.
Samotný facelift pak nemá zásadně ovlivnit ceník vozu, což znamená, že bude nadále k mání za částky startující okolo 33 340 brazilských realů, tedy asi 330 tisíc Kč.





























































Faceliftované Saveiro vypadá docela k světu
Pro srovnání původní provedení před modernizací
Zdroje: VW do Brasil, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva