Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Saveiro 2013: jihoamerický Golf pick-up má po liftingu
28.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Evropě se pick-upům jakékoli velikosti příliš nedaří, v Jižní Americe jde o vozy tak populární, že dokážou zářit i v kompaktní třídě.
Víkendová zklidnění automobilového světa nám dávají příležitost rozšířit si obzory i pohledy do míst, která by jinak naší pozornosti nevyhnutelně unikala. Jedněmi z těch, kam se díváme často a rádi, jsou jihoamerické země a zejména pak Brazílie, která díky svým choutkám vykresluje docela specifický obrázek o preferencích tamních zákazníků aut.
Vracet se ke všem dílčím zvláštnostem nehodláme, jednou z nich je ale Volkswagen Gol, skutečně Gol, který na tamním trhu hraje roli „našeho” Golfu. Je třeba dodat, že jde spíše o derivát evropského Pola, ale automobilové třídy si v Brazílii zjevně ještě neprošly takovou hypertrofií, a tak se VW Gol řadí mezi tamní kompakty. A dodat je třeba ještě jednu věc - sám tento model není vyloženě brazilskou specialitou, prodává se i na dalších, více nebo méně exotických trzích, z něj odvozené Saveiro ale zvláštností země fotbalu, karnevalů a deštných pralesů je. A právě tomu se dnes podíváme na zoubek.
Příležitost nám k tomu dal samotný Volkswagen, který vůz pro letošní rok obdařil faceliftem. Stalo se tak po necelých čtyřech letech aktuálního Saveira na trhu a asi se nebudete divit faktu, že si vysloužil příď inovovaného Golu. A o co vlastně jde? Jedná se o malý pick-up, auto ve stylu někdejší Felicie Fun, které se snaží být v prvé řadě pracantem, ale (aspoň v některých verzích) přitom nevypadat úplně špatně.
Právě v tom mu má pomoci i aktuální facelift, který vozu dodal jiný přední nárazník i novou masku chladiče a také větší, hranatější světla. Nechybí odlišné mlhovky, rozšíření nabídky kol a jen drobné retuše na zádi, které spočívají především v lehce zatmavených koncových světlech. Interiér dostal novou přístrojovku, jiné ovládání ventilace, její upravené výdechy a, jak byste asi očekávali, „kvalitnější materiály a provedení”, to je faceliftům tuze vlastní.
Jednotlivé odlišnosti můžete prozkoumat i s pomocí přiložené galerie, k níž pro srovnání přidáváme i záběry vozu modelového roku 2010. Co vidět není, je rozšířená nabídka výbavy jednotlivých dostupných provedení, která ale Evropana těžko dojme. Dodávané varianty Trend (dosud CE/CS), Trooper a Cross můžete též spatřit níže - standardem pro všechny jsou elektricky ovládaná okna a centrální zamykání. Takový posilovač řízení ale dostanete až v Trooperu spolu s airbagem (jedním), ABS a hliníkovými koly. Cross je pak jednak stylovou záležitostí, když přidává trochu zálesáckého stylu, k tomu ale dostanete i klimatizaci, parkovací senzory nebo řadu drobností v interiéru čítající třeba i hliníkové nášlapy pedálů.
Z dalších záležitostí stojí za zmínku, že volit můžete mezi dvojicí podvozků, ale jen ve verzi Trend, naopak jen pro varianty Trooper a Cross je k mání buď krátká kabina pro dva, nebo prodloužená pro čtyři. Také to je patrné z fotek. Shrnutí technických specifik je jednoduché - auto můžete dostat s jakýmkoli motorem a převodovkou, když to bude čtyřválec 1,6i Flex na benzin i ethanol s výkonem až 104 koní, manuálním pětikvaltem a pohonem předních kol. Na stovku s ním Saveiro zrychluje za 10,5 sekundy, maximální rychlost činí 176 km/h.
Samotný facelift pak nemá zásadně ovlivnit ceník vozu, což znamená, že bude nadále k mání za částky startující okolo 33 340 brazilských realů, tedy asi 330 tisíc Kč.





























































Faceliftované Saveiro vypadá docela k světu
Pro srovnání původní provedení před modernizací
Zdroje: VW do Brasil, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 27 minutamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před hodinouNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry