Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest
30.12.2019 | Petr Prokopec
Golf to v době SUV nemá lehké, Němci s ním ale nehodlají složit zbraně bez boje. Chystají tak ofenzivu nových modelů, která vyvrcholí 400koňovou sportovní variantu.
Osmou generaci Volkswagenu Golf sice již můžete objednávat, stávající nabídka zatím zůstává velmi omezená. Volit je možné pouze mezi čtyřmi motorizacemi, kdy dvě připadají na 1,5litrový benzinový čtyřválec a dvě na dvoulitrový turbodiesel. První z nich vždy doprovází šestistupňový manuál, který na přední kola přenáší 130 nebo 150 koní. Milovníci dieselu pak mohou zvolit verzi se 115 nebo 150 koňmi, přičemž v prvním případě dostanou manuál, ve druhém pak sedmistupňový automat DSG.
Na rozšíření nabídky je třeba vyčkat až do příštího roku, za danou trpělivost by však příznivci značky měli být odměněni. Zvláště pokud touží po vyšších výkonech. Již v březnu se ukážou verze GTI a GTD. Stejně jako v případě sedmé generace nabídnou pohon předních kol, který je v případě prvního zmíněného provedení tradicí již více než čtyřicet let. Nově však u toho bude více než 245 koní, s nimiž automobilka hodlá spárovat jak manuální, tak automatickou převodovku.
Totéž nastane také v případě dieselu, jenž dostane do vínku zcela nový dvoulitr naladěný na 200 koní. Pokud si uvědomíme, že Golf do jisté míry předurčuje cestu Škodě Octavia, dá se předpokládat, že i tuzemský derivát bude nadále k dispozici se dvěma rozdílnými pohonnými jednotkami. Jako liché se tak ukazují být předchozí spekulace o hybridizaci sportovních variant.
Volkswagen dále chystá jisté změny v nabídce provedení GTE, které spáruje přeplňovanou jedna-čtyřku s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh. Kromě toho dorazí 245 koní a sportovní bodykit, což z vozu dělá plnohodnotnou alternativu vůči zmiňovaným verzím GTI a GTD. U Škodovky tato čísla nečekejte, Octavia bude mít v plug-in hybridním provedení 204 kobyl.
Němci takové provedení budou nabízet rovněž, a to od července, kdy se nabídka rozšíří jak o uvedené GTE, tak o mild-hybridní modely. V jejich případě ovšem nedojde na příchod elektromotoru, místo toho se o slovo přihlásí 48voltový elektrický okruh. Dostanou jej jak již prodávané 1,5litrové agregáty, tak rovněž litrový tříválec. Nicméně s hybridizací by měla být spojena pouze jeho nejvýkonnější verze naladěná na 110 koní.
Přesunout se můžeme do září, kdy má spatřit světlo světa absolutní vrchol nabídky. Golf R opět vsadí na pohon všech kol a automatickou převodovku. Němci by dle předchozích spekulací skutečně měli přivést do hry hned dvě verze, z nichž ta základní bude spojena s 330 koňmi. Nejostřejší Golf R Plus by jich však měl dostat do vínku rovné čtyři stovky, přičemž o jejich produkci se v obou případech postará dvoulitr TSI.
Aby toho nebylo málo, čeká nás ještě „most mezi dvěma světy“. Tedy provedení TCR, které se ukáže taktéž v září. I v jeho případě můžeme očekávat přeplňovaný benzinový dvoulitr, výsledných 290 koní by však mělo mířit pouze na přední kola. Je přitom otázkou, jaká u toho bude selekce převodovek, v rámci designu by se však toto provedení mělo nechat inspirovat okruhovou variantou - dorazit by tak mohlo výrazné střešní křídlo.
Tím sice Volkswagen vyčerpá příval sportovních novinek, v žádném případě to však nebude znamenat konec rozšiřování nabídky. V říjnu přijede kombík, který opětovně dostane přízvisko Variant a prodloužený zadní převis. Kromě toho dorazí i jako off-roadová verze Alltrack, u níž se čeká zvýšená světlá výška a pohon všech kol již ve standardu. Očekávat ji však máme až na konci příštího roku.
Jak je tedy vidno, Němci si s příchodem stále přísnějších emisních limitů hlavu nelámou. Což ale do značné míry naznačuje výrazný cenový skok. Pokud je stávající Golf 1,5 TSI nabízen za 28 530 Eur (cca 726 tisíc Kč), je skoro jisté, že GTI, GTD a GTE se přiblíží k milionu korun, či jej dokonce přesáhnou. Dá se navíc předpokládat, že taková situace nenastane pouze na německém trhu, ale i na tom českém. Koncern totiž velkoryse potřebuje jen vypadat, faktické prodeje sportovních verzí jsou ale spíše nežádoucí.

Volkswagen Golf GTI se ukáže v březnu...
...zatímco provedení R dorazí v září. Pod kapotu pak sice nedostane šestiválec jako na neoficiální ilustraci, nabídnout však má 400 koní
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321