Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teď už nemůže být pochyb o tom, že to Volkswagen s diesely myslí vážně. S novým TDI v nabídce s nimi nutně počítá nejméně do hloubi příští dekády.
Volkswagen nepředstavil na dnešním motorovém sympoziu ve Vídni pouze nové mild hybridní benzinové ústrojí, ale rovněž nový turbodiesel. Zatímco o první novince nás informoval dlouho dopředu, v případě nového TDI lze hovořit o překvapení - Němci dříve pouze slíbili, že s takovým motorem přijdou, nic konkrétního ale dosud nepadlo.
Teď tu máme nový diesel v plné parádě a automobilka jím nejjasněji deklaruje, že se od tohoto typu skutečně nehodlá odvrátit. Význam modernizovaného motoru je o to větší, že jím VW hodlá zaplácnout hned tři mouchy jednou ranou - nový dvoulitrový agregát totiž nahradí kompletně celou rodinu EA288, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Tyto pohonné jednotky pokrývaly v rámci výkonů škálu od 55 do 140 kW (75 až 190 koní), nově ovšem bude možné počítat se 100 až 150 kilowatty (136 až 204 koní). Nová rodina EA 288 Evo přitom bude rozdělena na dvě výkonové škály, z nichž první počítá s rozmezím 100 až 120 kW (136 až 163 koní), druhá pak se 120 až 150 kW (163 až 204 koní).
Volkswagen dodává, že kromě výkonu narostl o devět procent také točivý moment, vrcholná verze agregátu tak bude produkovat 400 Nm při 1 750 až 3 000 otáčkách. Mohli bychom tedy počítat s lepší dynamikou než dosud, čemuž má pomoci i fakt, že nová dieselová jednotka je stejně jako dříve představený benzin koncipována jako jemně hybridní.
Vyjma základního čtyřválce je součástí hnacího ústrojí také 12voltový startér/generátor, stejně jako lithium-iontová baterie. Vůči předchozímu motoru byla navýšena efektivita i životnost filtru pevných částic, s ohledem na nižší hmotnost pak došlo ke snížení třecích a tepelných ztrát. Kromě toho technici VW zapracovali na zlepšení odezvy turba.
Dle Volkswagenu nový turbodiesel odpovídá všem dnes známým budoucím emisním normám, a to i v případě měření v novém cyklu WLTP. Jako první jej přitom budou užívat modely Audi, u nichž dojde na podélné uložení. Následovat pak budou vozy ostatních koncernových značek, tedy VW, Seatu a Škody, přičemž ve většině případů u nich dojde k příčnému uložení.
Tím nám zveřejněné informace víceméně končí, dodat již můžeme náznak termínů, kdy lze očekávat výměnu pod kapotou. Očekávejme. že v modelech Audi se tento motor objeví ještě letos, na další značky koncernu dojde v letech 2019 a 2020, přičemž nemusíme dodávat, kdo z tria VW, Škoda a Seat dostane přednost. Kompletní výměna současných TDI by měla být dokončena do roku 2021, s příchodem nové dekády tedy již menší diesel než dvoulitr v autech koncernu VW nečekejme.
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu nabídne až 204 koní, jako mild hybrid se má vyznačovat i nízkou spotřebou a emisemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před hodinou - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před hodinou - Výsledky VW za rok 2024 obnažují všechny jeho hlavní problémy: Fiasko s elektromobily, ohromnou závislost na Číně
před 3 hodinami - Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
včera - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
včera - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva