Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil obří SUV s 462 koňmi a tváří se, že s ním šetří přírodu
25.2.2020 | Petr Prokopec
Ani příchod nové normy na měření spotřeby paliva a výše emisí neučinil přítrž možnosti prezentovat auto s plug-in-hybridním pohonem jako to, které nespotřebovává téměř nic. A tak nový Touareg R dostal právě ten.
Pro koncern VW je elektrifikace prioritou, tedy alespoň v marketingové rovině. Reálně jde většina peněz na vývoj na vozy se spalovacím ústrojím, to však pro tuto chvíli ponechme stranou. Místo toho se budeme soustředit na novinku, jenž Němcům přinese papírové snížení emisí, i když jde o více než dvoutunové SUV s vysokým výkonem, které může za ekologický stroj považovat asi jen blázen. Nicméně současný svět nezvratitelná fakta nebere v potaz, s čímž se evidentně musíme alespoň zatím smířit. Přivítat tedy můžeme plug-in hybridní Touareg R.
Na plnou elektrifikaci tedy logicky u této novinky můžeme zapomenout, místo toho se pod kapotou skrývá třílitrový benzinový šestiválec o výkonu 340 koní, jenž byl spárován se 136koňovým elektromotorem. Celkově pak soustava produkuje 462 koní a 700 Nm točivého momentu, což stačí na zrychlení na stovku za 5 sekund a maximálku 250 km/h. Respektive pouze 140 km/h, pokud zvolíte čistě elektrický režim, ve kterém byste měli zvládnout ujet až 48 bezemisních kilometrů.
Realita samozřejmě bude o trochu jiná, a jak asi tušíte, logicky o poznání nižší. Máme tu totiž sice elektrifikované ústrojí, stejně tak je ale třeba počítat se zvýšenou hmotností. Za tou stojí hlavně příchod lithium-iontových baterií o kapacitě 14,1, stejně jako onoho elektromotoru. Volkswagen přitom finální hmotnost nezmiňuje, nicméně jelikož základní šestiválcová verze váží 1 945 kg, lze předpokládat, že máme tu čest se zhruba 2,2- až 2,4tunovým vozem.
Jelikož navíc kapacita baterií není nekonečná, je logické, že již po pár kilometrech se jen ryze benzinový šestiválec bude starat o daleko těžší vůz, než je tomu v základu. Průměrná spotřeba tedy bude nemalá, konkrétní data nicméně chybí. Toho ale opravdu nemusíme litovat, neboť předpokládáme, že díky laboratorní metodice se Němci dostali někam ke dvěma litrům na sto kilometrů či ještě níže. Což s více než dvoutunovým SUV reálně není dosažitelné.
Na podobné „oblbování“ je ale holt třeba přistoupit, jinak zakrátko můžete být veřejným nepřítelem Evropské unie číslo 1. Úvahy o nereálnosti ekologického přínosu tohoto vozu tedy raději opustíme a místo toho zmíníme, že Touareg R dostal do vínku osmistupňovou automatickou převodovku, centrální diferenciál či pohon všech kol. K dispozici pak majitelé mají jízdní režimy Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Offroad, Snow, E-Mode a Hybrid.
Pokud by vám to nestačilo, stačí sáhnout po paketu Off-Road, který přihazuje jak ochranu podvozku, tak ještě módy Gravel a Sand navyšující trakci na površích s nižší přilnavostí. Tažná kapacita novinky pak činí 3,5 tuny, přičemž ve standardu nechybí asistent pro jízdu s přívěsem. Za cestovní asistent nebo noční vidění je ovšem třeba připlácet, což platí také o prémiovém audio systému Dynaudio. Taková čtyřzónová klimatizace je ale standardem.
Tím jsme se dostali do kabiny, kde nechybí 12palcový digitální přístrojový štít a 15palcová obrazovka multimédií. Novinkou pro toto provedení je kožený potah sedadel s vyraženým logem „R“ a kontrastními švy, unikátní jsou pak i hliníkové dekory. Zvenčí lze pro změnu vsadit na agresivnější nárazníky nebo černé doplňky, s nimiž lze spárovat 20palcová standardní nebo 21- a 22palcová příplatková litá kola.
Ve finále už jen zmíníme, že Touaregu R je vyhrazen i exkluzivní metalický lak Lapiz Blue Metallic. Také za ten je ovšem třeba připlácet. Na zveřejnění cen ovšem nedošlo, neboť tu zatím máme pouze virtuální debut. Ten živý proběhne za pár dnů na autosalonu v Ženevě, do prodeje plug-in hybridní SUV zamíří v následujících měsících. Tedy za předpokladu, že pro něj VW kvůli řádění koronaviru vůbec bude mít baterie a výrobní kapacity.
Více než dvoutunový VW Touareg R lze jen stěží považovat za spásu planety, jakkoliv má pod kapotou hybridní ústrojí
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 7 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 9 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 10 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
dnes - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva